Argentina
Buenos Aires

Here you’ll find travel reports about Buenos Aires. Discover travel destinations in Argentina of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Straßenmusik

September 8 in Argentina

Heute wollten wir den Stadtteil Palermo erkunden, das vorallem für die Clubs, die süßen Cafés und sein Grafitti bekannt ist. Auf dem Weg zur U-Bahn kamen wir allerdings an einem großen Straßenfest vorbei. Es stellte sich raus, dass jeden Samstag diese Straße gesperrt wird und es ein Fest von bze für ein anderes Land ist. Heute war es Brasilien; letzte Woche Uruguay und Portugal und nächste Woche Frankreich. Es wurde eine große Bühne aufgebaut auf der Zumba getanzt wurde und alle waren eingeladen mitzumachen (Was bei den südamerikanischen Tanzkünsten auch wirklich Spaß gemacht hat zum Zugucken). Als wir die Straße weiter entlang gelaufen sind, kamen wir an verschiedenen Ess- und Getränkeständen vorbei, die brasilianische Kost anboten. Davor gab es einen großen Umzug von verschiedenen Trommlergruppen. Eine wirklich tolle Veranstaltung, von der sich das Magdeburger Europafest mal eine Scheibe abschneiden könnte.
    In Palermo angekommen, trafen wir wirklich auf sehr süße Cafés, Märkte und Boutiquen (natürlich alles nur zum Anschauen, denn der Platz im Rucksack ist begrenzt). Nur die Graffitis versteckten sich, vielleicht machen wir doch noch eine geführte Tour wenn wir Anfang Dezember wieder in Buenos Aires sind. Allen in allem ein schnuckeliges Stadtviertel mit sehr sehr unterschiedlicher Architektur, von Stuvk verzierten Fassaden über gläsernde Hochhäuser bishin zu völligen Rohbauten.

Morgen geht es dann nach Córdoba mit dem Bus. Ich verspreche nicht, dass es weiterhin täglich Updates geben wird, die Tage hier waren nur viel zu aufregend. Gute Nacht :)

Recoleta en Palermo

November 19 in Argentina

In Buenos Aires is er veel groen te vinden. We wandelen naar de Jardin Botanico en naar El Rosedal. Dit laatste is een groot park met veel rozen dat omringd is door een fiets- en looppiste. Veel locals komen er sporten en picknicken. De dag erop verken ik nog een paar andere parken die allemaal genoemd zijn naar steden of landen. Plaza Italia, plaza Egipto, plaza Israel, plaza Francia en plaza Armenia. Ook daar liggen mooie fiets- en looppaden die worden ingepalmd door sportieve Porteños (bijnaam voor de inwoners van Buenos Aires). Moest ik hier wonen, ik zou hier wellicht ook vaak te vinden zijn om te ontsnappen aan de drukte.

We vinden een oplossing voor het bankautomaten probleem dankzij Charlotte, waar we mee samen reisden in Mongolië. Zij komt binnenkort ook naar Argentinië en gaf ons een tip om geld af te halen met minder transactiekosten. Via de app Azimo scheelt het inderdaad wel wat dus testen we dit uit en gaan we het geld afhalen in de stad. Ik had €1000 opgevraagd, waarvoor we 37400 pesos krijgen. De bediende haalt een gigantische pak geld boven, allemaal briefjes van 100 pesos. We voelen ons even als drugsdealers die uitbetaald worden en brengen alles snel naar onze kamer.

Een laatste uitstap brengt ons langs de universiteitscampus van de ingenieurs. Een fraai oud gebouw dat onze aandacht trekt. We wippen even binnen en ontdekken er oude auditoria in Harry Potter stijl en een leuk klein technologiemuseum met allerlei oude toestellen. De begraafplaats van Recoleta ligt vlakbij en dat is onze volgende stop. Best indrukwekkend om te zien. Hier vind je geen gewone graven maar bombastische mausoleums voor hele families. Het lijkt wel een klein dorp met straten vol huisjes. Sommige ervan bevatten zelfs stenen standbeelden, marmeren zuilen of gouden gedenkplaten. Enkele beroemdheden liggen hier begraven zoals Evita Perón, de vrouw van ex-president Juan Perón.

