Australia
Fair Sydney

Here you’ll find travel reports about Fair Sydney. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sydney - Harbour

April 22, 2017 in Australia

Na bijna 8 weken is het de hoogste tijd eens naar de kapper te gaan, en aangezien we hier meerdere dagen zijn, is dit onze kans. In de omgeving van het hotel zijn er einige, en we kiezen uiteindelijk een heren barbier met een tevreden resultaat ;0)

Na onze cut, gaan we naar de Darling-Harbour. Vandaagdedag is de voormalige haven inderdaad atractief zoals de mooie naam doet vermoeden. Dat was echter niet altijd zo, want het was vroeger de industriehaven. In de 1960-er jaren werd de haven nogmaals uitgebreid, zodat ook container schepen konden aanleggen. Maar de haven moest dan toch het onderspit delven, en wordt nu omgebouwd tot een woon- en uitgaanswijk. Aan de promenade het ene restaurant na het andere, vele shopping mogelijkheden, museums en verschillende attracties. We lopen een stuk verder naar de vismarkt en daar is het een drukte van jewelste. Voornamelijk Aziaten die zich grote kreeften en krabben bestellen of het niks kost, en dan schransen Maar :0) Wij kijken eerst op het gemak wat ze hier allemaal hebben, een super aanbod aan vis, schaal- en schelpdieren. Als we de mogelijkheid hadden te koken, konden we hier onze slag slaan. Ze hebben echt de fijnste dingen, en zelfs ook Sushi. Meenemen om te koken gaat dan wel niet, maar weerstaan kunnen we het ook niet. We bestellen een bord met kreeft, calamari, jacobsmosselen en grote garnalen. Lekker lekker! :)

Terug in de Darling Harbour lopen we nog een beetje rond, voordat we in een bar de Happy Hour ronde meepikken, en de drukte op de kade en de uitvarende ‚Dinner boats‘ toekijken.

Australia Day

January 26, 2017 in Australia

Der Australia Day ist Australiens offizieller Nationalfeiertag und wird am 26. Januar gefeiert. Er erinnert an die Ankunft der First Fleet in Sydney Cove am 26. Januar 1788.

Dieser war gestern und wird von den meisten zum Anlass genommen am Strand zu grillen und zu trinken (saufen) 😄

In der Stadt waren auch überall Veranstaltungen. Am Opera House und Darling Harbour waren Livebands.

Der Vormittag war leider nicht erfreulich, Tanja ist ins Krankenhaus 🏥 😔 gefahren weil sie eine dicke Mandelentzündung 😷 und tierische Schmerzen hatte.
    Als sie nachmittags zurück kam, ging es ihr etwas besser, sie hatte eine Infusion für die schmerzen bekommen.

Ich machte mich abends auf zum Darling Harbour um mir mit ein paar Leuten das Feuerwerk anzuschauen ⛵🎉 anschließend verbrachten wir den restlichen Abend im The Star Casino und befestigten unsere Wünsche für das Lunar Jahr an einen der zwei Wunschbäume.

Wir wollten noch ins Ivy das ist eine beliebte Rooftop Bar und Donnerstag ist freier Eintritt, nach 12 Uhr war uns die Schlange aber zu lang und wir sind nur noch nach Macces 🍔🍟was essen gegangen.

First Breakfast

October 7, 2017 in Australia

Der erste Tag in Sydney! Ich fühle mich super, nicht als hätte ich einen 14 Stunden Flug hinter mir. Von Jet-Lag also keine Spur. 💪🏻
    Eine meiner Zimmergenossinnen hat mich eingeladen, mit ihr zu frühstücken. Sie hatte große Lust auf Pancakes und dazu konnte ich nicht Nein sagen. Sie hatte vorher schon ein Restaurant rausgesucht und so machten wir uns auf den Weg zum Pancakes on the Rocks.
    Es war so gut! Das waren bestimmt die besten Pancakes die ich gegessen habe. Aber leider waren sie auch so mächtig! Danach hätte es mich nicht gewundert, wäre ich zurück gerollt.

May 8, 2016 in Australia

Vermoedelijk is iedereen op de hoogte dat de boef en ik voor 18 dagen van elkaar verwijderd zijn. Inmiddels zit ik in Tuk Tuk op Sumatra. De afgelopen week is een mooie rit geweest van Auckland naar Sydney naar Kuala Lumpur. In KL zijn onze wegen gescheiden. Met een nogal dramatisch afscheid bij een bus met rollend water over de wangen. Dat krijg je als je twee nuchtere dodo's bij elkaar hebt.

Helaas kan ik geen foto's uploaden uit de bibliotheek via findpenguins. Dat is een uitzoekertje. 8 mei 2016 heb ik samen met de liefde van mijn leven een vies taartje gegeten op het vliegveld van Auckland om daarna ergens op de grond te verdwijnen van licht en kabaal. Dat is de start van mijn 37ste wenteling om de aarde. Sydney heeft het goed gemaakt door een plesant echt bakkie pleur en de lekkerste cheescake die je je kunt voorstellen voor te schotelen.

