Portland

April 23, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Jeg fik langt om længe købt mig en bil I slutningen af November, skønt ikke at skulle leje biler eller være afhængig af andre mennesker med bil.
    Dagen efter min endelige eksamen i Animal welfare, som var en præsentation – der gik godt – kørte Noor og mig ud på et 2-dages roadtrip til Portland. Vi kørte op langskysten i californien og Oregon, ubeskrivelig smuk tur! Vi stoppede en del steder for at nyde udsigten. Vi stoppede blandt andet ved en glas strand, som de kalder den. Det er strand som engang for mange, mange år siden var en losseplads, vandet og mennesker har med tiden ryddet op på stranden, men der er stadigvæk små gamle stykker glas, det vil sige glasset har været så længe i vand der ingen skarpe kanter er længere. Smuk og farverig strand. Vi kørte også gennem et træ, på vej mod Potland, i oregon. Det er et kæmpe stort gammelt træ med et stort hul hvor der kan køre en bil igennem, det var en vild oplevelse at køre gennem et træ!
    I portland havde vi booket en RB&B, vi samlede Simone op i lufthavnen og havde så to hele dage i Portland. Vi fik set downtown Portland, en del af deres store park og Portlands zoo. VI havde nogle skønne dage, uden at skulle tænke over skole. Portland downtown er en hyggelig storby, blandt andet prøvede vi en berømt cupcake butik, med fantastiske cupcakes! Vi var også i en af de største boghandlere jeg nogensinde har set, som både forhandlede nye og brugte bøger, og endda havde et lille kaffested. Zoo’en var en fed oplevelse, selvom det var vinter og ret så koldt, vanter, hue og tyk vinterjakke koldt, var der stadig en del aktive dyr. Vi fik set elefanterne blive trænet, imponerende hvad dyrepasserene kunne få de store dyr til. Alle ”tricks” elefanterne kunne, var for at dyrelægerne kunne tjekke elefanteren og behandle dem hvis det var nødvendigt. Om aftenen var der en masse lys overalt, smukt! Efter 2 dage i Portland, var det tid til at sætte kurs mod Davis igen. Jeg skulle hjem og være med til aflivningen af vores kalve på Holstein studiet.
    Da vi kom hjem, var det i gang igen. Vi havde to dage med aflivning af kalve, og derefter oprydning og rengøring af området og hytterne hvor vi havde haft kalvene. Simone kom på besøg et par dage, havde en fridag efter oprydningen, hvor jeg lavede en dansk julemiddag til mine rumboer, det var en succes! Vi havde også købt små julegaver og dansede om juletræ, de syntes det der med at danse om træet var lidt underligt, men sjovt. Dog var det lidt specielt at skulle finde engelske sange at synge rundt om træet. :D efter min fridag havde jeg 2 dage hvor jeg skulle fiksere væv i parrafin, så vi senere kunne lave slides, som skulle farves så vi kunne så vævet i mikroskop og få noget data. – Glæd jer til næste opslag, om min amerikanske jul! :D