AGRA-VARANASI

July 16, 2017 in India

Ens aixequem a les 5 i mitja del matí i pugem a la furgoneta. L'edifici es troba molt a prop de l'hotel. Baixem per comprar les entrades i ens donen aigua i una funda per recobrir les sabates. Agafem un bus elèctric, que té d'elèctric el que nosaltres de monjos. Després de passar el control de tickets i armes separats en dues files segons el sexe, passegem un camí ple de botigues a banda i banda totes tancades. Entrem a un pati on veiem una mesquita amb arena vermella i seguidament trobem el pati que presenta el Taj Mahal. És un edifici immens amb unes cúpules impressionants. Des de lluny i tal com havíem llegit s'aprecia que les columnes estan una mica inclinades cap a dins. La humitat ens visita des del primer moment. Fem diverses fotos des del antic canal que decorava el jardí i després entrem. L'interior està mig engabiat i no hi passa la llum. Quan sortim a fora necessitem asseure'ns al terra per recuperar les formes i prendre l'aire. Tot descansant observem el color rosat que presumeix la meravella, degut al sol.

La gent està molt xafada per la calor, com per exemple un home segurament americà que porta tota la roba xopada i amb cara de pomes agres. Acabem de visitar els monuments de la vora amb molta calor al damunt, desfem el camí ple de botigues ara obertes i esquivant els seus venedors i pugem a la furgoneta. Anem a l'hotel a recuperar-nos a la piscina, esmorzem com uns reis i tanquem les maletes. A les 10 sortim cap al fort d'Agra, el més gran de la Índia. Sincerament no veiem res d'especial, però donem una volta pels palauets. També ens asseiem per descansar i ens anem aturant a les obertures on hi passa l'aire. Esgotats i morts de calor, necessitem anar a un lloc tancat amb aire acondicionat. Ens prenem un cafè i al cap d'una hora sortim a donar un tomb per les botigues que hi ha a la vora. Ens rifem i comprem a Levis, a una botiga de roba, coses pels nens. Finalment també comprem unes arrecades i aconseguim el póster que tenen penjat a la botiga per distreure els mals éssers. Finalment, cap a les 4 tornem a la furgoneta i anem cap a l'estació de tren a una hora lluny. Esperem una estona llarga a fora i ens entretenim mirant els micos, i anem a donar un tomb pel poble petit de Tundla. Tothom se'ns queda mirant com extraterrestres així que tornem ràpidament a la furgoneta. A les 8 agafem el tren, amb l'ajuda d'uns maleters que ens pugen les maletes al lloc i ens quedem reservant lloc a classe A. El papi dorm a una cabina separada de la família, amb gent Índia pija, naltros anem a la millor classe del tren, i tenim cabines que separen lliteres de 2 en 2. Comprem unes safates de menjar, prou bones i ens fiquem a dormir. A mitja nit, el papi truca a cops la porta perquè no pot dormir. Els que no havíem estat a un tren nocturn, sen's fa estrany, però com que portem dies dormint poc, acabem caient. Ara sí, a descansar.