Ytterligare strapatser i Cinque Terre

July 23, 2016 in Switzerland ⋅ ⛅ 21 °C

Nu kanske ni undrar vad vi har haft för oss de senaste dagarna. Lite allt möjligt faktiskt. Vi delar upp det i två listor:

The bad news:

Skyltar om att vandringsleden är extremt tuff och endast rekommenderas för mycket erfarna vandrare som är placerade på toppen av berget istället för i början av leden.

Personal på tågstationer som går iväg mitt i samtalet och börjar plocka med papper för att de inte vill hjälpa till.

Tågförseningar på 25 minuter när man har precis 25 minuter på sig att byta tåg.

Lemonspritz to go 23:05 i Monterosso.

Att hardcore vandringstur som bot mot baksmälla och dålig mage inte funkade.

Att våra kläder försvann och vi fick ringa in hotellets ägarinna pga detta.

The good news:

Alla dessa magnifika utsikter och att vi klarade av att inte ramla nedför 300 meter höga stup.

Personal på tågstationer som är snälla och hjälpsamma.

Att vi till slut körde ikapp 25 minuter och därför nu sitter på tåget till Basel.

Maten, ölen och kanadensarna på Il Piccolo Diavolo samt att lemonspritzen fick oss att skratta väldigt mycket. Tills den kom tillbaka upp vill säga.

Att denna vandring inte tog kål på oss.

Kunskapen om att i Italien hänger man tvätt på tork på tvättlinorna utanför fönstret.