Vanaf Balclutha terug naar Picton

10-12 Beaumont

December 10, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Volgens mij heb ik toch best veel mazzel. Vraag ik vanmorgen aan iemand waar ik fatsoenlijk brood kan kopen, vertelt hij mij dat de weg naar Lawrence best veel klimwerk is,en de weg naar Beaumont langs de rivier (had ik zelf kunnen zien). Ik ga naar Beaumont, mis ik 22 km van de gold trail, maar dan hoef ik morgen ook niet te haasten over een gravel weg. En zo'n tunnel kan me gestolen worden. Vind ik misschien geen goud, ik dacht: als ik goud vind word ik rijk. Keek vervolgens om me heen, bedacht dat ik een jaar aan het fietsen ben .... Hoe rijk kan je zijn? Om het over de familie en vrienden die er toch bij zijn, ondanks de afstand maar niet te hebben.
    Stroomop, beetje wind, gaat allemaal prima, en toch bekaf. Gelukkig heeft Beaumont een pub met bier. De camping is wat minder in het zicht van de highway. Gelukkig is het niet zo druk.

10-12 Beaumont, mazzel

December 10, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Had ik al eens verteld van mazzel hebben?
    Zit ik in de pub aan het eten en het bier, babbel, babbel. Wat ga je morgen doen? Clutha gold trail. Oh, neem je de boot? Huh?
    #*\#😠😤, dit is die route met die boot die je van te voren moet regelen. Iets niet goed gegaan in mijn administratie. Blijkt ie ook nog 110 dollar te kosten. Ja doei.
    Maar goed, ik weet het nu, stukje highway dus, maar dat moet je ruim van te voren al gaan doen. Beter dan in the Middle of nowhere voor/in een rivier staan. Mazzel dus.

11-12 Roxburgh

December 11, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 14 °C

Het leek vannacht zo'n mooie dag te worden, best helder, mooie sterren. Vanochtend koud, beetje grijs, wel o.k. Maar vanaf dat ik "umbrella mountains" op de kaart zie staan voel ik het druppen en vanaf een uur of twee heet het gewoon regen. Terwijl die bergen aan de andere kant van de rivier liggen! De route is mooi, met overal rotsen en alweer pancake rocks. Ik lunch met bijna droog brood, want het was vanochtend zo koud dat ik vergeten was dat het gistermiddag zowaar een keer warm was en al mijn kaas, jam en aioli staan nog in de koelkast. Ik heb gebeld dat ze het mogen hebben. Alana zou nog kijken of ze het hierheen kon krijgen maar dat is blijkbaar niet gelukt. Ik word die regen nu wel vaag zat eigenlijk. Het internet doet het ook meteen niet meer.Read more

11-12 Beaumont p.s. voor Kaandorpfans

December 12, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Vergat ik nog: gisterochtend aldoor "down by the riverside" in mijn hoofd. Moest aan Brigitte Kaandorp denken: "raar hoe je hoofd werkt". Ik stond immers aan de rand van een rivier.
    Totdat ik de bellbirds hoorde; die floten de eerste 5 noten!😂
    Snapte ik ook dat kerstliedje wat ik nauwelijks ken van 3 dagen geleden!🤣Read more

12-12 Speciaal voor Agnes en Marcelle

December 12, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Agnes, ik ben je blauwe vogel verloren😥.
    Hij was al een hele tijd kaal, voor de tweede keer zijn staart kwijt en eigenlijk ook niet meer zo blauw ondanks wassen. En nu heb ik alleen nog zijn kettinkje.
    Het was fijn om hem bij me te hebben, het kettinkje doet me toch nog aan jou en Duga denken, dus dat laat ik hangen.
    Wel jammer om hem kwijt te zijn.
    Gelukkig hangt de voodoo voor een veilige reis nog wel, al is die ondertussen scheel en moet ik steeds het rokje ophijsen.

