Australia
Preston Point

Swan River, Fremantle & Rottnest Island

October 14, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

Als Höchsttemperatur sind heute 18°C angegeben - das ist weniger als die Hälfte der letzten Tage! Dazu weht ein heftiger Wind. Das wollen wir eigentlich nicht, müssen wir aber wohl hinnehmen 😥.
      Käptn Cook Cruises bringt uns auf dem Swan-River nach Fremantle. Da wir den Ort schon fast auswendig kennen, trennen wir uns von der Gruppe, um nach Rottnest Island zu fahren. Die Insel liegt 25 Minuten mit der Schnellfähre von Perth entfernt. Sie ist eine ehemalige Gefängnisinsel, ihr erinnert euch - die Aborigines wurden hierher verschifft. Heute ist di Insel ein sehr beliebtes Erholungsgebiet der Perther.
      Wir buchen eine Überfahrt mit Fahrrädern und Rückfahrt. Dann besteigen wir den Rottnest Island Express, wo gleich nach Abfahrt die Kotztüten verteilt werden. Das macht uns etwas unruhig, aber wir kommen trotz anständigem Seegang (2 m Welle) sicher auf der Insel an.

Eerste werkdag met Lisa!

February 11, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag was de eerste dag werken voor mij. Naja nog niet echt, want ik loop nog mee met Lisa. In de ochtend hebben we de tweeling naar school gebracht. Zij gaan op maandag, dinsdag en woensdagochtend naar school. Als de tweeling op school is, heb je dus alleen Audrey. Toen we weer thuis waren ging Audrey even slapen en heeft Lisa het een en ander uitgelegd. Vervolgens zijn we met Audrey naar Swan River gegaan. Dit is een onwijs mooie rivier waar je lekker kan wandelen en er zijn wat speeltuintjes. Ik heb daar ook m'n eerste Pelikaan gezien!! Je kan er ook dolfijnen tegen komen, maar die heb ik nog niet gezien. Rond lunchtijd gingen we weer terug en hebben we Audrey eten gegeven, vervolgens ging ze weer slapen en hebben wij weer het een en ander in huis gedaan. De familie heeft een schoonmaker, dus echt poetsen hoef ik gelukkig niet te doen (alleen m'n eigen kamer). Om 14.35 is school afgelopen en hebben we Winnie (Winifred) en Tilly (Matilda) opgehaald. We zijn nog even naar een parkje gereden waar ze konden gaan spelen. Eenmaal thuis hebben we avondeten gemaakt voor de kinderen, ze in bad gedaan en omdat Travis en Lydia wat laat waren, hebben wij ze naar bed gebracht.Read more

Preston Point