Australia
Goondi

Onderweg

April 11, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

We rijden een klein stukje terug naar Mossman, waar vlakbij de Mossman Gorge ligt. Als we er aankomen blijkt het een commerciële bedoening te zijn. De toegang ligt ook op een dusdanige afstand van de site dat je met een pendelbus heen en weer moet. In Australië zijn uitstapjes en sites, óf gratis, óf duur. Hier is het dus duur. We laten deze gorge maar voor wat 'ie is en ploffen op het terras voor een bakkie koffie. We overwegen nog om de pendelbus niet te nemen en de bijna 4 km. te wandelen, maar Gordon is niet helemaal lekker en een wandeling in de felle zon met +30°C, wordt ge-veto-d. Onverrichter zaken gaan we door. Onze route leidt ons weer langs Cairns. En wederom schikt ons dat, omdat we na één afwasje, door ons 55 liter water heen zijn... En zoveel afwas hadden we nou ook weer niet. Daarnaast doet één brander het nog steeds niet goed. De monteur ontdekt al snel een losgeschoten waterslang. De brander blijkt een veel voorkomend euvel te zijn. Hier kunnen we nog wel eens last van krijgen, maar voor nu is het weer gefixt. Al met al zijn we een dag bezig met niks en rijden we voor de vierde keer over hetzelfde stuk weg. Toch blijft het een mooi gebied en wordt het minder benauwd en minder regenachtig. We stoppen onderweg nog een paar keer bij uitzichtpunten om er van te genieten. Vlakbij Innisvail zetten we de camper op een kleine camp site langs de weg. Uitzicht op suikerriet en prachtige roze/rode wolken in de ondergaande zon. We spotten later zelfs (eindelijk) het Zuiderkruis; de 'Poolster' van het zuiden.Read more

Goondi