Australia
Mon Repos

Here you’ll find travel reports about Mon Repos. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Lizards en nog meer lizards en wallabies

October 14 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag zeggen we Byron bay gedag en vervolgen we onze dag naar boven en weer meer landinwaarts. In de buurt van Uki stoppen we om te kijken bij de Clarrie Hall Dam. Een dam door de aboriginals gebouwd om Tweed Heads (een kustplaatje en vallei) te voorzien van water in periodes met grote droogte. Dan zetten ze de dam een stukje open en zuiveren ze het water, zodat het gedronken kan worden. Btw, men zegt dat je hier gewoon uit de kraan kunt drinken, maar wij vinden het vooral naar chloor ruiken dus wij kopen wel gewoon water in de supermarkt😉. Bij de dam horen we een boel geritsel in de bosjes en zien daar lizards voorbij komen van ongeveer 1 meter tot 1,5 meter (met staart). Best indrukwekkende beesten als ze zo groot zijn. En even later zien we nog 2 lizards (weliswaar wat kleiner) de liefde met elkaar bedrijven. Dan vervolgen we onze weg naar de Natural Bridge. Hier lopen we een rondje van ongeveer 1km om de natural bridge te aanschouwen. Hier zijn we ook een andere soort lizard die eruit ziet als een zwarte slang met pootjes. En onder de natural bridge hangen nog eens honderen vleermuisjes. Een mooi stukje natuur, maar ook wel erg toeristisch. We besluiten om van het mooie weer gebruik te maken en door te rijden naar de best of all lookouts. Van daaruit kijk je prachtig uit over de vallei van tweed valley tot naar de kust. Voordat we besluiten naar de campsite te gaan doen we nog een kleine hike naar de twin falls en onderweg ernaartoe zien we tot 2x toe een wallaby wegspringen de bosjes in, helaas zijn die ons te snel af en kunnen we ze niet op de foto krijgen. De hike laat ons een mooi stukje subtropisch regenwoud zien en na 4,5 km en 1,5 uur verder gaan we voldaan naar de campsite waar we nog even genieten van het weer met een lekker koud drankje erbij😊 afgezonderd van de beschaving en geen bereik geeft ons mooi tijd om wat te lezen!Read more

Mon Repos