Australia
Mackarel Beach

Sydney - North

April 24, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag hebben we een afspraak. Ja, echt waar, we kennen iemand in Australie. Een Dow collega, waar Jana in de afgelopen 2 jaar veel mee samen heeft gewerkt, en die woont in de buurt van Sydney. Ze heeft ons aangeboden het noordelijk deel van Sydney te laten zien. Nicole is de enigste ‚overlevende‘ van de controllers groep in Australie. Het team bestond vroeger uit bijna 40 man. Maar ook in de Pacific regio werd over de laatste jaren gecentraliseerd, en wel in Singapur. Ze was daar ook voor 2 jaar, maar werkt nu vanuit haar ‚home-office‘. Een veerboot brengt ons in 20 minuten naar Manly, een geliefde stad voor een uitstapje met een mooi strand. Ze wacht daar op ons met haar man. We rijden richting noorden, naar het Kuringgai Chase Nationalpark. Dit was het land van de Gurangai mensen, die echter door de Britse kolonisten uitgeroeid zijn. Het zandsteengebergte is dicht begroeid met bomen en bossen. We maken een stop en voor een korte wandeling, die ons naar zandsteenrotsen met oude tekeningen (handen) van Aborigines brengt. We hebben nog een super uitzicht over de zee en Palm Beach, waar we later nog naar toe gaan. We rijden verder naar een plek waar over 2000 jaar oude afbeeldingen van dieren in rotsen gebeiteld zijn. Dan tijd voor lunch in een groot ‚open-air‘ restaurant. Je hebt hier verschillende kookstations waar je je eten kunt bestellen. We kopen van alles wat (tijger garnalen, oesters, vissalade, Pizza) om te delen. Super vers en lekker! Dan gaan we nog naar Palm beach waar we een kleine ronde draaien voordat ze ons we weer bij de veerhaven afzetten. We nemen afscheid en lopen zelf nog een beetje door Manly, drinken een biertje in de haven voordat we de pont terug nemen en een fantastische blik hebben op de skyline en de opera hebben.Read more

Mackarel Beach