Australia
Surry Hills

Tur til operahuset🏛️ og Luna park🎡

April 22, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 21 °C

Idag bliver en meget spændene dag😝 fordi at vi skal… til operahuset🏛️ hvor vi får en guidet tur🥳 af næsten hele operahuset😱. Men lad os ikke spilde tiden🕰️ så lad os komme hen mod det operahus🏛️😆. Da vi ankom til operahuset kiggede vi i en Giftshop🛍️ hvor man kunne få alt muligt🤨 en lille mønt som kostede 46kr🤨 og collector’s pièces🤓 og julepynt🎄 og meget mere🧐. Da vi havde ventet i lidt tid kom guiden som sagde at vi skulle have en Walkytalky📻 og høretelefoner🎧 på🤪 nok fordi bi skulle kunne høre hende “rigtig godt”😒. Den 1 time lange rundtur var lidt kedelig men også ret spændene🧐 fordi vi fik en masse at vide🤓 fx at det er en dansk arkitekt📁 som har tegnet operahuset🏛️🤯. Da vi kom tilbage fra rundturen skulle vi have noget frokost🥪. Frokosten🥪 var rigtig god men der var stadigvæk noget tid🕰️ enden vi skulle i Luna park🎡 så vi tog toget🚊 ind til buen og kiggede butikker🛍️ i lidt tid🕰️. Da vi havde kigget i noget tid tog vi toget🚊 tilbage til havnen hvor vi tog en færge⛴️ hen til Luna park🎡. Da vi ankom og kom ind i Luna park🎡 prøves vi forlystelser helt til kl 10:00 om Aften🤯 men da det var blevet så sent tog vi færgen⛴️ hjem og spiste mexicansk🌮 til aftensmad🌮 men da vi havde spist var vi meget trætte🥱 fordi klokken var over 12😴 så vi gik hjem og så kom vi på hovet i seng🛌. Men jeg sover som en sten🪨 og vi ses igen i morgen🌅.Read more

Des nouvelles de nous

August 25, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

Bon, ce dernier mois a été intense. Simone est retourné au travail après s’être correctement rétabli de son infection au doigt et a été très rapidement promu au poste de Chef de Partie (des viandes). J’ai trouvé un second travail, dans un autre restaurant en ville pour les petits déjeuners et déjeuners, ce qui me fait parfois faire de loooongues journées étant donné que j’assure les dinner dans mon premier job. On travaille tous les deux environ 50 heures par semaine. ça nous laisse plus beaucoup de temps pour autre chose mais quand on se retrouve en jour de repos tous les deux on essaie d’en profiter au restaurant ou en sortie nature…
      Avant ça on a fêté “Bastille Day” c’est très fêté ici ! Avec toutes sortes de produits français, pas toujours bien situé sur une carte ^^
      J’ai coupé les cheveux à Simone, c’était pas l’idée du siècle. Et il a aussi passé son temps à me cuisiner des bons petits plats !

Retour et resto

January 27 in Australia ⋅ ☁️ 24 °C

Aujourd’hui rien de filou a vous racontez les loulous, on est rentré des blues mountains, on est rentrée prendre une bonne petite douche et on est repartie pour un resto très très bon ou on a manger des caccio et pepe (pour ceux qui savent J’ADORE trop ces pâtes, donc j’étais trop contente hihi)

Petite journée tranquille finalement

Sidste dag i Sydney🌇 dag 5

April 23, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 22 °C

Vi vågner op om morgen🌅 og spiste lidt morgenmad🍞. Idag er vores sidste dag🏙️ her i Sydney😢 udover i morgen hvor vi skal hente vores nye camper🚐💨🥳 som vi skal køre til Brisbane🏙️ i😁 men nu til det der er sket idag🏙️😁. Idag skal vi ud og se nogle gamle huse🏚️ og bag efter gå en tur på havnen⛴️ og så gå en tur i den botaniske have💐 hved siden af operahuset🏛️. De der gamle huse🏚️ var rigtig flotte og smukke🏡 fordi de var blevet renoveret🏚️+🔨=🏡. Da vi havde været hved havnen⛴️ hvor vi fik en lille skål pommes🍟 som kostede ca 100kr🤯 som der ikke rigtig var noget specielt✨ over skulle vi over i den meget smukke botaniske have💐. Da vi havde været der tog vi en taxi🚕 hjem til hotellet🏨. Da vi kom hjem tog vi i gym💪 og så hoppede vi i poolen💦. Aften ) da det blev aften🌇 spiste vi aftensmad ude😋 som var rigtig lækkert🤤 mums. Da vi kom hjem hoppede vi i seng og sov😴 lige med det samme sååååå vi ses igen i morgen🌅🤜🤛👋.Read more

