Australia
Port Adelaide Enfield

Here you’ll find travel reports about Port Adelaide Enfield. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Adelaide: zon, strand en skates

January 6 in Australia

T is maar een klein stukje door naar Adelaide, waar ik uitgenodigd ben bij Arja en Bruce. Heel gastvrij ontvangen, meegenomen op een hike Mount Lofty op en een etentje met prachtig uitzicht. Zaterdag op t koelste moment kunnen skaten op de boulevard( doet dan aan L. A . denken). De rest van de dag was het echt te heet,dus s’avonds een open dak tour door de stad. Als afsluiter zondag het migration museum en het Duitse settlers dorp Hahndorf bekeken, een populaire weekend bestemming, dus gezellig druk.Read more

Port Adelaide

May 9, 2017 in Australia

Voordat we ons in de wijngaarden begeven, nemen we eerst nog een kijkje in de historische haven Port Adelaide, met als boegbeeld de vuurtoren uit 1868. Als je de hier door de straten loopt en de vele oude gebouwen (en vele pubs voor de schippers) ziet, kan je de flair van toendertijd nog opsnuiven. Naast het restaureren van prachtige oude panden, wordt er ook nieuw leven ingeblazen en men probeert de haven hip te maken.Read more

Weekje Adelaide

February 9, 2017 in Australia

Niet geheel volgens planning hebben we een week in Adelaide doorgebracht. We beginnen in een smerig hostel waar we met Mohammed op de kamer slapen. Mohammed is rare vent en staat minstens 3x per nacht op, kleed zich helemaal aan, gaat naar de wc om vervolgens de deur van onze kamer open te laten staan en met het nodige kabaal weer in slaap valt. IN het hostel wonen gewoon mensen permanent, we voelen ons niet echt op ons gemak tussen deze kansloze figuren.

Maud komt erachter dat ze niet genoeg geld heeft om tot Perth mee te gaan en besluit na een hoop getwijfel naar huis te gaan. We zetten haar op het vliegtuig en de volgende dag halen we Marloes op, die hadden we in Melbourne al gezien op Australian Day en ze wil graag naar Adelaide vliegen om met ons verder te gaan.

In de tussentijd hebben we nog twee Nederlanders, Hielke en Jasper, ontmoet die al eerder met Marloes hebben gereisd. Zij vertellen ons wat haar mindere kanten zijn. Maar we durven het wel aan. We zoeken nog wel een vierde passagier.

We zijn met Marloes, Hielke en Jasper naar de wijnstreek Barossa gegaan waar we schaamteloos over gratis wijn proeven. Ik moet ze helaas wel uitspugen om daarna nog veilig terug te kunnen rijden. Net als de echte kenners.

We hebben na de drie nachten hostel op een parkeerplaats aan het strand gewoond, je mag hier staan met self contained vehicles maar wij zetten 's nachts de tenten op en breken ze 's ochtends af om het risico laag te houden. Geen boetes gehad :)

In Adelaide is niet heel veel te beleven, een paar musea (nl weer zielig vertegenwoordigd) en wat bars. Lekker krap geparkeerd bij een ander strand in een garage waar we eigenlijk te hoog voor waren.

Het weer ging van twee dagen regen en veel wind naar 40 graden en hete wind. Toen heb ik maar een nieuw kapsel aangenomen, gratis en lekker fris.

Op de laatste dag de nieuwe travelbuddy ontmoet; Elsie uit Taiwan. Nu klaar om te gaan!

Mit einem Bademantel...

November 15, 2015 in Australia

...ist man immer gut angezogen🙈

Wir mussten ins Buffet-Restaurant, da wir das Bedienrestaurant verpasst haben. Die Kleiderordnung ist hier offensichtlich etwas "legerer"😂

Port Adelaide Enfield