Anden dag i LA - Hollywood!

August 24, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi startede morgenen med at få bestilt en lejebil til resten af turen fra på fredag. Derefter fik vi lidt morgenmad, inden turen gik med bus ind til Hollywood.

Vi skulle først med en bus ind mod downtown, her skulle vi gå 500 meter til næste bus der tog os med tættere på Hollywood. Fra stoppestedet gik vi 1-2 km. Til vi kom til Hollywood boulevard hvor Walk of Fame lå. Walk of Fame er den vej/gade hvor en masse Hollywood stjerner både indenfor film, serier og musik har fået sin egen stjerne i fortovet med navn. Blev helt optaget af at gå og læse alle navnene så der var lige før jeg stødte ind i folk. På vejen ned af kiggede vi lidt på souvenirs og vi mødte en mand fra scientology som fik lokket Charlotte med ind og lave en personlighedstest. Så sad vi der i 1 - 1 1/2 time, mens hun fik taget den. Hun fik dog noget ud af det, så det var ventetiden værd. Derefter gik vi videre op. Vi kom til the chinese theater, det er der udenfor en masse stjerner har sat deres håndaftryk, fodaftryk og underskrift i en våd cement flise. Det var meget fedt at gå rundt og se hvem der havde fået den ære, og afprøve om de har samme størrelse hænder som os. Vi kom i en souvenir butik hvor vi fik købt en hat til på Lørdag hvor vi skal cykle langs stranden. Jeg fik en kasket og Charlotte en hat, den minder lidt om en Panama hat. Vi kom til enden som viste sig at være starten, her havde the Beatles og Elvis fået deres stjerne ved indgangs figuren til Walk of Fame. Vi gik herefter de omkring 5 km ned til noget der hed farmers market.

Det var nærmest et udendørs shopping center. En gågade med en masse butikker på hver side. Her kiggede vi lidt inden det var tid til aftensmad. Vi har haft problemer med at finde et sted med is hvor de laver vaflerne som i Danmark. Men det fandt vi her, så vi skulle da lige have en is til dessert. Derefter var det med bussen hjem til hotellet, omkring 1 1/2 time i bus tog det hjem. I morgen skal vi i universal studies, så nu vil vi have lidt søvn. 😄😴😴