Australia
George Dodds Reserve

Here you’ll find travel reports about George Dodds Reserve. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Twelve Apostles

January 26, 2017 in Australia

Vi fortsätter vår resa från Apollo Bay till Port Fairy men innan avresa lämnar vi tillbaks den "Boomerang Bag" vi lånat i matbutiken. På vägen stannar vi vid de berömda tolv apostlarna som varken är tolv eller apostlar. Kallades ursprungligen för "suggan med sina kultingar" men när turismen började spira runt 1920 ville man ha något sexigare. Samtidigt är det otroligt vackert och storslaget även om en gammal seglare får ont i magen när man ser hur brutal den här kusten är. Lätt att fantisera om alla som mött sin undergång här.
    Vidare till något som kallas London Bridge där en stor del rasade den 15 januari 1990, "London Bridge is falling down", kolla på bilderna!
    Framme i Port Fairy, dags för en sen lunch där Ulf och jag beställde mix grill, - så behövdes inte mer mat den dagen! På kvällen åt vi i stort sett bara ostron och drack bubbel. Förutom att vi var mätta efter lunchen hade vi god anledning att fira då Britt blev mormor i dag kl 03.06 svensk tid, 13.06 vår tid! Dotter Elisabeth och svärson Will fick en son på Helsingborgs BB, stort grattis!
    En intressant detalj som vi tvingats lära oss är att allt stänger väldigt tidigt. Köket stängde 20:30 så när vi beställde kaffe var allt avstängt. Vi ville kompensera med en rejäl whisky (Tullamore Dew) men då visade det sig att de får inte sälja mer än 2,5 cl åt gången! Den hann ju dunsta innan man fick glaset till munnen. Vi kommer aldrig mer att klaga på svensk alkoholpolitik.

Port Fairy

October 28, 2016 in Australia

Den Folgetag musste ich einfach gleich wieder vor diesem Anblick beginnen...
    Weiter Richtung Westen gab es noch weitere Küstenformationen zu bestaunen, und schließlich im netten Port Fairy eine kleine Inselwanderung mit Begegnung eines schwarzen Wallabies.

Den Abschluss meines Roadtrips machte Cape Bridgewater mit Aussicht auf eine Seelöwen Kolonie. Auf dem Rückweg gelang noch auf Höhe der 12 Apostel ein Erhaschen der bei Einbruch der Dunkelheit an Land gehenden Pinguine.Read more

More work

March 12, 2014 in Australia

Da mir die Zeit ausgeht, habe ich mich dazu entschlossen meine Farmarbeit, für eine Verlängerung meines Visums, zu machen.
    Man braucht dafür den Nachweis 88 Tage auf einer Farm gearbeitet zu haben.
    Ein Freund hat mir von einer Honig Farm auf "Kangoroo Island" erzählt und dass es dort super schön sein soll. Also mache ich mich jetzt, via "Great Ocean Road" dorthin auf!

George Dodds Reserve