Xcape resort, Taman Negara

January 2, 2016 in Malaysia ⋅ 🌫 -4 °C

Taman Negara (Kuala Tahan)

Efter Kuala Lumpur rejste vi til Taman Negara, der er en national park med en 130 mio gammel regnskov. Selve turen var rimeligt smertefri, og den bestod af fire timers bus og tre timers bådtur ned af en jungleflod. Første aften (2. januar) stod på en dukkert i hotellets pool (Xcape Resorts i Kuala Tahan) efterfulgt af et par timer på night jungle walk, hvor vi stødte på diverse fugleedderkopper og skorpioner.

Anden dag bestod af en lang vandretur til Canopy Walkway, som er en række hængebroer spændt ud mellem trærne ( 50 meters højde). Derefter gik vi væk fra den afmærkede sti, hvilket endte i en overlevelsestur i mudder og på en rute, der var ikke eksisterende. På denne tur blev der klatret i lianer, krydset mudderfloder og besteget klipper, og vi kom alle hjem med diverse rifter, sår og igler på kroppen i bedste Rambo-stil. Aftensmaden spiste vi på en flydende restaurant på floden, hvor vi endnu en gang fik vores yndlingsret (ris og kylling) som vi har fået mindst en gang på samtlige af turens dage.

På tredje dagen var vi endnu en gang på tur i junglen hvor vi startede med at jagte vildsvin, for derefter selv at blive jagtet af en stor sort slange (helt sikkert en sort mamba). Efterfølgende tog vi endnu en dukkert i poolen. Eftermiddagen fik med rapid shooting (som er en form for river rafting) med garanti for at blive totalt gennemblødt. Vi var alle smarte nok til at tage turen iført tank tops, hvilket resulterede i at vi efter 1,5 time i direkte sollys alle måtte kæmpe med en god omgang solskoldning.