VARANASI

July 17, 2017 in India ⋅ ⛅ 36 °C

Ens aixequem a les 4 del matí per estar atents i no perdre la nostra parada. Anem fent torns per mirar per la finestreta, ja que no hi ha cap revisor despert. Al cap de 2h arribem finalment a Varanasi. Amb un furgoneta ens porten fins a l'hotel, on fem el check-in (dormim una estona?). El nostre guia, un home gran i que parla tallant les frases, ens fa una visita pels temples budistes de Varanasi, acabem saturats de tant temple i calor. Dinem (a on?) i a la tarda entrem a la part densa de Varanasi i anem al temple rosa. Quan acabem fem una passejada pels ghats de Varanasi, s'assembla molt a Jaipur, però a Varanasi ens trobem a molts més seguidors, ja que és un dels pilars de l'hinduisme.

Més tard, el guia ens porta cap als crematoris, ens explica que hi han 3 crematoris, 2 amb llenya i un elèctric. I ens porta al crematori de llenya més famós.

Després tornem als ghats més famosos i esperem a la cerimònia de llums dels Hare Krishna. Embadal·lits mirem aquest ritual, com si un home del desert anés al Camp Nou a veure com molta gent està tan apassionada per aquell món.

Es fa fosc, a la tornada ens trobem amb vagabunds en condicions molt dures, sense extremitats i demanant diners picant amb el bol a la boca al terra o amb ferides obertes en aquell lloc tan antihigiènic. Aquella tornada sen's quedarà marcada a tots. Ens n'adonem que durant aquest viatge ens hem anat acostumant a cultures indíes, però si haguéssim arribat a Varanasi com a primera destinació, no hauria estat tant fàcil la adaptació.

Nit a Varanasi.