Australia

Weer op pad

July 15, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 13 °C

En toen waren we weer op pad! Hebben uiteindelijk bijna 9(!) weken bij de chickies gewerkt, hadden toch nog wat extra geld nodig. Vooral omdat ik de auto moest laten fixen voor meer dan $2000 🥲
      Gelukkig nog wel wat leuke dingen kunnen doen tussendoor. De 2e week dat we daar waren kregen we kaartjes aangeboden van de baas voor een AFL -Aussie rules football- wedstrijd aangeboden. Dus toen zijn we Adelaide in gegaan om Port Adelaide te supporten. Was een prachtige zonnige dag en ze wonnen ook nog!
      Verder hebben we het stadje in de buurt, Kapunda, en Adelaide zelf een paar dagen verkend. In ons laatste weekend zijn we naar de zuidkust gereden en daar een nachtje verbleven. De wandeling die we daar deden ging over hele hoge ruige kliffen met prachtig uitzicht, was helemaal niet wat ik had verwacht dat daar was maar het was heeeel mooi! (En ik kreeg dat weekend ook te horen dat ik een 2e neefje had, jeej!). Dit was bij de McClaren Vale wijnregio, dus op de terugweg nog gestopt bij een winery in een dubbeldekker bus, altijd leuk.
      Uiteindelijk de auto 3 dagen bij de garage gehad om te laten maken, maar toen we de dag erna eindelijk op weg waren naar een nieuw avontuur begon hij hele rare geluiden te maken.. En toen was het weekend en waten natuurlijk alle garages dicht. Dus toen hebben we nog 2 nachten in ons kippenplaatsje moeten kamperen.. Erg frustrerend. Gelukkig wel op een gratis kampeerplek maar het was 1 graden snachts brrr. Op maandagochtend bij de garage op de stoep gestaan en het was uiteindelijk alleen een losse bout. Dus toen konden we 2 dagen later toch echt op weg! Eerste stop: Flinders Ranges voor de Outback én m’n verjaardag :)

February 14 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Cool night in Peterborough, increased tyre pressures before leaving. To Tarlee Free donation camp at oval. ($10). Much cooler day, got cold in late afternoon. Leanne did 3 loads of washing, topped up water.Read more