Australia
Long Reef Golf Links

Sydney OZ

February 27, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 26 °C

Eindelijk in Sydney.

Na weet ik veel hoeveel uren overstappen, niet slapen, vliegen en wachten zijn we dan eindelijk in Sydney aangekomen. De douane controle viel erg mee, die gekke hond ging niet zitten, dus ik heb hem een koekje kunnen geven.. Toen we aankwamen hebben we gelijk een foto gemaakt voor het Operahouse. Daarna naar het hostel gegaan om in de avond lekker te barbequen. Kangaroevlees is net biefstuk, maar dan wat taaier.

We hebben tot nu toe nog weinig écht gave dingen kunnen doen. Vandaag allemaal administratieve rompslomp afgehandeld (Australische bankrekening, Zorgverzekering en Tax file aanvraag gedaan). Wel hebben we al geluncht in Hyde Park. Er hangt een super chille sfeer in en rondom Sydney. Het is net Stockholm qua netheid, schoonheid en voorzieningen, maar dan even 30 graden warmer. Toen we aankwamen was het zelfs 37 graden!

De vette dingen komen nog. Morgen naar Blue Mountains Nationaal Park, zondag citytrip in Sydney en maandag de hele dag surfles op een toplocatie. Voor daarna ga ik morgen China Airlines bellen om mijn ticket naar Nieuw-Zeeland te verplaatsen, naar zo snel mogelijk. Mijn plannen zijn net zo veranderlijk als het weer in Nieuw-Zeeland (in juli en augustus regent het gemiddeld 15 dagen in de maand), dus vandaar eerst Nieuw-Zeeland.

Heb ook nog slecht nieuws. Het bier is net zo duur als dat men zegt. Vanaf 25 euro voor een kratje bier en 6 flesjes Corona kosten 20 dollar (rond de 12 euro). Dan toch maar aan de Goon (zoete, goedkope rode wijn). Hoofdpijn.

Sydney and around

February 29, 2016 in Australia ⋅ 🌙 18 °C

Wat een leven hier.

Ik was niet van plan om zoveel te gaan schrijven. Mijn hoofd stroomt momenteel echter over van nieuwe mensen, nieuwe indrukken, nieuwe gebieden, nieuwe vrienden, nieuwe plannen en nieuwe omgevingen. De leuke dingen die je hier kunt doen zijn eindeloos en elke dag word je weer door iemand anders "gek" gemaakt (voor het geval ik nog niet gek was)..

Zaterdag zijn we dus naar Blue Mountains geweest. Ik als natuurliefhebber vond dit natuurlijk geweldig. Het gebied is groter dan België en bestaat uit 10 (!) nationale parken. Het gebied heet Blue Mountains door de blauwe gloed die boven de bomen hangt (heeft te maken met de combinatie van zonneschijn en substantie van de bladeren). Erg indrukwekkend. Toch was dit nog niet helemaal compleet, aangezien we de Eastern Brown snake niet gezien hebben. Opzich ook wel fijn, want dit is de gevaarlijkste slang van Australië.

Na Blue Mountains hebben we ook de "verplichte" kangaroo selfies gemaakt. De ene dag ligt de kangaroo op je bord en de volgende dag is het je beste maatje. In de avond zijn we wezen stappen. Dit was iets te gezellig. Ook heb ik (in iets beschonken toestand) gelijk tegen de barman gezegd dat ik zijn nieuwe collega ga worden. Hij zei "haal je RSA certificaat en kom terug als je klaar bent met Nieuw-Zeeland". Wordt vervolgd dus.

Zondag hebben we een "Sydney-trip" gedaan. Sydney in een aantal begrippen omschreven:

- Immens groot: 70 km bij 80 km groot.
      - Blauw en groen: Overal planten, bomen, parken en bovenal water.
      - Veilig en schoon: Zoals gezegd lijkt het op Stockholm.
      - Openheid en vibe van de mensen: Iedereen is chill en je hebt heel makkelijk een gesprek.

Gisteren de hele dag gesurfd en les gehad met onze groep (de professionele foto's zullen nog volgen: Bewijs dat ik aardig op de plank wist te blijven staan). Na deze dag weet ik zeker dat ik een meerdaags surfkamp ga doen.

Vandaag de eerste dag na het "groepsprogramma" en gelijk de hele dag op pad geweest. Begonnen met een stuk hardlopen in de ochtend, later de Bondi Beach to Coogee Beach walk gedaan. We hadden een beetje weinig zonnebrand mee en ik liep op slippers, maar we leven nog. Bondi is echt gaaf, strakblauw water en het Iceberg zwembad ligt pal aan zee. Ook nog een stuk of 10 gekke spinnen gezien. Net even eten gehaald in China Town en dit opgegeten in Hyde Park.

Morgen is in Manly beach een van de grote surfwedstrijden van Australië, waar we zeker gaan kijken. Hier zullen ook vast een aantal van mijn (door mijzelf en al mijn vrienden geadoreerde) Australische (top)surfchicks zijn. Voor de geïnteresseerden: Ellie-Jean Coffey, Holly-Daze Coffey en Flick Palmateer zijn opzich wel ideale schoondochters.

Saturday up to New Zealand!

Long Reef Golf Links