Disneyland

August 30, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi stod op i god tid for at være ved Disney land omkring den tid de åbnede. Vi havde bare ikke beregnet den ekstra tid det tager med alt den trafik der nu er i LA. Så vi var først derude 9:30 og de åbnede klokken 10. Vi havde pakket en taske med madpakke og vand, Charlotte havde sit kamera og selfie sticken og så stog vi ellers på ”Mickey and freinds tram”, en bus med en masse vogne, der kørte os til indgangen. Her var der security tjek inden billet skranken. Vi fandt her ud af at selfiestick ikke var tilladt, så vi kunne enten smide den ud eller køre tilbage til bilen med den. Så vi måtte tilbage til bilen med den. Da vi kom ind igen og igennem security fik vi købt vores biletter. Derefter var det ind i Disneyland, havde glædet mig helt vildt til at se Disneys verden.
    Inde bag hovedindgangen lå et torv og i forlængelse deraf, Disneylands main street med alt indenfor souvenirs og resturanter. De var alle i Disney stil, gammeldags stil. For enden af main street var endnu et torv og det blå slot som er med i alle Disney introer. Herfra kunne vi gå ind i Tomorrowland, med blandt andet toy story, star wars og find nemo her prøvede vi først en rutsjebane med alpeland tema. Det var en rutsjebane, kunne ikke helt genkende filmen, men den var meget sjov. Derefter prøvede vi en ubåd forlystelse med find Nemo. Mens vi stod i kø her kunne vi følge med i et starwars show ved siden af. Forlystelsen forgik nærmest under vand. Vi kom ned i en ubåd med udsigt ud under vandet, her var find nemo så lavet som en kort verision med en form for 3D og kunstige koralrev og figurer i vandet. Vi gik igennem området med Star wars og toy story og gik herefter videre til en forlystelse i en lille båd. Her kom du ind i et hvidt slot, hvor temaet var børn fra hele verden. De sang alle den samme sang om at man var lige uanset hvor man kom fra, og så var stort set alle lande repræsenteret med et landskab med karakteristika fra det land, tror Danmark var den med alle garderne. Videre derfra gik vi til Mickeys Toontown, her prøvede vi Roger rabbits car toon spin, hvor vi sad i en taxi i tegnefilm stil der kørte rundt igennem et hus med en masse figurer og kort film. Derefter gik vi rundt og så mickeys hus og fedtmules hus. VI prøvede også en lille rutsjebane, vi kom til at sidde foran en pige som i hvert fald syntes den var ret vild, hun skreg næsten hele turen, så vi var flade af grin da turen var slut. Herefter fandt vi en plet i Toontown med skygge og fik lidt af vores medbragte frokost. Derefter var vi så heldige at komme til et show der lige var startet med en del af prinsesserne, Mulan, Pochahontas og Rapuntzel, fra filmene, og et par sange fra filmene. Blandt andet så vi krabben fra ”Den lille havfrue” optræde med sin sang ”havet er skønt”. Stitch fra Lilo og stitch var også på scenen med en sang fra serien. Prinsessen fra ”Prinsessen og frøen” optrådte også. Herfra gik vi videre til fantasyland. Her prøvede vi først ”Alice i eventyrland” ’s drejende tekopper, hvor du sidder i en tekop rundt om en dims i midten du kan dreje dig selv rundt ved samtidig med at den platform tekoppen sidder på drejer rundt. Derefter prøvede vi en rutsjebane der i kort form fortalte eventyret om Alice. Derefter havde vi en mindre drikkepause inden vi prøvede Hr. Tudses forlystelse og den gammeldags karrusel hvor vi fik hver vores karrusel hest. Så gik vi ned til torvet ved det blå slot for at se en parade der skulle komme igennem disneland. Vi fik en siddeplads på en fortovskant, en front row plads. Så gik musikken i gang og der dukkede et par trommeslagere op. I paraden mødte man Mickey Mouse, Ariel, prinsesserne Askepot, Belle, Prinsessen og frøe, Snehvide, Tornerose, rapuntzel og en masse dansere. Desuden var junglebogen med, Pluto, Fedtmule, Alladin, Jasmine, Anders And, Løvernes konge, Peterpan, smisk, Kaptajn klo, Klokkeblomst og Nanny McPhee. Efter optoget var det videre ud og se resten af Disneyland inden det var tid til aftenoptoget. Vi gik til Frontierland, der var westernland. Her prøvede vi en rutsjebane lavet som en mine vogn. Derefter gik vi igennem New Orleans og var ude på en hjuldamper og få taget billede med prinsessen fra ”prinsessen og frøen”. Herfra gik vi videre for at prøve ”Pirates of the carribean forlystelsen, i båd. Der ogen gav et lille indblik i den første film. Videre herfra kom vi i Critter country hvor vi var i en forlystelse der skulle ligne en træstamme i vand tror jeg, der gik meget op og ned, Cjarlotte blev spladsk våd! Derefter prøvede vi Peter Plys forlystelsen som var meget stille og rolig, der igen fortalte lidt om Peter Plys og hans venner. Videre derfra gik vi i adventureland og prøvede Indiana Jones forlystelsen og en forlystelse i en båd med en guide som fyrede den ene joke efter den anden af i mens vi sejlede gennem ”en jungel”. Vi kom lidt for sent til aften paraden, men nåede lige at se nogle af figurene fra ”Biler”, en del af prinsesserne fra den første parade, den lille havfrue, Minnie mouse, mickey mouse, Anders and, fedtmule og frozen med både Olaf, Elsa og Anna. Super flot med alt det lys. Derefter kom vi i en tætpakket crowd foran det blå slot, til det store fyrvækeri sjov. Det varede længe og var ubeskriveligt smukt! Det var kordineret lidt med en del forskellige disney sange, det var SÅ smukt, det kan ikke beskrives, det er bare et must see!
    Da vi var færdige i parken satte vi os og ventede på at komme med tram, mens vi ventede kiggede vi på steder at sove og fandt en rasteplads lidt længere oppe end Santa Barbara hvor vi kunne parkere og sove i bilen. Så nu vil vi til at sove, den er snart 1 om natten, Godnat!