Samui Backpacker Hotel, Koh Samui

January 26, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Hotellet ligger ca. 100 meter fra havet og er omgivet af gode og hyggelige restauranter. På hotellet er der bordtennis, bordfodbold, pool osv. som man kan bruge til at møde nye mennesker. Rasmus var taget med os til Koh Samui og vi tilbragte derfor vores dage sammen med ham.
    Da vi ankom var vi alle meget sultne og fandt derfor en hyggelig restaurant på stranden, hvor vi var omgivet af midaldrende folk, hvilket i den grad stod i kontrast til Koh Phangangs unge gæster, der ikke alle holder sig til alkohol. Vi bestilte retterne (forskellige variationer af ris og kylling) og satte os derefter til at vente. Efter 1 time forhørte vi os angående maden og fik at vide at der blot ville gå 2 min. før den kom. 20 min efter spurgte vi igen - denne gang var den 5 min fra at være klar. Et par minutter efter kom en tjener for at høre om vi havde bestilt og hvad vi havde bestilt... Da maden så endelig kom var den ene af de 4 retter forkert og de glemte at give os bestik, hvorfor maden endte med at få en perfekt lunken temperatur. Der kom ikke så meget som et undskyld så vi skyndte os at betale og komme hjem for at give en sød anmeldelse på tripadvisor.
    Anden dagen fik vi en tiltrængt træning inden vi legede scootere og cruisede rundt på øen. På turen gjorde vi holdt ved et stort flot vandfald som vi vandrede op til (i meget høj varme + fugtighed). Bagefter stod turen på skydning, da vi var ude og skyde med shotgun, pistol og sniper. Aftensmaden var på en lækker restaurant lige ned til stranden og maden kom denne gang meget hurtigt. Om aftenen så vi muay thai, hvilket var en kæmpe oplevelse. Derefter tog vi tidligt i seng (og fejrede på den både max' fødselsdag), da vi skulle op og nå et fly til Bangkok dagen efter.
    Vi er netop ankommet til Bangkok, hvor vi bor på Roof View Place, der ligger meget centralt og har altan med altan ud til byen.