Na een snelle lunch in een nabijgelegen winkelcentrum zetten we koers naar Floralis Genérica. Deze grote ijzeren bloem is een kunstwerk dat als eerbetoon aan de stad gecreëerd werd. De bloem zou zelfs open en toe kunnen gaan maar het mechanisme blijkt kapot te zijn dus daar zien we niet veel van. Voor we terug gaan naar onze kamer gaat Vé voor een manicure, iets waar ze al een tijdje van droomde. De schoonheidsspecialiste is een heel vriendelijk madammeke en het resultaat mag er wezen!

Ik ben blij dat we terug op onze kamer zijn en de airco even kunnen aan zetten. Het is echt heet vandaag, 31°C. En in de zomer kan het hier blijkbaar soms 45°C zijn, dat is mij toch net iets te veel. We doen een dutje en worden tegen 23u wakker. Tijd om onze zak te maken en naar de luchthaven te vertrekken. Om 4u vertrekt daar onze vlucht naar Ushuaia, de grootste stad van Vuurland en de meest zuidelijke stad ter wereld.

Een samenvatting van wat we in Buenos Aires gezien hebben vinden jullie hier: https://photos.app.goo.gl/rN5najwVq9NSZUNM6

La Boca

November 15 in Argentina

Terwijl we voor de eerste keer overdag rondlopen in de stad, probeer ik zoveel mogelijk te observeren. De bevolking is hier zeer divers. Je ziet de typische donkere latino(a)’s, maar ook Peruaanse types, heel bleke mensen, Aziaten,… Los van het type, de Argentijnse vrouwen mogen er verdorie wel zijn. Allemaal mooi verzorgd en goed gekleed, de helft ervan zou model kunnen zijn.

Ik vind ook de stadsbussen zalig. In plaats van onze saaie lijnbussen zijn de nummers hier in verschillende kleuren en groottes op de voertuigen geschilderd waardoor ze lijken op stoere racewagens.

We voelen ons hier veilig op straat. Daar was ik op voorhand wat bezorgd over maar dat blijkt niet nodig. Er loopt overal veel volk rond en de politie is precies goed vertegenwoordigd. Regelmatig zie je dienstwagens voorbij rijden en om de zoveel straten staan agenten met kogelvrije vesten te patrouilleren.

Bij ons ontbijt maken we kennis met dulce de leche. Deze karamelpasta lijkt van structuur goed op choco maar is lichtbruin en iets meer stroperig qua textuur. Ik had het nog nooit gegeten maar hier is het blijkbaar heel populair. In de supermarkt vind je er hele rekken vol van en ook in alle souvenirwinkels kan je dit kopen. Choco vind je daarentegen helemaal niet. Ook chocoladerepen kwamen we nog niet veel tegen… jammer voor Vé!

Het ontbijt blijkt trouwens niet echt de favoriete maaltijd van de Argentijnen te zijn want het stelt niet zoveel voor. Meestal is het een snelle hap en gaat de keuze tussen croissants (“medialunas”) of toast, met een koffie of fruitsap erbij.

Op bijna elke straathoek vind je een parrilla. De Argentijnen zijn vleeseters en in deze barbecuerestaurants roosteren ze steaks en worsten met hopen. Daarnaast zijn de empanadas populair. Een pastei in de vorm van een halve maan, gevuld met van alles en nog wat. Lekker!

In totaal blijven we anderhalve week in Buenos Aires. We slapen in 5 verschillende hostels en airbnb kamers. Telkens in de wijken Palermo of Recoleta omdat dit de veiligste en meest toeristische zijn.

Onze eerste uitstap gaat naar de wijk La Boca. Een taxi brengt er ons heen. Er rijden honderden van de geel-zwarte auto’s rond dus het is heel gemakkelijk om er een te vinden. Bovendien ook niet duur, voor 5€ geraken we op onze bestemming. Er is een wandeltour met gids in de wijk maar die kunnen we helaas niet betalen. De bankautomaten waar we deze morgen wilden afhalen waren leeg, en we hebben ons laatste cash geld aan de taxichauffeur gegeven. Dan beslissen we maar om op onszelf wat in de wijk rond te lopen.

