Zomer 2022

July - August 2022
A 40-day adventure by Angela Read more

July 21, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag vertrek ik richting La Spezia/Cinque Terre!

Ik besluit vandaag uit te slapen, de mogelijkheden voor de trein waren om 06:00 of om 12:00. Ik besluit de trein van 12:00 te nemen

De treinreis was niet veel bijzonders, maar zo zonder data om op internet te gaan duurt zo een rit wel lang.
    Om 17:30 kom ik aan in het hostel.

Hier ontmoet ik direct Jenna, een meisje uit zuid-Afrika welke momenteel au-pair is in Nederland.
    We maken direct plannen voor de aankomende dagen.

In het hostel drinken we wat en spelen we cards agains humanity. Een erg leuk spel als je het mij vraagt.

Vervolgens gaan we met een andere jongen van het hostel uiteten. Dit was erg gezellig en we hebben veel gelachen.
    Vanavond staat pizza er op het menu! Wat een verassing…

Na het avondeten doen we ergens in een park onder het genot van live muziek een drankje, om vervolgens om 01:00 naar bed te gaan.

July 22, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 28 °C

Vandaag staat er een dagje strand op het progamma!

Met Jenna (uit zuid Afrika) en Victoria (uit Chile) ga ik naar Lerici.
    Het personeel van het hostel verteld dat je hier mooie stranden hebt, maar helaas zijn dit allemaal privé stranden (ik betaal liever geen €20 voor een bedje :p )

We besluiten na een rondje door Lerici te hebben gelopen de bus te pakken naar Tellaro.
    Hier vinden wij vrijwel direct een strand waar wij de middag doorbrengen.

Om 19:00 gaan we terug naar het hostel.
    We maken ons klaar voor de avond, waarbij ze besluiten dat er vanavond seafood op het progamma staat.
    Ik neem pasta met garnalen, dit was alles behalve lekker!!

Vanavond ga ik op tijd naar bed, rond 23:30.
    Ik heb afgesproken om morgen met twee van mijn kamergenoten wat te gaan doen!

July 23, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag is het opnieuw een strand dagje!

Samen met een koppel uit New York besluiten we naar Cinque Terre te gaan.

Onze dag begint in Vernazza, het vierde dorpje van Cinque Terre.
    Een klein, maar erg mooi dorpje.
    Hier lopen we wat rond en eten gelato

Vervolgens vertrekken we naar Monterosso.
    We lunchen in een strandtentje en vermaken ons de rest van de middag in de zee!

Om 19:30 gaan we terug naar het hostel, en maken ons klaar voor de avond.

Met een groepje van 7 gaan we vanavond pizza eten.

Nadat we pizza hebben gegeten gaan we naar met zijn alle naar Pin, een park met live muziek en drankjes.
    Om 04:00 besluiten we dat het bedtijd is voor vandaag.

July 24, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag ga ik samen met Izzy (uit Canada) naar Porto Venere.
    Porto Venere wordt ook wel het zesje dorp van Cinque Terre genoemd.

We nemen de bus hier heen en kopen vervolgens direct een ferry ticket voor onze volgende bestemming.

De ferry gaat over een uur dus we lopen eerst wat rond in het dorpje.
    Hier vinden we een plekje met prachtig uitzicht dus blijven we hier wachten tot het tijd is voor de ferry.

Op weg naar de ferry komen we twee mensen (Nederlandse broer en zus) uit het hostel tegen, zij gaan met ons mee naar palmaria.

Palmaria is een eiland vlak bij Porto Venere. Hier zwemmen we wat en spelen kaart spelletjes.

Om 18:30 komen wij er achter dat we onze ferry hebben gemist. Een uur later konden we mee op een andere ferry van een ander bedrijf.

Izzy en ik lopen nog wat rond in Porto Venere om vervolgens de bus naar het hostel te nemen.

Izzy wilt vanavond graag hamburgers eten, en dit doen we dan ook.
    We halen deze af en eten deze op in een parkje.
    De rest van de avond wandelen we rond in La Spezia, om vervolgens om 23:30 terug in het hotel aan te komen.

July 25, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag staat de rest van Cinque Terre op het progamma!

Eigenlijk zou ik vandaag moeten vertrekken, maar ik heb gister mijn verblijf met een dag verlengd.

Izzy en ik vertrekken vandaag om 08:00 naar Cinque Terre.

