Australia
Springfield

Op bezoek

April 24, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

We zijn gister al een stuk in de richting van Brisbane gereden, dus op zaterdag is het maar anderhalf uur rijden. Het verkeer neemt behoorlijk toe naar mate we Brisbane naderen. Onze eerste stop is bij Travellers Autobarn. Ons campertje vertoont nogal wat gebrekjes, dus gaan we de camper omruilen. De mensen bij Travellers zijn erg behulpzaam en we gooien al onze spullen over in de 'nieuwe' camper (deze heeft echt al 500.000 km. gereden). We krijgen info over het OV om de stad in te gaan en mogen zolang de camper op het terrein parkeren. Voor we weggaan, vertelt onze vriendelijke vriend tussen neus en lippen door 1) dat het terrein onbeheerd zal zijn tot dinsdagochtend, 2) er achter de loods een grasveld is, 3) dat het toilet niet op slot zal gaan, 4) wat de wifi-code is en 5) waar we stroom kunnen tappen... Service! We hebben dus een mogelijke camp site midden in Brisbane - for free :) We pakken de bus naar het centrum. Daar maken we een sightseeing rondje en bekijken we het Brisbane Museum in het stadhuis. Daarna kijken we mensen vanaf een terrasje is de winkelstraat. Dan wordt het tijd om de camper weer op te zoeken. De broer (Remco) van de beste vriend van Gordon (Frank) woont met zijn gezin in Brisbane en we hebben afgesproken om even te komen buurten. We worden met open armen ontvangen. De kippenbouten liggen al op de typisch Nederlandse barbecue mét kooltjes (in AUS: barbie) en al snel staat de wijn op tafel. We kletsen gezellig bij en pas laat gaat het licht uit.
      De volgende morgen mogen we bij het ontbijt aanschuiven waarna Zetta (vrouw van Remco) naar de universiteit gaat om aan haar promotie onderzoek te werken. Wij blijven bij Remco en vermaken ons in de tuin met de kinderen (Marlissa (6) en Luca (4)). Voor de lunch rijden we naar een Japans restaurant waar Remco in vloeiend Japans het eten bestelt. Op de terugweg mogen we nog even kennismaken met de Australische behulpzaamheid als de auto oververhit raakt. Binnen 5 minuten stopt er een andere auto en duikt de man onder de motorkap. Hij geeft Remco advies, een telefoonnummer van een radiatorspecialist en een jerrycan water. We kunnen weer door naar huis. Aan het eind van de middag gaan we er weer vandoor. We zeggen iedereen gedag en krijgen met moeite de kinderen uit ons campertje - grote fan van deze rijdende hut :) We parkeren op het grasveld achter de loods van Travellers; prima plek!

Springfield