Escape room🏃💨 i Sydney🌇 dag 2

April 20, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 19 °C

Vi vågner op om morgenen🌅 og spiser lidt morgenmad🥣🥨🍞. Idag skal vi ind til byen og skal i et Escape room🏃💨 som handler om at finde den forsvunede australske primære minister🎖️🇦🇺. Men det er først kl 4:00 så vi har en hel del tid i byen🥳. Da vi havde gået i lang tid🕰️ skulle begynde og komme hen med Escape roomet🏃💨. Da vi ankom vidste vi ikke helt hvorhenne Escape Roomet🏃💨 men da vi havde gået rundt i noget tid fandt vi det🥳. Da vi kom op til Escape Roomet🏃💨 skulle vi vente i lidt tid🕰️ inden vi kunne komme ind men da vi kom ind😝 var det lidt CREEPY fordi de sagde at der var nogle efter os😱 og ville kidnappe os og dræbe os😖 men det passede ikke😠. Da vi havde gennemført Escape Roomet🏃💨🥳 skulle vi hjem på hotellet og i seng🛏️. Så vi ses igen i morgen🌅 til et nyt eventyr🌆.Read more

Farvel Adelaide👋 og goddag Sydney😝

April 18, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

Vi vågner op om morgen og beslutter os for at spise morgenmad🥓 på hotellet fordi vi har ikke så meget tid🕰️ inden vi skal til lufthavnen✈️ hvor vi skal flyve til SYDNEY🤩🥳. Da vi havde spist pakkede vi vores ting hurtigt og så afsted🚕💨 til lufthavnen✈️. Da vi kom frem skulle vi igennem det sadvanlige ,check ind bagage🧳 og Security🛃. Og så var vi inde men vi havde 2 timer🕰️ inden vi skulle borde🛫 så vi gik og kiggede butikker🛍️ og fik en kop bobatea🧋og det var rigtig lækkert men nu skal vi til vores gate😏. Da vi havde ventet i noget tid🕰️ skulle vi borde og en 2 timers lang flyvetur✈️ foran os😕. Da vi landede i Sydney skulle vi hente vores bagage🧳 på bagagebåndet og så ( TAXI🚕!!! ) da vi havde taxien ud til vores hotel🏨 skulle vi have lidt frokost🥪. Efter vi havde spist tog vi en tur i poolen💧 på hotellet🏨 og hyggede os resten af dagen🌞. Aften) her til aften🌇 skal vi entlig bare hygge os der hjemme🏠+ vi skal også have pasta med tomatsovs🍝 til aftensmad men det var alt for idag så vi ses igen i morgen🌅 hvor vi skal vi skal være rigtig turister😂 i Sydney så godnat😴.Read more

Strand🏖️ vandretur🥾😆 dag 3

April 21, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 20 °C

Vi vågner op til en dejlig solskins☀️morgen som er perfekt👌 til det vi skal idag😁. Men før jeg fortæller det skal vi have lidt morgenmad🥣. Idag skal vi på en strandvandretur🏖️🧐 hvor vi går hen til 5 forskellige strande🏖️ og bader💦😁 men ikke mere snik snak og lade os komme afsted🥾💨. Strand Nr 1 ) var en meget god surfer strand🏄 men vi skulle ikke bade på stranden vi skulle over i et havnebad🛀 hvor bølgerne🌊 kan komme ind😏. Strand Nr 2 ) bar en lille bitte strand men vi kunne få noget lækkert frokost🥗 der😋. Strand Nr 3 ) var en meget lækker strand hvor vi snorklede🤿 lidt og så skulle vi op i et søbad som var lige hved siden af🤩🥳. Strand Nr 4 ) var bare en lille mikro strand vi bare gik forbi🙃. Strand Nr 5 sidste destination ) var en ret stor stand🏖️ hvor vi fik en is🍦 og så tog vi en taxi🚕 hjem og spiste aftensmad🥘 og så på hovedet i seng😴. Men nu sover vi såååååå😫 vi ses igen i morgen🥳🌅.Read more