Er wordt algemeen aangeraden om in de buurt van Caminito (de bekendste straat) te blijven. De rest van de wijk zou niet altijd even veilig zijn, zeker ’s avonds niet. We willen toch wat geld afhalen en doorkruisen dus een deel van La Boca. Ik voel me niet 100% op mijn gemak maar we komen geen gure figuren tegen en zijn ook nooit alleen op straat dus dat valt mee. Op de terugweg schrikken we wel even, als we een affiche aan enkele huizen zien hangen. Deze waarschuwt voor een crimineel die in de wijk woont en enkele kinderen zou vermoord hebben. Gelukkig zijn we snel terug in het toeristische deel van La Boca.

Caminito en Magallanes, de 2 centrale straten van de wijk, krioelen van de toeristen. De kleurrijke oude gebouwen, vele souvenirwinkels en restaurants met tangodansende koppels hebben duidelijk een grote aantrekkingskracht. Er hangt een leuke sfeer maar het is ons wel iets te druk. Ook het restaurant waar we lunchen valt dik tegen. Flauw eten en een donderwolk van een opdienster.

La Bombonera, het voetbalstadion van Boca Juniors, ligt enkele blokken verder. Je ziet het van ver boven de huizen uitsteken. Door de manier waarop de zitjes geverfd zijn in de clubkleuren (goud en blauw), lijkt het stadion op een grote pralinedoos, vandaar de naam. We bezoeken het museum dat zich binnenin bevindt, en kunnen daarna het veld en de tribune bekijken. In vergelijking met andere voetbaltempels is deze niet supergroot. 49000 supporters kunnen er binnen. Maar doordat de tribunes zo steil zijn en heel dicht rond het veld geplaatst zijn, lijkt het wel indrukwekkend. De sfeer schijnt er fantastisch te zijn. De harde kern van de supporters, “La Doce” (=de 12e man) maakt een oorverdovend lawaai tijdens de match, zo blijkt op een video die we in het museum te zien krijgen.

We hadden online al eens gekeken of we een match kunnen bijwonen, maar dat is niet zo goedkoop. Je kan enkel kaarten krijgen als “socio”, dus als je lid bent van de supportersclub. De wachtlijst daarvoor is blijkbaar 7(!) jaar. Als een socio niet naar een match gaat, kunnen tickets doorverkocht worden aan vrienden, hostels, hotels of aan toeristische bureau’s. Daardoor gaat de prijs telkens omhoog en kost het goedkoopste ticket dat wij kunnen krijgen ongeveer 150 euro. Dat geld sparen we dan liever om een uitstapje in de natuur mee te doen.

We zijn hier nochtans op een ideaal moment qua voetbal, want volgende week speelt Boca de finale van de Zuid-Amerikaanse Champions League tegen aartsrivaal River Plate (ook uit Buenos Aires). Het moet geweldig zijn om de sfeer tijdens die match mee te maken, maar daarvoor zijn alle tickets uiteraard al uitverkocht.

Zurück zuhause !