Het eerste dorpje van vandaag is Corniglia.
    Om in het dorpje te lopen moet je een trap van 382 tredes beklimmen. Het koppel uit New York heeft ons verteld dat dit een erg zware wandeling is van 30 minuten lang, zij hebben tussendoor drie keer moeten stoppen.

Voor de wandeling houdt ik mijn hart vast.
    Uiteindelijk duurde het 10 minuten om naar boven te komen.
    Niets bijzonder aan.

We wandelen wat door Coniglia en zien de mooiste uitzichten.

Vervolgens nemen we de trein naar Manarola.
    Ik denk dat dit mijn favoriete plek is in Cinque Terre.
    Hier kan je absoluut prachtige uitzichten vinden.
    In het dorp lunchen we en genieten van het uitzicht.

(Iets wat mij opvalt is dat de helft van de mensen welke hier rond loopt nederlands spreekt.
    Izzy vind mij maar sociaal tegen iedereen)

Vervolgens vertrekken we naar Monterosso.
    Hier zwemmen we de rest van de middag.

Om 19:30 gaan we door naar Riomaggiore.
    Het doel is om de zonsondergang te zien.
    We halen eten, vanavond staat er vis op het progamma.
    We klimmen vervolgens over rotsen om het mooiste uitzicht te krijgen.

Helaas wordt het precies op dit moment bewolkt dus er valt weinig van de zonsondergang te zien.
    Ondanks dit hebben we een prachtig uitzicht over het dorp en de zee.

Om 22:00 nemen we aanstalten om naar huis te gaan.
    Op het station komen we nog wat dronken mensen van het hostel tegen waar we mee kletsen terwijl we op de trein wachten.

Onderweg naar het hostel halen we nog een ijsje. Wie krijgt er nou genoeg van Italiaans ijs?

July 26, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 33 °C

Vandaag staat de reis naar Naples op het programma! Of toch Rome….?

Om 10:00 begin ik mijn 6 uur durende reis naar Naples. Onderweg heb ik een overstap in Rome

Tijdens mijn treinreis heb ik contact met mensen welke ik eerder deze reis heb leren kennen, sommige hiervan zijn in Naples, sommige komen hier net vandaan.
    Veel van hen hebben slechte ervaringen in deze stad, het is er vuil en onveilig.

Hierom heb ik na overleg met papa besloten om tot mijn vlucht naar London in Rome te blijven!

Om 17:00 kom ik aan in mijn hostel en doe de rest van de dag vrij weinig. Ik doe wat achterstallig onderhoud aan de nagels en zit in de zon.

Vervolgens wandel ik naar naar het restaurant.
    Vanavond ga ik uiteten bij een populair Italiaans plekje. Hier eet ik lasagne en heb ik eindelijk mijn eerste echte Italiaanse tiramisu
    De tiramisu is heeeerlijk

Ik wandel terug naar het hostel en hou het de rest van de dag voor gezien ;)

(Ik heb het bovenste bed van het stapelbed en deze beweegt onwijs veel.
    Vannacht droom ik dan ook dat ik op een boot zit ;)

July 27, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 32 °C

Goedemorgen Rome!

Vandaag spreek ik met Sophie af. (Komt uit Engeland en ontmoet in Verona)

Mijn dag begint om 09:00 in de ochtend waar ik een rondje door de stad wandel.
    Ik drink ijskoffie bij het Colosseum en zit in een parkje.

Om 12:00 spreek ik met Sophie af en we gaan wat lunchen. We eten fish and chips en ik heb als toetje een pistache tiramisu. Dit is niet het beste, maar wel erg lekker.

Na de lunch moeten we natuurlijk de calorieën er af wandelen, en we wandelen dan ook door de stad heen tot dat onze walking tour begint.
    Deze is om 16:00.

De tour is leuk, maar de tourguide is een Italiaanse man en helaas versta ik niets van zijn accent.
    Tijdens de tour halen we gelato, deze ijszaak heeft wel 150 smaken!
    Ik kies voor roos en iets wat op advocaat lijkt.

In de avond gaan we bij de bar van mijn hostel wat drinken en maken we plannen voor de volgende dag.
    Om 03:00 ga ik naar bed.

July 28, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 32 °C

Van vandaag heb ik helaas niet zoveel foto’s.

