Calypso Cruise, Halong Bay

March 17, 2016 in Vietnam ⋅ 🌫 21 °C

Vi ankom til Halong Bay ca. 12:30 og steg herefter ombord på Calypso Cruise. Her fik vi frokost imens vi sejlede væk fra kysten. I løbet af dagen var vi ude og besøge en lokal fishing village, der er særligt interessant, fordi alle husene flyder på vandet tæt på klipperne. Om aftenen fik vi en aftensmad, der bestod af 8 forskellige lokale retter, som man delte imellem sig. Ved middagen sad vi til bords med en japansk kvinde, som vi tilbragte meget tid med på cruiset. Vi havde en masse gode samtaler med hende om forskelle og ligheder i dansk og japansk kultur. Aften sluttede med at den japanske kvinde tilbød at udføre "Chi", der er en japansk form for healing hvor man overfører kraft fra universet til en person for at helbrede eventuelle spændinger eller sygdomme. Om det virker kan diskuteres, men Emil var i hvert fald meget afslappet bagefter.
    Dagen efter vågnede vi ombord på cruiset, og vi sejlede derefter hen til en klippe tæt på, hvor der var en særlig flot grotte indeni. Grotten var sjov at se på trods af, at den ikke helt var ligeså imponerende som grotterne i Phong Nha. Herefter slappede vi af, indtil vi blev sejlet ind til kysten, hvorefter vi med bus blev kørt tilbage til Hanoi.