Satellite
Show on map
  • Day 39

    Inverness

    August 18, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 20 °C

    Goedemorgen!
    Vanochtend besluit ik om uit te slapen.

    Na mij klaar gemaakt te hebben stuur ik Anja een berichtje om af te spreken.
    We gaan samen brunchen!

    Tijdens de brunch besluiten we vandaag een rustige dag te hebben.

    We besluiten eerst naar het treinstation te gaan voor een treinticket voor Anja.
    Hier kom ik er achter dat er morgenochtend geen treinen rijden waardoor ik mijn vlucht niet zal halen.
    Dat betekent dus stress!
    Na een geruststellend telefoon gesprek met papa koop ik een busticket. Niets aan de hand dus!

    Anja wilt graag naar het shopping center en ik ga mee.
    Hier lopen we Steph en Dahlia tegen het lijf en drinken samen een kopje koffie.
    Steph en Dahlia gaan naar het Cardow castle en nodigen ons uit, wij gaan natuurlijk mee.

    Er gaat geen openbaar vervoer naar het kasteel dus wij nemen de taxi.
    De taxi chauffeur is een bijzondere man.
    Er gaat geen zin voorbij zonder scheldwoord en hij schijnt er van te genieten om vrouwen belachelijk te maken. Erg bijzonder.
    Als kers op de tijd rijdt veelte hard. Op een 80km weg rijdt hij 130 km/u
    Bij aankomst zegt hij dan ook “Het verbaast mij ook dat goed ging”

    Heelhuids aangekomen gaan wij het kasteel in, dit was mooi, maar niet erg bijzonder.
    We bezoeken de tuinen van het kasteel en wandelen door het omliggende bos!

    Vervolgens nemen wij een ontspannende taxi terug naar Inverness.
    Hier gaan we gezamenlijk Italiaans eten! Ondanks dat het eten echt een 5/10 is hebben wij het erg gezellig!

    We nemen afscheid van elkaar en we gaan om 22:00 terug naar het hostel.
    Hier pak ik mijn backpack in voor mijn reis terug naar huis mogen!
    Read more