Australia
Daintree

Here you’ll find travel reports about Daintree. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Daintree Rainforest

April 9, 2017 in Australia

Anschließend sind wir noch zum "cape tribulation" gefahren, wo wir auch die Nacht auf dem anliegenden Campingplatz verbracht hatten. Am cape tribulation stößt Regenwald unmittelbar auf das Great Barrier Reef. 🐍🌱🐸🌊
    Der Platz befindet sich im "Daintree Rainforest", einem der drei ältesten Regenwälder der Welt. Um dort hinzugelangen mussten wir mit der Fähre übersetzten, was wir natürlich wieder ganz cool fanden 😁🚢
    Am nächsten Tag hatten 2 von uns eine Crocodile Tour, Tim und ich sind aber zurück geblieben, da wir beide schon mal so etwas gemacht hatten 😁 als auch das vorbei war, sind wir gerade losgefahren, als plötzlich unsere "Ölleuchte" aufleuchtete 😑 als der Motor plötzlich gerattert hat, bin ich sofort stehen geblieben und dann sehen wir, dass eine Schraube von unserem Öltank fehlt und jetzt ein großes Loch drin ist aus dem unser ganzes Öl gelaufen ist 😩 und ich hab mich schon soooo auf mein Bett im Hostel gefreut! Aber: gut, dass wir in Australien sind und hier einfach die besten Menschen leben! 2 Leute haben angehalten und für uns alle ihre Kontakte und umliegenden Werkstätten angerufen. Auch wenn die Anrufe vergeblich waren, sind sie losgefahren und haben Werkzeug und ein Stück Holz mitgebracht um das Loch zu stopfen. Wir waren alle so platt und wussten gar nicht wie wir uns bedanken sollten!! Wir haben das noch nie erlebt, dass einem so geholfen wird wie hier.. Wir hätten auch einfach eine Nacht zelten können, aber sie wollten uns einfach helfen, was auch geklappt hat. Es ist gar nicht in Worte zu fassen wie dankbar wir waren und wie nett das war. 💫 Nach etwa einer Stunde Fahrt sind wir endlich wieder in Cairns angekommen 😪 morgen gehts dann gleich mal in die Werkstatt, dass unser Mitschi fit für unsere Outback Tour gemacht wird, die am Mittwoch starten soll 😊

Daintree Village

April 8, 2016 in Australia

We slapen een klein gaatje in de dag. Niet dat het weer ons direct inspireert om ons bed uit te springen, want het regent nog steeds. We staan op een camp site naast Babinda Boulders: een mooie vallei in het regenwoud waar een rivier zijn best doet om de grote granieten rotsblokken te polijsten. Het is een kort wandelingetje, maar het levert mooie plaatjes op. Nadat we de grootste vlinder op de foto hebben gezet die we ooit - niet op een kaart geprikt - hebben gespot, gaan we weer op pad. We hebben besloten om eerst nog even het regenwoud gebied ten noorden van Cairns te gaan bekijken. Dat betekent dat we nog een keer langs Cairns moeten, maar dat schikt, want we hebben nog wat kleine 'mankementen ontdekt (komt geen water uit de kraan en - ook dit keer - blijft het gas niet aan). De klacht dat het stuur aan de verkeerde kant gemonteerd zat, snapte ze niet :) Na een korte onderhoudsbeurt kunnen we verder. We zetten koers naar Daintree Village. Het is een leuke route (deels) langs de kust; de stortbuien - welkom in het regenwoud van Queensland, de natste plek van Australië - mogen de pret niet drukken. De beheerder van de camping is een vriendelijke typisch Australische man (grote hoed op) en de camp site is prima. We settlen ons voor de tweede nacht in ons nieuwe huis op wielen!Read more

09 • Daintree - nördlichster Punkt

August 5, 2016 in Australia

Weiter in den Daintree Nationalpark, unserem nördlichsten Punkt der Reise. Regenwald vom Feinsten und Krokodile wo man geht und steht; so jedenfalls die Warnschilder, die man nicht missachten sollte. Immerhin 3 ganze Prachtexemplare haben wir in der Sonne liegen sehen.
    Auf der Weiterfahrt nach Süden haben wir die erste lang(weilig)e Fahrt absolviert und schnuppern einen Hauch Outback in Mareeba. Nicht unbedingt der Place to be :-( ... Aber wir haben ja TimTams :-) und unsere Zuckerpuppe :-D

Übrigens wird Mia genauso schnell müde, wie es abends dunkel wird und wacht mit der Sonne auf - von 7 bis 7. Sie meistert die Reise hervorragend und schenkt jedem ihr 2 zähniges Lächeln.

