AMRITSAR

July 3, 2017 in India ⋅ ⛅ 31 °C

Ens aixequem a les 8, esmorzem i un guia ens espera per portar-nos al temple daurat. És un temple on hi van els sikhs i altres religions a resar i on resta el llibre sagrat. Ha estat reconstruït diversos cops, però desde 1803 està decorat amb or i marbre blanc. A més unes cent mil persones van a alimentar-se del menjar sagrat. Ens sorprèn tota la cua per entrar a veure el llibre, famílies senceres descansant al terra, i tot el procés de neteja de la vaixella.
    Després visitem un jardí on van ser afusellats centenars de persones que protestaven Descobrim que si un noi demana per fer-se una foto amb una noia i aquesta accedeix ja significa alguna cosa. Tornem cap a l'hotel i descansem a la piscina. Dinem a un restaurant anomenat Yellow Chilli, molt bo en plena zona pija.
    Per la tarda, anem fins a la frontera amb Pakistan per veure un canvi de guàrdies. L'espectacle ve precedit d'una olejada de banderes per part de les noies, uns balls al so de la música actual índia i molts crits i càntics del públic. La calor i la quantitat de gent al llarg de les 2h es fa molt pesada. A Amritsar donem un tomb pel poble, observem els carrerons plens de vida, la gent passejant pel carrer i els botiguers intentant vendre en qualsevol moment. Sopem a l'hotel i anem a descansar.