Joined April 2016 Message

Goodbye Sydney & Australia!

June 6, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 15 °C

Onze laatste dag in Sydney en ook Australië zit er bijna op :( Gelukkig was het vandaag redelijk droog en soms zelfs zonnig, dus we hebben alles gedaan wat we graag nog wilden doen. Chinatown, Chinese garden, Botanic garden en nog even kijken bij het Opera house.

Afgelopen twee dagen stormde het en viel de regen met bakken uit de hemel. Er leek geen einde aan te komen! Wat we toen vooral hebben gedaan is winkelen, naar de bioscoop en nog meer winkelen :) En ook nog een rondleiding met gids door de historische wijk The Rocks. Erg leuk!

Elianne vliegt morgen naar huis en ik naar de volgende bestemming: L.A.! Het was zo gezellig samen :) Ik ga je heel erg missen!

Wow!

Bijzondere foto

Annet

Chinese garden of friendship heet dit park. Echt mooi!

Blue Mountains

June 3, 2016 in Australia ⋅ 🌧 9 °C

We hebben vandaag een auto gehuurd en zijn naar de Blue Mountains gereden. We wilden toch een keer meemaken hoe is om aan de linkerkant te rijden. Gelukkig zat er een sticker op het raam met 'keep left' en we riepen 'korte bocht!' of 'lange bocht!' tegen elkaar elke keer als we de hoek om moesten :D We hebben het overleefd!

De Blue Mountains is een groot natuurgebied met mooie bossen, rotsformaties en tal van uitzichtpunten. Het was een beetje zuur toen we zagen hoe mistig het was. Bij ieder look out point zagen we niks: alleen maar wit. Alsnog hebben we een lange wandeling gemaakt langs alle highlights, hoewel er weinig te zien was. We moesten er eigenlijk wel om lachen :)

De Three Sisters, een van de hoogtepunten van het park, was gelukkig wel te zien. De mist hield precies op bij deze rotsen. De wandeling zelf was ook een behoorlijk avontuur. 900 gladde traptreden naar beneden, uren lopen door het bos zonder ook maar iemand tegen te komen en daarna namen we de steilste trein ter wereld terug naar boven. Heel gaaf!

Lookin' Good and Happy!

6/3/16Reply

Having fun, obviously!

6/3/16Reply

Sydney: Bondi to Coogee coastal walk

June 2, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 17 °C

Het was niet zo voorspeld, maar het was een perfecte dag om de wandeling van Bondi beach naar Coogee beach te maken. We liepen langs mooie baaien, stranden, hoge kliffen, dure huizen en hadden continu een uitzicht over de oceaan. Jammer alleen dat het iets te koud was om op het strand te liggen, waardoor we ook geen leuke life guards in actie (zoals op tv) hebben kunnen zien ;)Read more

Mary de Vries

Wat mooi allemaal.... eenzijdige commentaar, maar het is echt allemaal super mooi

6/4/16Reply

Sydney: Manly & Vivid

June 1, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

Na een lange reis in de nachtbus zijn we in Sydney aangekomen. Heel even uitrusten in het hostel en we gaan weer op pad. We besluiten de ferry naar Manly te nemen, een levendige wijk met een mooi strand. Tenminste, als het geen regenachtige dag zou zijn. Er is niet heel veel te beleven dus vandaag. Als het donker is nemen we de boot terug naar het centrum en zien de hele stad verlicht vanwege het Vivid evenement. Zo ontzettend mooi!Read more

Spectacular!!

6/4/16Reply

Byron Bay

May 31, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

Byron Bay was geweldig! Echt een leuk dorpje waar het leven heel onspannen is met veel hippies en surfers. En ook heel fijn om een keer ergens wat langer te blijven dan 1 of 2 dagen. We hebben zo veel leuke dingen gedaan: kayakken tussen dolfijnen, walvissen spotten, surfen, meiden aanmoedigen die meededen aan een jelly wrestling competitie, wandelen naar de vuurtoren, winkelen, jungle juice drinken, bar hoppen, dansen op een reggae party, op het strand liggen, etc. etc. Te veel om allemaal te beschrijven :) Volgende stop: Sydney!Read more

Douwe Jong

Perfecte timing!😘

5/31/16Reply

Surfers Paradise

May 26, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

We zijn 1 nachtje in Surfers Paradise aan de Gold Coast geweest. Even overwogen het over te slaan, maar we wilden toch een kijkje nemen. In het hostel hadden we een heel appartement voor onszelf: wat een luxe! Na aankomst gingen we naar het strand, maar het waaide zo hard dat het een beetje te koud was. Dan maar de winkeltjes bekijken. 's Avonds hebben we een echt feestmaal gekookt (niemand die ons in de weg zat in de keuken haha). Daarna zijn we uit geweest en hebben we uren staan dansen en gelachen om anderen die helemaal los gingen (twerken enzo ;) ). Surfers Paradise draait vooral om strand en uitgaan, dus blij dat in ieder geval het uitgaan geslaagd was!Read more

Brisbane

May 25, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Over Brisbane waren andere reizigers niet heel enthousiast, dus onze verwachtingen waren niet erg hoog. Maar het was erg leuk! Het is echt een grote stad met hoge gebouwen. Eigenlijk wat ik ook van Cairns had verwacht.