November 26 in Argentina

Am nächsten Abend ging es mit dem Flieger nach Buenos Aires. Ich weiß nicht wie stark DAS WICHTIGSTE FUßBALLSPIEL IN LATEINAMERIKA in den deutschen Nachrichten erschien, aber dieses Spiel sollte an dem Tag unseres Fluges in Buenos Aires ausgetragen werden (vergleichsweise das Finalspiel der Campionsleague mit zwei Manschaften aus Buenos Aires). Eigentlich sollte das Spiel schon längst zu Ende sein, wenn wir landen um 23.30 Uhr, aber das Spiel wurde noch nicht mal angepfiffen, als wir in den Flieger stiegen, weil es gewalttätige Angriffe auf einen Spielerbus gab, sodass 2 Spieler sogar ins Krankenhaus mussten etc. Wir hatten wirklich Angst in Buenos Aires zu landen, auch wenn unser Host nicht weit vom Flughafen wohnte. Es erschien uns außerordnetlich ruhig als wir ankamen, was wohl daran lag, dass das Spiel aufgrund der Gewaltausbrüche um einen Tag verschoben wurde. Jedoch wurde es am nächsten Tag auch nicht gespielt, und jetzt weiß nieman, ob das Spiel überhaupt noch gespielt wird. Hoffentlich nicht, solange wir noch da sind. Abegesehen vom Fußball Drama wurden wir sehr nett empfangen, unser Host (mal wieder Juan) schmiss eiene kleine Burger-Party mit einigen Freunden auf dem Rooftop seines Apartments. Nachdem die meisten gegen 2 Uhr gegangen waren, beschlossen die letzten 6 noch zu einer anderen Hausparty zu gehen. Es war eine PoolParty einer etwa sehr viel besser verdienenden Familie. Da wir erst um 6 im Bett lagen, hieß es am nächsten Tag ausschlafen. Wir holten uns Frühstück (um 16 Uhr) auf dem Weg - 3 Empanadas für 1€! Wir waren auf dem Weg zu einem lokalen Markt, der neben einem Musik und Kunst Festival aufgebaut war. Der Markt war ganz süß, aber das Festival faszinierte und mehr. Alles war von 13 bis 17 jährigen organisiert wurden. Überall traten Nachwuchsgruppen auf und es wurde Kunst ausgestellt. Nur leider vestand wir keiner der Texte, deswegen machten wir uns auf den Rückweg und gingen noch einkaufen für eine gute deutsche Käsesuppe. Glücklicherweise fanden wir sogar Schmelzkäse. Und so gelang es uns wirklich gut und wir konnten Juan von der deutschen Küche überzeugen. Heute erkundeten wir unser Stadtviertel, indem wir wohnen; Palermo Soho - eins der hippsten Stadtviertel in Buenos Aires. Und wir nahmen an einer Graffiti Tour teil, die wir leider vor 3 Monaten verpasst hatten.Read more

Buenos Aires genießen

November 30 in Argentina

Eigentlich haben wir nicht sonderlich viel getan in den letzten Tagen - hauptsächlich haben wir ausgeschlafen, lecker gekocht und uns jeden Tag einen Teil der Stadt angeschaut. Aber wenn man acht Tage in einer Stadt hat, kann man es auch wirklich gemütlich angehen. So haben wir einen Tag eine Free Walking Tour durch das Stadtviertel Recoleta gemacht (der Hauptteil der Tour verbachten wir NICHT in diesem Viertel), um uns am Ende des berühmten Friedhof mit all den Mausoleums an zugucken. Wirklich beeindruckend - um heute einen Platz zu bekommen muss man einer anderen Familie mindestens 250000 US$ bieten. Einen anderen Tag verbrachten wir damit in der Innenstadt Essentials für die Weiterreise zu kaufen, denn wir müssen alle Drogerieprodukte noch günstig einkaufen. Gestern wollten wir dann eigentlich ins Planetarium gehen, ABER das nächste Großevent findet diese Woche statt: der G20 Gipfel am Freitag und Samstag, deswegen fuhr kein Bus in die Nähe der amerikanischen Botschaft und uns somit auch nicht zum Planetarium. Jetzt könnte man sagen, man könne die Sterne auch so einfach bei Nacht sehen, aber nein die Luftverschmutzung und die Beleuchtung ist zu groß. Aber der Tag sollte nicht enden ohne wenigstens eine Tätigkeit: und so gingen wir zu einem wirklich guten Asado Restaurant (Asado ist das Argentinische BBQ). Das Restaurant bot für 10,5€ All You Can Eat an, wodurch man die Möglichkeit hatte von jeder Fleischsorte ein bisschen zu probieren. Das Asado war aber nicht das einzig nationaltypische, was wir gegessen haben diese Woche, sondern wir haben auch Empanadas selbst hergestellt. Es hat zwar insgesamt 6,5h gedauert vom Einkauf bis zum Essen (ja wir haben erst 19 Uhr angefangen), aber es hat sich vollkommenn gelohnt und jetzt ist das Gefrierfach voll! Aber auch ein paar deutsche Gerichte, wie Käsesuppe und Senfsoße mit Ei haben unsere kulinarischen Kochabende bereichert.
    Wir sind übrigens immer noch beim gleichen Couchsurfer, da uns kein anderer mehr wollte; aber hier haben wir uns jetzt gut eingelebt.
    Heute war der erste Tag vom G20 und es wurde davor gewarnt das Haus zu verlassen - man solle entweder den ganzen Tag in der Wohnung verbringen oder die Stadt komplett verlassen. Zum Glück war heute überaus gutes Wetter und wir konnten den Tag am hauseigenen Pool verbringen. In unserer Gegend haben wir allerdings keinerlei Auschreitungen mitbekommen, aber bis jetzt sind uns auch noch keine Gewalttaten bekannt. Mal schauen wie es sih morgen entwickelt... Wir hoffen nur, dass unser Flieger am Montaggv geht, denn momentan ist der komplette öffentliche Verkehr außer Gefecht gesetzt..

