Satellite
Show on map
  • Day 27

    York

    August 6, 2022 in England ⋅ ☁️ 20 °C

    Goedemorgen York!

    Voor vandaag heb ik veel ste veel foto’s.

    Om 08:00 gaat de wekker! Ik heb met Jennifer afgesproken om 08:30 te vertrekken uit het hostel om zo veel mogelijk uit onze dag te halen.

    We beginnen de dag met de van Gogh experience. De wandeling hier heen duurt 30 minuten. Tijdens deze wandeling krijgen we een mooi voorproefje van wat het prachtige York te bieden heeft.

    De van Gogh experience is een “dia voorstelling” met werken van van Gogh.
    Hierbij krijgen we op een indrukwekkende manier werken van hem te zien.
    (Naast mij was een vrouw aan het huilen, denk dat dit genoeg zegt?)
    De experience duurde iets meer dan een uur.

    Vervolgens gaan we naar de ghost merchants shop! Een winkel waar ze spoken verkopen! Hoe exiting?!
    Toen Jennifer en ik bij de winkel aankwamen zagen we de verwachtte rij. Deze was zoals verwacht erg lang.
    In deze rij spotte wij twee kamer genootjes, Tabea en Naila (uit Duitsland). Ze vertelden day ze al ongeveer 40 minuten in de rij stonden te wachten.
    Jennifer besloot geen zin te hebben om te wachten dus maakte haar eigen plan, en ik sloot mij stiekem bij Naila en Tabea aan.

    In het hostel had ik nog niet zo veel met de meiden gepraat, maar in de rij leerde ik hen wat beter kennen. Ik kwam er achter dat het hele leuke meiden zijn! We kletste voor ongeveer 1 uur. Toen konden we eindelijk de winkel in!

    De winkel was erg klein, maar prachtig gemeubileerd en gedecoreerd. Onder andere door middel van de interactieve touch welke ze aan de winkel hebben gegeven was het het wachten absoluut waard!

    Na de ghost shop sturen wij Jennifer een berichtje. Zij is naar de minster gegaan.
    We besluiten om wat door het stadje te lopen en wachten vervolgens op Jennifer in een parkje.

    Inmiddels is het lunch tijd! We lunchen bij de Mac Donalds.
    Na de lunch nemen we tijdelijk even afscheid van Tabea en Naila. Zij gaan namelijk het de van Gogh experience
    In deze tijd gaan ik en Jenifer samen de stad in naar wat kleding winkels. (Aangezien ik thuis meer dan genoeg kleding heb, heb ik helaas niets gekocht)

    Vervolgens meeten we weer met Naila en Tabea! Altijd weer een fijn weerzien ;)

    Jennifer wilt graag naar het kasteel, en hier gaan we dan ook naartoe.
    Een plek wat een grootte teleurstelling is als je het mij vraagt! Haha
    We gaan dan ook weer vrij snel verder.

    We lopen over de stadsmuur weer terug naar het hostel, waar we onderweg boodschappen doen.

    Samen met Tabea en Naila kook eet ik vanavond! Op het menu; pasta carbonara.

    De rest van de avond doen we rustig aan. We kletsen samen en we raken niet uitgepraat.
    Op onze kamer drinken we stiekem wat “water” uit onze waterflessen

    Om 00:00 houden we het voor gezien en ga ik slapen.
    Vandaag was een geslaagde dag!
    Read more