Woensdag zijn we naar de Lone Pine Koala Sanctuary gegaan, waar je op de foto kan met een koala. Een heel klein beetje afgezaagd, maar we konden deze kans natuurlijk niet overslaan :) Er waren ook andere hele schattige dieren zoals wombats, kangaroos en vogelbekdieren.

Onderweg naar de zoo stopte de shuttlebus op Mount Coot-tha voor een mooi uitzicht over de hele stad. 's Middags zijn we met de watertaxi over de rivier naar South Bank gegaan en even gerelaxt bij de lagoon. Het is wel te merken dat het kouder wordt hoe verder we naar het zuiden gaan, dus heel lang hebben we het daar niet volgehouden. We gingen daarna uit eten bij een restaurant waar kangaroo op het menu staat: dat moeten we proberen! Wel een beetje gek, 's ochtends aai en voer je de kangaroos en ze 's avonds liggen ze op je bord ;)

Schattig!

Tom de Vries

Leuke foto's allemaal!

5/29/16Reply
    Tom de Vries

Je maakt wel veel mee zo. Hoe smaakte de kangoeroe?

5/29/16Reply

Noosa

May 23, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 24 °C

We zijn 2 dagen in Noosa geweest, een heel leuk en chic plaatsje aan de Sunshine coast. Er zijn leuke boetiekjes en restaurantjes (wel net iets boven ons budget ;) ). Verder is er een groot national park, waar we een wandeling langs de kust hebben gemaakt. Het was wel even afzien: 3 uur wandelen in de brandende zon door het bos, over zandpaden en over de hoge rotsen langs de kust is best vermoeiend. Wat een fijn gevoel als je dan het strand bereikt en even een duik kan nemen! Onderweg ook nog een koala en wat zeeschildpadden gespot. Omdat we een redelijk krap schema hebben, kunnen we niet langer blijven in Noosa. Door naar Brisbane!Read more

Mooi, hoor!

Wowsers!

Fraser Island

May 21, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

Kijk nou wie ik tegen ben gekomen: Elianne! 😊 We zijn direct op pad gegaan. 3 dagen en 2 nachten waren we even weg van de bewoonde wereld op Fraser Island. En het was fantastisch!

De groep was verdeeld over 4 jeeps. Omstebeurt mochten we rijden, zo gaaf! Als je over het strand rijdt lijkt er geen eind aan te komen, zo groot is het eiland. Je rijdt vlak langs het water en door geulen met zeewater. Door het bos rijden is een iets grotere uitdaging: over een smal zandpad met diepe kuilen. Gelukkig hebben we maar 1 keer echt vastgezeten in het zachte zand 😄

We sliepen in tenten op een dun matje. Niet echt comfortabel, maar hey, dat is deel van de ervaring 😌 We hebben 's avonds lekker gebarbecued en gedronken op de campsite. Erg gezellig! Om de campsite staat een hek om de dingo's buiten te houden. Gelukkig maar, want ze schijnen op mensen te jagen 😐

Op de eerste dag hebben we 2 meren bezocht en daar lekker gezwommen en op het strand gelegen. Een van de meren had water zo bruin als thee. Heel apart. Bijzonder is dat het water schoon genoeg is om te drinken.

Op de tweede dag is Elianne met een vliegtuigje over het eiland gevlogen. Heel gaaf! Vanuit de lucht zag ze de bossen, zandvlakten, meren en in zee haaien. Later zijn we naar de Champagne pools gegaan, waar het water tegen de rotsen slaat en de pools vult met water. Daarna naar boven gelopen op Indian Head voor een supermooi uitzicht over het eiland en de zee. Toen hebben we het bekende shipwreck bekeken. Als laatst een verfrissende duik in Eli Creek, waar je met een opblaasband naar beneden kan stromen met het bos om je heen.

De laatste dag zijn we naar Lake McKenzie gegaan. Misschien wel het witste strand en het helderste water dat ik ooit heb gezien: wow!

Agnes Water

May 16, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

Mijn eerste surfles! Ging niet heel best, maar heb wel een paar keer kunnen staan.

Vandaag kangaroo's gevoerd :)

Elianne van Ravestein

Zonder mij?? Het is maar goed dat ik er bijna bij ben!!

5/17/16Reply
    Annet

Ik heb nog wel een lesje nodig hoor ;)

5/17/16Reply
    Mary de Vries

Nog steeds leuke dingen aan het doen!! Never a dull moment.....

5/18/16Reply