Mit gewohnter 2 Stunden Verspätung treffen wir nach einer angenehmen Busfahrt nicht ganz ausgeschlafen in der Argentinischen Hauptstadt ein. Keine 10 Minuten im Hostel trifft auch schon unser Reisebuddy für die nächsten 3 Wochen ein. Herzlich willkommen Silvan! Silvan ist mein kleiner grösserer Bruder. Vier Tage vor Abflug hat er sich spontan entschieden, seine Ferien mit seiner liebsten Schwester und ihrem lieben Freund in Argentinien zu verbringen.
    Anscheinend leben mehr Einwohner in Buenos Aires als es Schweizer gibt. Dies bringt auch Gefahren mit sich: Sein Handy auf der Strasse zu präsentieren oder den Rucksack hinten zu tragen sei fahrlässig, wurden wir im Vorfeld gewarnt. So sind wir sehr vorsichtig und führen unsere tollen Kanguru Bauchtaschen aus!
    Überall sieht und hört man Tango und es dauert auch nicht lange, bis unser Nummer 1 Hugo Ohrwurm durch "und sie tanzen einen Tango" auf Platz 2 verwiesen wird.
    Zwei Gringos und einer, der allenfalls Italiener, evtl sogar einheimisch sein könnte (gemäss Rezeptionistin) gehen auf Sightseeing Tour. Wieso nicht mit einer Free Walking Tour anfangen? Das haben sich wohl etwa 40 Gleichgesinnte auch gedacht, ojee. Doch der Guide schafft es hervorragend gut, alle in einen Bus nach "La Boca" zu verfrachten und bei Laune zu halten.
    Wir probieren unser Glück auch am folgenden Tag mit einer gratis Spaziertour (Trinkgeld basiert) um mehr über die Innenstadt zu erfahren. Geschätzte 50(!) weitere Touris haben dasselbe Vorhaben. Trotz Mikrofon und Lautsprecher nicht ganz einfach, in der Auto- und Hupfreudigen Stadt alles zu hören. Nach ca. einer Stunde nutzen wir die Gunst der Stunde und sind "leider" falsch abgebogen. Dafür genügt uns jetzt die Zeit noch, einen Blick von oben auf die Stadt zu werfen. Silvan ist überrascht, wie ubglaublich hässlich die Stadt von oben ist. Unsere zweienhalb Tage in der Hauptstadt runden wir mit einem Gourmetessen ab. Für umgerechnet knapp 10 Franken erhält jeder ein unglaublich zartes Stück Rindfleisch mit Beilage, eine wahre Gaumenfreude. Die Jungs sind begeistert. Ich auch ein bisschen.
    Das reicht vorerst mal fürs Stadtleben, weiter geht's mit dem Flugzeug ans Ende der Welt!

De weg naar Argentinië

November 12 in Argentina

Op de luchthaven van Christchurch eten we nog snel iets en ondertussen boeken we online een vlucht van Argentinië naar Bolivia. Waarom? Omdat we gelezen hebben dat sommige luchtvaartmaatschappijen je durven weigeren om mee te vliegen als ze merken dat je enkel een inwaartse vlucht hebt naar een bepaald land, en geen uitwaartse. Via Expedia kan je een geboekte vlucht binnen de 24u volledig gratis annuleren, dus dat lijkt ons de gemakkelijkste optie. Wellicht kan je ook een busreis boeken die je over de grens brengt, maar dat zou ons nog extra opzoekwerk kosten om een maatschappij te vinden.

