Joined April 2016 Message

Grand Forks, Canada

June 29, 2016 in Canada ⋅ ☀️ 30 °C

Onderweg zien we ontzettend veel bos, bergen en riviertjes. Soms lijkt er geen eind aan te komen! Maar ik mag niet klagen: ik zit achterin de camper te ontspannen, terwijl ik als een koningin word rondgereden 😄

Hoewel we zoeken naar beren zien we alleen veel herten. Ook leuk!

Het is ook zooo heet deze dagen. Heerlijk als we een ijskoude duik kunnen nemen in de rivier bij de camping 🏊

Seattle

June 25, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Dit is al de laatste plaats die ik samen met Douwe bezoek, voordat hij naar huis gaat 😞 We hebben een toptijd gehad de afgelopen weken!

Pike place market in Seattle was erg leuk om te zien. En ontzettend toeristisch 😄 Dat is waar de visboeren de vis over de toonbanken gooien en ook waar de 1e Starbucks zit. Hoewel ze (volgens mij) geen andere dingen verkopen dan het filiaal om de hoek, stond er toch een megalange rij voor 'the original'.

We hebben ook genoten van live muziek in een pub, van snuffelen in een antiekzaak en van het uitzicht vanuit het hoogste gebouw. En toevallig was er weer gay parade, die we een paar dagen terug ook al in Portland hebben gezien. Toch maar weer even kijken--vooral naar alle kleurrijke outfits die voorbij komen 😎🌈

Miranda de Vries

Weer super gave foto's en voor jullie een reis om weer te koesteren. En jij nog even bij je ouders en dan begint het laatste stukje alweer. Geniet ervan ❤❤

7/5/16Reply

Vancouver, Canada

June 23, 2016 in Canada ⋅ 🌧 14 °C

Ontzettend genoten van de eerste keer in Canada, met natuurlijk als highlight orca's van zo dichtbij zien 🐳

Opvallend is ook alle natuur in en om de stad heen. Er zijn bergen en stranden, er zwemmen zeehonden en walvissen, en het stadspark (Stanley Park) kun je beter een bos noemen: erg mooi! We zien ook nog een bald eagle, ganzen, schildpadden, een wasbeer en een specht.

De stad zelf is heel multicultureel, wat je bijvoorbeeld merkt aan de diverse restaurantjes. We lazen ook dat van meer dan 50% van de inwoners Engels niet hun eerste taal is en dat wel 30% van de inwoners Chinees is. Bizar veel! Omdat we weer eens aan de late kant waren met een slaapplek regelen, zaten we iets buiten de stad waar we geloof ik de enige niet-Aziaten waren haha. In het stadscentrum waren weer veel daklozen en criminaliteit, maar (in tegenstelling tot andere steden waar we zijn geweest) allemaal op één straat.

We hebben verder veel gelopen, heerlijk gegeten en gedronken, voetbal gekeken in de Ierse pub, de markt op Granville island bezocht en heen en weer met de ferry gevaren 🚢😎 Nu weer terug naar de V.S.!

The City of Roses

June 19, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Portland vond ik een hele gezellige stad waar niet ontzettend veel te zien is, maar waar vooral een leuke sfeer is. Overal vind je leuke winkeltjes, hippe barretjes, brouwerijen en food trucks. Ook midden in woonwijken kan opeens een gezellig straatje zijn waar je maar net tegenaan moet lopen. Helaas zie je ook hier (net als L.A. en San Francisco) heel veel daklozen.

Als wij er zijn is er toevallig gay pride parade in de stad: hartstikke gezellig! Ook mooi om te zien is dat overal extra aandacht wordt besteed aan de schietpartij in Orlando.

Mijn nicht Laramie woont in Portland en we hebben haar nu pas voor het eerst ontmoet. Een beetje bizar! We hebben wel een superleuke avond met haar gehad.

Verder zijn we naar de mooiste rozentuin geweest, een Japanse tuin met uitzicht over Mt. Hood, de Saturday market, de bioscoop en nog veel meer.

Oregon coast

June 18, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

We zijn vandaag verder gereden langs de kust over highway 101, echt een aanrader! Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Als we Oregon in rijden stoppen we in Brookings voor lunch die bestaat uit de restjes van gisteren (de porties zijn elke keer weer te groot). We zien een kolibrie en we lopen over de klif voordat we verder rijden. We overnachten in een klein plaatsje (Gold beach) aan de kust, omdat helemaal doorrijden tot Portland vandaag te ver is. Dat geeft ons wel de kans om te genieten van de zonsondergang op het strand 😍Read more

Redwoods

June 16, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Wat een mooie dag weer! Het ene moment rijden we langs de kust met prachtige uitzichten over de oceaan en het volgende door bossen met indrukwekkende redwoods. We kijken onze ogen uit terwijl we hier en daar stoppen om een stukje te wandelen. Of om door een boom heen te rijden 😉 Wow!Read more

Point Arena, United States

June 15, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Na een lange rit zijn we aangekomen bij mijn nicht Katy, waar we een nachtje blijven. Ze woont in een prachtig huis midden in de redwoods, waar we over een lang en hobbelig bospad naartoe rijden. Voordat we verder gaan maken we met z'n allen een wandeling over het strand. De kust is hier ontzettend mooi!Read more

Yosemite National Park

June 14, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Wat hebben we een geluk gehad! Wisten wij veel dat de zomervakantie hier al begonnen is en alle accommodatie maanden van tevoren volgeboekt is. Even leek het alsof we niet meer konden gaan. Totdat Douwe besloot het park te bellen om te vragen of er nog plek was. Ja hoor, iemand had afgezegd. We kregen een tent aan de rivier midden in het park met uitzicht over de Yosemite falls: "the 5th highest falls in the world" werd ons verteld. Echt fantastisch 😍

We huurden lakens en dekens en gingen naar onze tent, waar we lekker biertjes hebben gedronken bij ons kampvuur. Na een ijskoude nacht hebben we een mooie wandeling gemaakt door de vallei langs allemaal watervallen. 's Avonds hebben we hotdogs gebarbecued op het kampvuur met natuurlijk weer een heerlijk biertje erbij 🍺 Ook gezellig met de buren gekletst, die we misschien in Seattle nog wel terugzien.

Wauw wat gaaf, wat een geluk ook!

6/18/16Reply
    Mary de Vries

Zeker een geluk! Jullie hadden geen mooier plek kunnen hebben😃

6/18/16Reply
    Tom de Vries