Ons plan is om in elk land in iedergeval 1 keer te couchsurfen. Zo ook in Sydney. Bij Bill en Joan. Bill is directeur van een goudmijn in Mongolie en daardoor ongeveer de helft van 't jaar van huis. En Joan zit in dat grote huis. Met zwembad. Tien kamers en drie badkamers. Om de stilte daarin te doorbreken is Joan een host. En gelukkig hebben wij haar gevonden. Nou ja boef in dit geval. Goed gedaan moppie! Een cadeau van de boef is een ware knipbeurt bij een oldschool jaren vijftig barber. Tussen de regels door:'Juist ja, een hipsterkapsel!' Voordat de nieuwe coupe gestalte kreeg zijn boef en ik koninklijk onthaald bij Joan en Bill. Mijn verjaardag werd opgewekt met uitmuntende Shiraz, Shiraz, een avond scrabble van J&B en vrienden, een skype met moeders en nog meer Shiraz. Aangezien ook ik een goedkope drinker ben geworden en na 1 wijn al stuiterend om mijn as draai is de volgende morgen een uitermate delicate gevoelige kwestie.

Iedereen bedankt voor de felicitaties, top kaart omaatje! Als er nog de behoefte bestaat om mij van een presentje te voorzien dan kan dat uiteraard in de vorm van valuta (tav JD Kamerling NL22TRIO0197724345 te Gorinchem). Aangezien de budgetreiziger zich niet meer geneert is dit ook een vorm van bedelen ;) ik zie geen verschil met een zwerver. Het idee is om de munten opzij te zetten voor een sponsoring voor Cuba. Dat later dit jaar gaat plaatsvinden. Als de sponsoring het toelaat zal een heus Cubaans tabakexemplaar met foto de acte de revue passeren!

Ik schuil nu in een Batikhuis voor een authentieke tropische regenbui aangezwengeld met duitse techno op de achtergrond.

Ik verdwijn naar de achtergrond.
    Weltrusten.

Coastal Walk & Abschied

September 16, 2017 in Australia

Nachdem ich gestern morgen den Kater meines Lebens hatte, gings erst im Mittag bei uns los. Wir sind nochmal zum Paddys Market und zum Darling Harbour gefahren, da wir den Tag davor ja nur für das Treffen mit Simon dort waren. Da haben wir uns erstmal Sushi gegönnt, nettes Kater"frühstück"! Den restlichen Tag haben wir auch nicht mehr so super viel gemacht. Waren nochmal einkaufen, haben unsere Bilder angeschaut und ausgetauscht und abends noch ein paar Bierchen getrunken gemütlich im Pub.

Hab ich schon erzählt, dass das Frühstück hier im Mad Monkeys Hostel ungefähr das allerbeste Frühstück ist, das ich je in einem Hostel hatte? Naja, gegen ein Frühstück zuhause kommt natürlich nichts an, anständige Brötchen mit Aufschnitt und so, das wärs mal. Aber für australische Verhältnisse ist das richtig gut. Es gibt Toast mit Marmelade und Peanutbutter, verschiedene Cereals, Obst, Pancakes mit verschiedenen Toppings, Eier, Baked Beans und "Quark". Ein richtiges Backpacker-Buffet. Nachdem Jens schonmal ausgecheckt hat, sind wir zum Bondi Beach gefahren. Auf dem Plan stand der Coastal Walk nach Coogee. Und auch wenn ich den dann schon zum dritten mal gemacht habe, ist er es einfach immer noch Wert und einfach traumhaft! Wir sind zwischendurch ein bisschen vom Weg "abgekommen" und über die Klippen gelaufen, was einfach so Spaß macht! Aber der Weg war länger als ich in Erinnerung hatte und wir hatten einfach soooo Hunger als wir ankamen. Also haben wir uns dann im Restaurant mit Blick auf den Strand ein Abschiedsessen gegönnt. Das war einfach ein perfekter Tag, und auch das Wetter hat super mitgespiegelt. Wir sind danach direkt wieder ins Hostel gefahren, da Jens noch ganz entspannt seine Sachen packen wollte. Weil wir aber noch ein bisschen Zeit hatten, sind wir dann nochmal ne Cola trinken gegangen und haben im Pub Billard gespielt. Nachdem Jens sich auf den Weg gemacht hat zum Flughafen, hab ich den Abend im Hostel verbracht mit den anderen deutschen Mädels in meinem Zimmer. Echt unglaublich wie schnell die Zeit verging! Aber die Ostküste ist auf jeden Fall super schön und ich würde es jedem weiter empfehlen, auch wenn es wirklich ziemlich touristisch ist. Das ändert aber nichts daran, dass man super viel erleben kann und unglaublich schöne Orte hat. Ich glaube mein absoluter Lieblingsort an der Ostküste war Fraser Island. Die Tour würde ich noch 100x buchen!

Tag 3: Sydney - Stadtbesichtigung

July 3, 2017 in Australia

2.Tag Contiki Ostküste: Heute Stand die Besichtigung von Sydney auf dem Programm. Neben einer Rundfahrt mit wesentlichen Informationen bzgl. Sehenswürdigkeiten konnten wir auch etwas Zeit am Manly Beach genießen. Nach einem guten Kaffee im Hemingway's ging es mit dem Boot wieder zurück zum Hafen Syndeys. Während dieser Fahrt konnte man noch einmal einen weiteren Blick auf das Opernhaus genießen.
    Nun war es kurz nach Mittag und jeder konnte seine Zeit für sich nutzen. Alternativ waren jedoch auch Freizeitmöglichkeiten, wie eine Tour durch das Opernhaus oder dem Harbour Bridge Climb möglich. Ich selbst habe beide Freizeitalternativen genutzt und genoss vor allem die Aussicht von der Brücke. Vom Opernhaus war ich etwas enttäuscht, da der große Saal selbst nicht besichtigbar war.

Fair Sydney, Messe Sydney