We gaan inchecken voor onze vlucht naar Buenos Aires en de man aan de balie vraagt direct of we bewijs kunnen tonen dat we Argentinië gaan verlaten. Onze move van daarjuist blijkt dus niet overbodig geweest. Na een korte vlucht naar Auckland (1 uur) stappen we over om nog 12u verder te vliegen naar Buenos Aires. Alles verloopt vlot en voor de eerst keer (ooit) kan ik zelfs deftig slapen op een vliegtuig. Zo’n 5 uur lang, dat doet deugd. Vé blijft wat langer naar haar tv-schermpje kijken en doet maar een uur of 2 haar ogen dicht.

We zetten allebei voor het eerst voet op het Zuid-Amerikaanse continent. Spannend! Vanaf nu is alles in het Spaans te doen. We zullen rap zien of ons jaartje Spaanse les zijn vruchten afwerpt. Met de douaneambtenaar, een zeer sympathieke man, slaan we direct een praatje. Hij ziet in Vé haar paspoort dat we naar Mongolië geweest zijn en is geïnteresseerd. We grijpen toch vooral terug naar het Engels… tot zover onze eerste poging.

We kopen een simkaart op de luchthaven en proberen dan geld af te halen. Helaas, 3 automaten geprobeerd, 3 keer mislukt. Later als we in de stad zijn, zouden we Googleman raadplegen en ontdekken wat het probleem was op de luchthaven. De bedragen die we probeerden afhalen, waren telkens te groot. We waren bij onze laatste poging nochtans gezakt naar 5000 pesos, wat amper €125 is.

Maar blijkbaar is de limiet overal in Argentinië 4000 pesos (€100). En dat terwijl veel restaurants en winkels geen creditcards accepteren. Gevolg: iedereen moet regelmatig cash afhalen, dus lange rijen aan de bankautomaten en regelmatig ook lege bankautomaten. Daarbij komt nog dat je, per keer dat je geld afhaalt, 10 dollar (€9) transactiekosten moeten betalen. Absurd veel! En dan rekent je eigen bank je ook nog eens transactiekosten aan… Dat was toch wel even schrikken hier, hopelijk kunnen we ons aantal afhaalbeurten ferm beperken.

Soit, terug naar de luchthaven. Waar we gelukkig met de creditcard kunnen betalen om een taxi te boeken naar onze eerste hostel. Eerst doen we een stukje snelweg en dan belanden we in het schaakbordpatroon van de hoofdstad. Het verkeer stropt overal in de straten die allemaal mooi haaks op elkaar aangelegd zijn. De veelal oude, hoge gebouwen zorgen ervoor dat alles heel compact lijkt en dat we slechts een klein stukje van de lucht kunnen zien. Het is bewolkt, maar wel doef. Ik schat zo’n 25 graden. Hier in Buenos Aires zullen we geen kou lijden!

We worden gedropt aan het Reina Madre Hostel. Terwijl we wachten om in te checken doen we een babbeltje met een Duitse toerist die ook net gearriveerd is. Vé maakt ook kennis met Sac, de humeurige kat. Nadat we onze kamer gekregen hebben, zoeken we restaurant in de buurt. Het wordt Indisch, bij Tandoor. We proberen nog eens om alles in het Spaans te doen, maar af en toe hebben we toch een Engelse vertaling nodig. Niet zozeer omdat ze te snel spreken (dat valt precies beter mee dan in Spanje), maar omdat we bepaalde woorden niet begrijpen. Geen schande uiteraard, we blijven oefenen! Daarna kruipen we snel ons bed in, want het uurverschil speelt ons parten.

March 1 in Argentina

300 days of vacation-we need a break😋. We’ll be taking a pause from our travels for the month of March, staying in a few Airbnb’s here in the city. We’re excited to study some Spanish, get on a healthier eating and exercise routine, and enjoy exploring this very beautiful city.
    While our first night was rough with the power going out ~6pm and not returning until ~3pm the next day, we’re hopeful that was a fluke (though when you google power outages it seems corruption and poor management mean this isn’t all that uncommon).
    On our second full day we went to a rugby game. We felt like we had to go since the BA team were playing the Wellington team (John’s hometown). It was a fun experience (the NZ team, the Hurricanes, won!) and finding the tickets and the stadium was like a mini treasure hunt.
    Oh...and a funny thing happened on the way to the game...As we exited our Uber at the stadium, we heard someone asking in clumsy Spanish, with a Kiwi accent, 'excuse me, where is gate 2'. They were dressed in Hurricanes gear and lost, like us. We were eating some very delicious empanadas so obviously looked like locals. John cheekily waited a few seconds, took another bite of his empanada, turned around and said "don't worry about it, I don't speak much Spanish either - I'm from Wellington..." Turns out the folks were also Kiwis arrived from Auckland and Peru just for the game!
    Note that it’s unlikely we’ll do any updates until April, so don’t worry about us if you don’t see any activity (we’re talking to you, Danella 😀).

