Universal studios.

August 28, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi måtte op allerede 5:30, få lidt hurtig morgenmad og derefter med bus til lufthavnen. Her skulle vi hente vores lejebil, det blev dog en noget dyrere fornøjelse end vi havde regnet med. ØV ØV! VI fik selv lov til at vælge bilerne i en række af økonomi biler, vi valgte en rød bil, så vi måske lidt nemmere kan genkende den.
    Derefter kørte vi til Universal studios park her i LA. Da vi ankom gik vi først igennem en gade med shopping og resturanter, dette var ikke en del af parken, men lå lige uden for parken, op til parken. For enden var der security til at komme ind i parken. Vi fandt ud af vi kunne spare lidt på at købe billetten online, så det gjorde vi over telefonen. Det første vi kom til var SHREK. Her var vi inde og se en 4D film med Shrek, det var meget sjovt. Derefter gik vi videre til Harry Potter land, det var imponerende, det lignede næsten fuldstændigt Hogwarts og gaden med butikkerne fra filmen. Her var der først en gade med alle butikkerne fra filmen, blandt andet Olivanders hvor du kan købe en tryllestav, butikken hvor Harry Potter fik sin ugle og slik butikken med alt det sjove og underlige slik fra filmen. Nede for enden var der en rutschebane og Hogwarts. VI stilte os i kø til forlystelsen inde i Hogwarts, men da det næsten var vores tur, fik vi at vide forlystelsen var midlertidigt ude af drift og vi kunne komme tilbage senere. Så efter næsten en time i kø måtte vi gå videre. Vi kom derefter til Springfield hvor The Simpsons bor. Her fik vi frokost på en burgerbar der vist nok er med i serien. Har ikke set så meget af serien, så ved ikke så meget om The Simpsons. Derefter prøvede vi en forlystelse. Her kom du først 8 mennesker ind i et rum, derefter kørte en film blandt andet med sikkerheds instrukser. Derefter åbnede en dør og vi kom ind i et lokale med en karrusel vogn vi blev bedt om at sætte os i. Derefter kom der igen noget op på en tv skæm, vi blev efter det sendt op i rummet mens der kørte en nærmest 4D film af at vi kørte i en vild rutsjebane der ikke bare kørte på sine skinner, det var vildt og sjovt!!
    Efter Simpson land gik vi videre ned til en Universal studios bustur. Laaaang kø igen, men heldigvis bevægede den sig hele tiden. Her kom vi i en lang bus med 4 vogne, i den første vogn sad en guide som vi alle kunne høre og se på små skærme i loftet. Det var en tur ned i Universal studios der hvor de rent faktisk filmer. Indlagt var tre stops i haller med 3D. Først kom vi forbi en del store haller hvor han forklarede lidt om hvad de blev brugt til, hvad der blev filmet der. Så kom første stop, vi blev bedt om at tage 3D briller på, og så rullede bussen ind i en hal. Her var der lærred på begge sider der vidste en meget kort film med King Kong og dinosaurer, og bussen stod på en platform som bevægede sig alt efter filmen. Vildt sejt! Derefter kom vi igennem et sted hvor mange af bilerne fra de forskellige film bla. Jurrasic park var stillet op. Vi kørte videre ned i hvad der lignede en mexicansk by, her havde de lavet effekter så det så ud som om det regnede og der kom pludselig en masse vand væltende ned mod os ad en lille bakke, det var fedt! Vi kørte videre ned og kom igennem en western by, videre derfra kom vi til et ated hvor vi fik at vide de bag stakittet optog en serie lige nu. Herfra kørte vi ind i en hal hvor Bones skulle ha optaget en scene. Her var også lavet effekter, pludselig stod knister ud og der væltede vand ind i rummet alle steder fra, endnu en fed oplevelse. Herfra kørte vi videre gennem det sted hvor ”murder she wrote” er indspillet og en haj film, videre til ”desperat housewives” kvarteret. Her var indlagt at der på de små skærme kom en besked fra ”FBI” om ham fra” fast and furious”, de ville ha fat i ham. Herfra kørte vi gennem The Gretchen juleland, til et motel hvor en mand bar et lig ud i en bil og derefter kom hen mod os med en kniv. Videre derfra kom vi til en stor garage vi skulle ind i ”for at skjule os” for ”FBI”. Her var igen 3D, med fest, FBI anholdelser og bil jagt, igen, helt vildt fedt! Derefter var turen slut. Vi gik derefter hen og så et show med de trænede dyr der bruges i film. Der var både rotter, katte, hunde, papegøjer, duer, marsvin, gris og en ørn eller falk. De kunne imponerende mange tricks. En af hundene kunne hente det stykke tøj du bad den om, en papegøje kunne holde sig svævende foran en stor kraftig blæser det var et imponerende show. Derefter gik vi hen for at se et vandshow, Det var imponerende! De nederste rækker var der advarsler om at man kunne blive våde, så vi satte os helt øverst for bedre udsyn og for at være fuldstændig sikker på vi ikke blev våde. Det startede med at der kom tre mænd ud og gjorde publikum og området foran publikum våde, og fik gejlet publikum op med hep lyde, klappen og trampen. Herefter gik showet i gang. Det handlede om en tid hvor polerne var smeltet og folk lever på vandet, de søger efter land jord. En ond mand vil finde det og lave golfbane til sig selv, en anden gruppe som er dem der bor på det vand vi ser, har fundet land. EN pige fra den gode gruppe har fundet land. Så mødes de onde og de gode og der bliver kamp, der involverer vand scootere, fald i vandet fra høje steder, et fly der kommer ind og lander lige foran publikum, da den styrter, et tårn der styrter, ild og vand. Meget vildt og fascinerende show! Til sidst præsenteres de så og de er alle professionelle stuntmen og kvinder der har været med i film. Efter det imponerende show gik vi videre til Harry Potter igen, for at prøve den forlystelse vi ikke kom til tidligere i Hogwarts. Vi stod i kø i omkring en time. EN stor del af ventetiden i kø var dog inde på Hogwarts, hvor man gik ned af gangene på Hogwarts, det lignede rigtig meget det i filmene! Ved forlystelsen var vi 4 i en række spændt godt fast i hver vores sæde, så blev vi ellers kastet rundt mens vi havde 3D briller på og vi fløj på kost med Harry og Ron (lignede det med brillerne på) blandt andet gennem den mørke skov, rundt om Hogwarts og på Qudditch banen, helt vildt imponerende forlystelse med en god historie i! Derefter var vi kort over og se minion land, inden vi gik ned for at prøve jurrasic park forlystelsen. Her sad man i en båd, der først førte en igennem et roligt område med planteædende dinosaurerer og videre ind i et farligt område med kødædende dinosaurer. Hvor forlystelsen pludselig gik meget op for at gå meget ned igen! Helt vildt sjovt! Vi nåede lige en mumie forlystelse, her var det en indendørs rutsjebane med effekter, der først kørte forlæns først langsomt og derefter i høj fart. Bag efter fik du turen i høj fart baglæns inden den var færdig.
    Derefter gik det hjem ad. På vejen hjem handlede vi så vi, når vi skal i Disneyland, kan have vores egen frokost med. I morgen venter en dag langs Santa Monica beach, så nu vil vi sove, Godnat!😄😴😴