Internet ist leider auch noch nicht unser bester Freund geworden. Bilder, auch für die letzten Tage, folgen später.

December 9, 2015 in Australia

Vanuit Port Douglas gaan we naar het Daintree Nationaal Park en Cape Tribulation. Wat me opvalt, is dat Australië moeiteloos natuur, strand en bergen combineert op een kleine oppervlakte. De jungle waar we doorheen trekken, ligt vlak naast het strand. En een paar kilometer verder zie je ineens een bergketen van jewelste. Gek toch?

In Daintree NP neemt een lokale gids ons mee in haar achtertuin, een prachtig stukje regenwoud. Ze vertelt ons over de geschiedenis van de bomen, de dieren, de acties van de overheid ed. We spotten ook een giga hagedis en een boskalkoen.

Onderweg komen we Sam & Sarah tegen, 2 toffe twintigers die we leerden kennen op onze duiktrip. Sam is een volbloed Australiër en leeft in Melbourne, Sarah is oorspronkelijk van Noord-Amerika maar woont momenteel in Zuid-Afrika. Beiden zijn ze gebeten door de ‘travel bug’.

Op het strand van Cape Tribulation wisselen we verhalen en ervaringen uit tot de zon over de bergen valt. Op momenten als deze besef ik weer waarom ik zo graag reis. Het geeft me, meer dan wat ook, het gevoel dat ik leef. Het leert me verwonderd zijn, over de kleine en grote dingen. Het helpt me herinneren om in het moment te leven en ervan te genieten met al mijn zintuigen. Reizen maakt me dankbaar, voor alle ervaringen, alle mensen die ik mag ontmoeten, momenten die ik kan delen. Hier ben ik op mijn plek, ik voel het. Al veel goesting in het vervolg van de reis!

Draintree

December 11, 2017 in Australia

Das ist ein Fluss durch den Regenwald der Süss- und Salzwasserregionen hat. Dementsprechend gibt es auch die Krokodile. Hab die Fahrt aber nicht mit gemacht weil der Guide schon drei Fahrten heute gemacht hat ohne eines zu sehen. Er sagte, es ist zu warm und geregnet hat es auch nicht, dableiben die lieber im kühleren Nass weiter unten.Read more

Daintree River

April 9, 2016 in Australia

De camp site is heerlijk rustig en het weer is wisselvallig, maar aangenaam. Het zal een rustdagje worden. Eind van de middag krijgen we alsnog de kriebels om iets te gaan doen en melden we ons aan voor een boottochtje op de rivier om krokodillen te spotten. Onze vriendelijke gids - Jan; geboren in Fries Duitsland - vertelt honderduit over de locale flora en fauna. We leren dat - naast krokodillen - de rivier ook bull sharks en ruim een meter lange aalen huisvest. 'Zwemmen op eigen risico' betekent in Australië net iets meer dan in Nederland... Het water is nét te warm en de luchttemperatuur is nét te koel. De krokodillen blijven hierdoor liever onder water. Op een klein vrouwtje - 30 cm. - na, zien we weinig. Het extraatje is een grote python in een boom. We houden wat afstand met de boot om te zorgen dat de slang niet per ongeluk in de boot valt. Na een uurtje staan we weer aan wal. Hier zijn gelukkig alleen slangen en spinnen waar we voor op moeten passen. Maar volgens Jan zijn er maar twee spinnen die echt giftig zijn, de rest heeft hoogstens een nare beet. Het zal wel los lopen, we hebben meer last van irritante muggen en vliegjes en motjes die de lamp in onze camper verwarren met de zon. Allen niet echt eng, gevaarlijk of dodelijk ;)Read more