December 7, 2017 in Argentina

Because we’d used miles to pay for one ticket out of Delhi, we ended up on different flights to London. Christy flew Delhi-Helsinki-London (on FinnAir – “the official airline of Santa”) and John flew Delhi-London. We met in London for a few hours’ wait then took a long flight to Argentina. John bought a very small camera in DutyFree as we’ll be sending his HUGE camera home after Antarctica as it’s just too heavy/big for how we will now travel.
    A very nice lady from our Antarctica travel company met us at the airport and then drove us to our Airbnb apartment in central BA. The apartment was in a great location with easy access to all the sights we wanted to see. Generally, we’ve headed off early in the morning to different parts of the city, walked around, drunk some coffee and taken a siesta. We also went to Boca (famous for the soccer team and colorful homes), the waterfront and famous women’s bridge, the cemetery where Eva Peron and many other famous Argentinians are buried, and we saw an Opera at the Teatro Colon - considered to have some of the best acoustics in the world.
    Like India, the cow is worshipped here in Argentina but in a totally different and obvious way. When people find out that we don't eat a lot of red meat, there is genuine concern that we will starve to death. Also, nothing really gets started here until late at night, which is another adjustment to our normal m.o. Like many other travelers have noted, BA is like a combination of NYC and Paris with more empanadas. The architecture is amazing and the people have all been wonderfully friendly, even though we are struggling with our Spanish. The plan is to travel for a few more months and head back here for 3-4 weeks to take Spanish lessons and enjoy this beautiful city.

March 27 in Argentina

Our four weeks in Buenos Aires flew by incredibly fast, but we were grateful for the chance to stay in one place for more than a few days, exercise more regularly and enjoy better food (Argentinean food is definitely not our favorite so we cooked-in >90% of the time after finding some decent vegetable and fish markets).
    We spent a lot of time planning the rest of our travels, getting our US taxes ready, and Christy finished her New Zealand residency application.
    John began refreshing his Japanese for our planned visit to Japan in the fall and Christy spent a few hours every day studying Spanish.
    After the weather finally cooled down in mid-March, we visited museums, churches and explored more of the city’s interesting neighborhoods. The architecture and old buildings here continued to wow us – definitely a world-class city. Sorry to disappoint, but no tango lessons.

Buenos Aires, Буенос-Аирес, ብዌኖስ አይሬስ, بوينس آيرس, بوينوس ايريس, Buenos Ayres, Горад Буэнас-Айрэс, Буенос Айрес, বুয়েনোস আইরেস, པུ་ཨེ་ནོ་སི་ཨས་རི་སི།, বুৱেনোস আইরেস, بۆینس ئایرس, Μπουένος Άιρες, Bonaero, بوئنوس آیرس, Bos Aires, בואנוס איירס, ब्युएनॉस एरीस, Bwènozè, Բուենոս Այրես, BUE, Búenos Aíres, ブエノスアイレス, buenosaires, ბუენოს-აირესი, ಬ್ಯೂನಸ್ ಐರಿಸ್, 부에노스아이레스, Буэнос-Айрес, Bonaëropolis, Buenos Airės, Buenosairesa, Буенос Аирес, ബ്യൂണസ് അയേഴ്സ്, बुएनोस आइरेस, ဗျူနိုအေးရိစ်မြို့, Буэнос-Айрес ош, Bouonézâr, بیونس آئرس, Буенос Аірес, Буэнос Айрес, Буенос Ајрес, புவெனஸ் ஐரிஸ், บัวโนสไอเรส, Buenos-Aýres, Lungsod ng Buenos Aires, Buénos Ayrés, Буенос-Айрес, 布宜诺斯艾利斯, בוענאס איירעס, 布宜諾斯艾利斯