Onze dag begint om 09:00.
    Sophie en ik hebben een stadskaart gekocht waarbij we in meerdere bezienswaardigheden kunnen.

Als eerst gaan we naar het Vaticaan museum.
    Een plek waar ik al eerder ben geweest.
    Deze plek voor de tweede keer zien is een stuk minder indrukwekkend als de eerste keer, maar deze keer hebben wij een tour-guide.
    Het horen van de geschiedenis van deze plek is erg interessant.

Na het Vaticaan museum gaan we gelato halen en delen we een pizza!

Vervolgens gaan we naar het Colosseum.
    Hier ben ik nog niet eerder geweest. We hebben een audio guide. Dit is een mooie toevoeging aan deze indrukwekkende plek.

Om 17:00 gaan we terug naar het hostel om ons klaar de maken voor de avond.

Sophie en ik spreken met Mackenzie af. Iemand wie ik eerder deze trip heb ontmoet.
    We gaan samen uit eten. Eten pasta en bestellen natuurlijk tiramisu.

Tijdens het eten ontmoet ik een meisje waar ik de rest van de avond mee klets.

Om 02:00 ga ik naar bed.

July 29, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag besluit ik om uit te slapen! Om 12:30 spreek ik af met Sophie en Mackenzie en sluit aan bij hun self guided walking tour.

Hier zien we mooie plekken van de stad welke minder bekend zijn.
    We lunchen samen wat…, en surprise we eten pizza!

Na de lunch ga ik terug naar het hostel aangezien ik erg moe ben. Ik wandel terug naar het hostel waarbij ik onderweg een aantal bekende sightseeing plekken tegen kom.

Terug in het hostel fris mij wat op en ga buiten wat lezen.

Hier ontmoet ik May. We kletsen wat en ze vraagt of ik her leuk vind om met haar en een vriendin uit eten te gaan.
    Ik bestel tonijn met gefruite uien en olijven.
    Als toetje halen we gelato (dat je er nog niet ziek van wordt he?)

Om 23:00 ben ik terug in het hostel. Hier maak ik snel mijn backpack klaar voor morgen.
    Om 03:00 gaat de wekker namelijk weer!

London

July 30, 2022 in England ⋅ ☁️ 27 °C

Goedemorgen!
    Vandaag gaat de wekker om 03:00! Om 06:30 heb ik mijn vlucht naar London

Naar het vliegveld ga ik met een taxi, er gaat om dit tijdstip namelijk geen openbaar vervoer naar het vliegveld.
    Dit ritje van 40 minuten kost mij €30, en de taxichauffeur neemt ook een rol als gids aan.
    De gehele rit verteld hij over de stad en de omgeving hiervan

Ik vlieg met RyanAir en de vlucht gaat snel aangezien ik de gehele vlucht slaap.
    Van het vliegveld naar mijn hostel is het nog een aardige rit wat maakt dat ik om 13:00 aan kom in mijn hostel.

Ik drop mijn backpack en ga direct de stad in.
    Ik neem de tram naar Oxford street en loop hier en in de omgeving een aantal uur rond.

Om 17:00 kom ik terug aan in het hostel. Hier ontmoet Cem (komt uit Turkije, woont in Canada) we besluiten samen de stad in te gaan.

We lopen rond in onder andere China Town en eten wat.
    Zo kopen we een poke bowl, eten we Ben&Jerry’s ijs en delen we een fish and chips.

Tijdens het verkennen van de stad komen we een straatact tegen. Deze man is een comedian en doet een act met onder andere vuur een messen. Hier zitten we 40 minuten naar te kijken.

Aan het eind van de act vraagt deze meneer van zelf sprekend om geld.
    Ik vertel Cem dat ik hiervoor betaald aangezien hij voor de ijsjes had betaald.
    Ik loop naar de meneer toe, en vertel hem dat ik graag wil pinnen aangezien ik nog geen pond op zak heb.
    Cem verteld dat £15 een redelijk bedrag is en ik vertel dan ook aan de man dat dit het bedrag is wat ik wil pinnen.
    Nadat ik betaald heb loop ik weg en de man roept het volgende;
    “This millennial just tipped me £50”
    Drie keer raden… ik had zojuist daadwerkelijk £50 gepind bij deze lieve man.
    Dat komt neer op €60!

Na dit mooie vooral vond ik het mooi geweest voor de dag. Vandaag ben ik om 23:00 naar bed gegaan