12-12 Alexandra

December 12, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

Ik ben moe. Moe van het fietsen, moe van wéér een interessant informatiebord, moe van weer 2 regenbuien, moe van wéér 2 paar natte sokken (met sandalen aan door het natte gras werkt echt niet, maar ik had gedouched en wilde mijn voeten schoonhouden en dacht niet aan mijn waterdichte sokken), moe van wéér gedoe met Wifi, moe van wéér een supermarkt waar je de weg niet weet met net niet de spullen die je wilt hebben.
    De dag begon met een stukje mooi fietspad, al was dat écht geen oude spoorlijn, tenzij treinen hier haarspeltbochtjes en 23% aan kunnen. Maar meestal was het goed te fietsen.
    En toen de highway. Ik had er al geen zin in, toen moest ik ook nog eindeloos klimmen. Was te fietsen, maar dan heb je wel erg extra lang "plezier" van je highway. Holy shit,wat schiet fietsen dan niet op zeg.
    Kwam aan in de regen bij camping 1, die zag er echt niet uit. Door naar 2, 25 dollar per nacht, en nog betalen voor Wifi. Heb discount bedongen omdat ik langer dan 1 nacht blijf en 1 voucher voor 500 Mb.
    Tussen 2 buien mijn tent opgezet. Ik wilde een lekkere magnetronmaaltijd. De lekkerste die ik zag was van de weightwatchers! Hm. Ik eet wel wat extra chips
    Objectief: Het is nu droog.
    Ik heb mijn schoenen weer aan! Het hielp toen ik die halve teennagel knipte. Ha! Dat gaat natte sokken schelen!
    De kaas was in de aanbieding, mooie rotsen onderweg, eigenlijk best mooi plekje hier, al maken die kuifkwartels wel een rare takkeherrie.
    Conclusie: ik ben moe. Ik blijf denk ik 3 nachten.
    Ga morgen die 10 km. gorgeroute fietsen (en weer terug). Zag er best specta uit van bovenaf. En waarschijnlijk de dag daarna naar Clyde, ook fietsroutes, ook 10 km. en weer terug. Schijnt ook een leuk dorp te zijn. Hopelijk hebben ze daar dan ook Wifi 😕. Verder uitslapen (lukt niet vrees ik) en boekje lezen.

13-12 Alexandra: gorge trail

December 13, 2018 in New Zealand

Wat gisteren ook niet fijn was bedacht ik, is dat de brem plaats heeft gemaakt voor fluitekruit (?). Wát een ranzige geur zeg. Dan is af en toe een vleugje wilde roos echt een tractatie. Mag ik m'n brem terug?
    Vanochtend "bijna zomer" in beeld gebracht (vorig jaar was het gras al verdord) en de snoepjes die ik gekocht had (ook voor het handige zakje).
    Om 11 uur ri gorge. Ik doe er drie kwartier over om er te komen. Leuk fietspaddertje, Shaky bridge en tsja, interessante informatieborden. Ik fiets 6 km. de gorge in, tot "the narrows", vind ik niet zo specta, maar wel best. Let op het bordje "falling rocks, niet stoppen" terwijl ik vlak daarna moet lopen van ze. Moet ik van een rijdende fiets jumpen?😲
    Daarna boekje en spelletje. Ik heb te veel chips gegeten en nu nog niet zo'n trek in alle lekkere dingen die ik heb gekocht voor het avondeten. Sukkel.

14-12 Alexandra: Clyde

December 14, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 20 °C

Blauwe lucht! Om 11 uur fiets ik weer op mijn relaxetje naar de brug voor de River Track naar Clyde. Lekker, ff niet afbreken, 's middags geen plekje voor de tent hoeven zoeken. Ik fiets nu door de stad om wat tijd te sparen. Het pad naar Clyde is leuk, het begint met een goede grap, veel wilgen, krijg toch vaag een Maarsseveen gevoel, totdat je dan die rivier en die rotsen weer ziet.
    Clyde is ook leuk, lekker gelunched. Die donkere wolken negeer ik ff, ik heb mijn regenpak niet bij me.
    De terugweg gaat veel sneller, via de Otago Rail Trail. Leuk om hem vanaf Clyde te fietsen, dan ben ik vandaag al een beetje begonnen. Leuker dan andersom. Ik bezichtig ook de oude cottage in Alexandra. Voor de tent spatten, negeren, toch wel nat, heb je net alles binnen, brand je de tent weer uit. En dat dan nog een keer. Ach ja, het is een hobby😕

15-12 Omakau

December 15, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 24 °C

Niet zo vroeg weg als ik wilde, de eerste camping is over 27 km. Die daarna over 84. Ligt eraan hoe lekker het fietst.
    Prachtig fietspad, max 1% stijging, maar wel continue, prachtige rotsen en bloemen (hoera, geen fluitekruit!), maar wel "schelpenpaadje" maar dan met grint. Fietst o.k. maar schiet niet op. En dan dat stemmetje die vindt dat ik na 27 km. niet mag stoppen "het is pas half 12". Ja, en? Wordt het dus 6 uur voordat we bij de volgende camping zijn en ik krijg nu al pijn in mijn nek. Jemig wat vermoeiend. Maar: ik ben gestopt.
    Om Stemmetje tevreden te houden ben ik nog naar Ophir gefietst (6 km totaal, vlak). Héél erg hartstikke leuk. Veel "oude" gebouwen, helaas ziet zo'n dorp er in zijn totaal toch niet uit (vind ik). In Omakau vond ik de pub wel mooi, maar niet om er te zitten. Hebben ze een bottlestore! Hoera! Zit ik voor de tent met een Tuï (bier). Rot hoor.
    2 dollar bespaard door koud te douchen.