• Day 3

Hönshyttefjorden

October 19, 2020 in Sweden ⋅ ☁️ 3 °C

Efter bilkyrkogården åkte vi tillbaka några kilometer där vi sett en camping. Receptionen var stängd och bom för infarten. Carin kände på bommen och den gick att öppna. Så vi åkte in och ringde sedan ett telefonnummer. Man kunde swisha pengar så fick man tillgång till all service, alltså el, duschar m.m.
    Fint läge, två tyskregistrerade bilar och vi här, gott om plats. Vi skyndade oss på att göra eld på grillplatsen innan det blev kolmörkt. Det blev en god middag med 🍗 och 🥔, ja kyckling och potatis alltså.
    Fin morgon med solen över vattnet rakt in i bilen. På morgonen träffade vi superkvinnan som förestod campingen. Hon hade cyklat 10 mil på 5 timmar, rätt bra snittfart! Hon berättade också att vi bott vid ett sjösystem med många sjöar som hänger ihop och som har tusen öar! Hon hade köpt in 30 kanoter. Det är säkert fint att paddla där. Kanske ett annat år...
    Nu får vi se var vi hamnar idag...
    Carin har tyvärr blivit förkyld, hoppas det blir bättre!