Turister i Sydney🌆 dag 1😁

April 19, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

Vi vågner op på hotellet hvor mor og A hænder morgenmad🍞 hved et supermarked🏪. Efter bi havde spist morgenmad🍞 skulle vi hen til havnen hvor bl.a. opara huset ligger🤩🥳. Da vi var kommet derhen skulle vi op på en meget kendt bro som også var meget flot🌉 efter vi havde været på broen🌉 skulle vi spise frokost🍝. Efter vi havde spist gik vi og kiggede lidt butikker🏬 og i et Ripcurl outlet fik jeg en god taske🎒 til ca 430kr🤩. Derefter gik vi over til alle færgerne⛴️ på færgelejet hvor vi havde booket en sightseeing 🥳 hvor vi sejlede rundt om opera huset🏛️ og under den der meget berømte bro🌉. Da vi havde sejlet gik vi hen til opera huset🏛️ og så den MEGA flotte bygning😁. Efter vi havde set opera huset skulle vi spise aftensmad🍝. Efter vi havde spist var vi trætte og hoppede i seng😴 men nu sover jeg så vi ses igen i morgen🌅.Read more

Day 10

August 14, 2017 in Australia ⋅ 🌙 13 °C

Up 8ish.

Tea and decide what to do today. Another beautiful day. Smokey outside - were told it's 'backburning' because it has been such a dry winter.

Headed to Rocks. Had sausage roll & ham quiche for breakfast - $16.5. Very expensive but nice.

Walked over bridge and admired the views. On other side, walked through funfair Luna Park then round beautiful houses and back down to ferry back to Circular Quay. Lovely harbour cruise in the sunshine.

Back to Rocks for beer in oldest pubs in town. Fortune of War, Australian Hotel, Hero of Waterloo, Lord Nelson.

Went in Rocks museum. Really interesting short videos on history.

Back to town 6ish to try to see light show again!!!!

Finally saw 7pm show. Was good but not sure worth all the time we have spent waiting over 3 evenings!

Back to Porterhouse for beer, steak and sandwich with chips. Had planned more varied dinner but couldn't be bothered by this stage!

Home for glass of wine. Bed 10.30.

Another beautiful day.

Day 11

August 15, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 13 °C

Up 7.30 to do washing and start packing.

Can't believe it's raining today! Not what we planned.

Booked airport bus for tomorrow and confirmed pick up in LA.

All sorted by 11ish.

Out to museum Hyde Park Barracks. Very interesting 3 floors of life since 1800 ish. Convicts slept here and worked during the day and later the building became immigration centre and home for desperate women. Clever people made a lot of money. Rocks became home for immigrants escaping desperate conditions in UK. Great opportunities but lots of vagabonds to deal with! Conditions dire but often better than at home.
      Out to courtyard and inviting cafe. Rain stopped so sat outside and had brisket & chicken pie and tea/coffee €32. Really enjoyed all of it.

Left 1.30ish. Bus to Bondi Beach came quickly. Walked to Coogee beach via Bronte beach. All lovely but no nicer than other walks along cliffs. Saw lots of colourful birds and a kookaburra. Quite challenging with lots of steps up and down. Probably good day to do this walk because weather not great. Can imagine very busy on sunny day.

Bus back from Coogee. Very easy. Finished packing then quick jug in Porterhouse 6.15. Meal at Pasta Emilia - very close and we needed something other than chips! Had Peroni then pâté & antipasto then mixed rolled meat (pork, lamb beef with roasted veg) and sausagemeat & pasta. Bottle wine should have been $45 but they didn't charge us for it. Bill was $141 (£85ish). inc tip but no wine! Lovely music - lady playing Spanish guitar and double bass.

Bought $10 bottle with wine so home 9pm.

Love this city. Nice people and fortunately fantastic winter weather. Would definitely come back to Sydney and the Cambridge Hotel.

Surry Hills