Næsten route 66 - sjette del!

August 10, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vi startede dagen med morgenmads buffeten på hotellet. Vi fik derefter pakket og kom "on the road again".

Vi tog til Red Rock State park, hvor der i følge en brochure vi fandt skulle være rodeo. Da vi kom frem fandt vi så ud af at det først startede i morgen så hele park var lukket da de gjorde klar til i morgen.

Så vi kørte videre mod the petrified forrest national park (den forstenede skov national park). På vej dertil kørte vi over statsgrænsen så vi nu er i Arizona det betyder også vi har skiftet tidszone. Vi er nu 9 timer bagud. På vejen holdte vi ind ved et par souvenir butikker der alle solgte ting laver af indianere. Vi endte begge med at købe en vase hver lavet af indianere i ler. Vi besluttede os for at købe to af deres fried bread og tage med i national parken.

Kørte til petrified forrest national park. Der var et visitor center hvor vi var inde og spørge hvordan og hvorledes. Han kunne fortælle os at det var en vej gennem parken, 28 miles (1 mile = 1,6 km). Langs den vej var der 12 udsigtsposter man kunne stoppe og gå ud ved. Ved det første stop havde vi udsigt ud over en masse små røde bakker, vi besluttede os for at sætte os her og spise vores medbragte frokost fra cafeen ved visitorcenteret. Det var så smukt et landskab. Derefter kørte vi videre omkring stoppene og stod ud ved de fleste. Først kører man igennem et landskab med røde bakker med nogle gange både grønne, røde og sorte nuancer. Derefter kom vi end i et landskab med blå, hvide og røde bjerge/bakker, sindsygt smukt igen. Til sidst kører vi ind i et landskab fyldt med forstenet træstammer. Stammerne lå spredt over alt! Ved en af stoppene var Agate bridge, som var en forstenet træstamme som var en bro fra den ene til den anden side af den nu udtørrede flod. Der vokser nærmest ingen træder i parken. Stammerne er VIRKLIG gamle, de er fra dengang alt land hang sammen som et stort landstykke. Dengang lå Arizona det samme sted i forhold til ækvator som Costa rica gør nu. Det var rigtig spændene og smukt at besøge parken.

Vi besluttede os for at vi vidst godt kunne nå til Flagstaff og finde et sted at sove, det er kun 1 time og 35 min. Fra Grand Canyon. Her gik jagten ind på at finde et hotel indenfor vores budget, hotel nummer 5 var en vinder! 😅 Vi fandt os derefter lidt aftensmad inden vi skulle i gang med at planlægge turen til Grand Canyon, vi er en dag foran planen. Vi besluttede i morgen skulle være lidt en slapper dag uden for meget bil kørsel og så vil vi være oppe ved Grand Canyon torsdag til solopgang, gå rundt der og se sol nedgang også. Planlægningen tog lidt tid så det er nu blevet sent og jeg vil sove, godnat! 😄😴😴