Australia
Victoria Park

Here you’ll find travel reports about Victoria Park. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Days with the boys - pedagogiek

January 22, 2015 in Australia

Hello guys!
    Afgelopen dagen heb ik wederom mooie dagen met de boys gehad. Zo hebben we geknutseld, gespeeld, speeltuinen beklommen en een beestachtige dag gehad in de dierentuin.
    Nu ben ik hier niet alleen om mijn dagen rooskleurig in te vullen en lol te hebben, maar ook om mijn kennis mbt pedagogiek in de praktijk toe te passen als ondersteuner in de opvoeding. Mede door weleens de vraag van vader: tips of tricks? beoefen ik mijn kennis.
    Zoals de meeste mensen misschien denken lijkt het op het eerste gezicht hartstikke schattig om een tweeling te krijgen. Dit is ook wel zo, de jongens zijn elkaar beste vriendjes en ze kunnen veel van elkaar leren en steun bij elkaar vinden, maar het heeft ook zo zijn nadelen. Zo is 1 op 1 communicatie tussen kind en opvoeder best wel lastig, gezien een derde ook graag aandacht wil. Om een serieus gesprekje te voeren zul je een van de jongens apart moeten nemen.
    Daarbij geldt: wat de een krijgt moet de ander ook hebben. Dit geldt voor werkelijk alles. Je zult dus best veel geduld en tijd moeten opbrengen wil je de boys evenveel bieden. Nu is het ook nog de vraag of je alles evenveel moet aanbieden, leren de jongens zo wel het echte leven kennen, het leven waarin veel dingen onevenredig verdeeld zijn? In ieder geval pedagogische vraagstukken waar ieder zo zijn eigen mening over heeft en waar ik ouders volg om geen tegenstrijdig heden te veroorzaken.
    Verder lijkt het heel schattig om een tweeling dezelfde kleren aan te trekken.. Uit theorie blijkt dat dit juist geen verstandige keuze is, omdat het voor een tweeling al erg moeilijk is om een eigen identiteit op te bouwen. Wanneer een tweeling hetzelfde gekleed is, is het voor omstanders nog moeilijker om de jongens uit elkaar te houden, steeds de verkeerde naam toegedeeld krijgen is natuurlijk niet erg positief voor je zelfbeeld.. Jerka en Tibbe krijgen daarom beide diverse stoere jongens kleding aan, die ze vaker zelf mogen uitzoeken. Voor mij is het verschil tussen de jongens absoluut geen probleem. De jongens zijn zowel verschillend in hun lichaamsbouw als in hun karakter. Dit maakt hen uniek en voor mij is het super interessant om de interactie tussen de kinderen, maar ook tussen hen en hun ouders van dichtbij mee te maken.
    Wanneer ik alleen met hen ben oefen ik natuurlijk ook hetgeen uit waar ik voor geleerd heb. Dit heeft eigenlijk wel zo zijn voordelen. Zowel voor de kids, ouders en mezelf. Hierdoor kan ik optimaal genieten van mijn tijd hier en leer ik tevens waar mijn eigen knelpunten zitten wat betreft opvoedingsondersteuning. Zoals het feit dat ik soms iets te consequent ben.
    Dit stukje wil ik graag afsluiten met het compliment wat ik deze week van vader kreeg: je doet het ontzettend goed/leuk met de kids, ook hoe je in het huis rondloopt, je past prima bij ons. Ik denk niet dat het zo snel voorkomt dat iemand zich zo snel aanpast' Fontys Hogeschool Pedagogiek: thanks!

Day with the kids - Day off

January 16, 2015 in Australia

Donderdag was mijn dag met de kids. Spelen in de speeltuin en vooral rollen in het zand blijkt wel hun ding. De twee zandmannetjes hadden zo hun best gedaan dat ik ze naar afloop moest douchen om het zand van ze af te krijgen.. Vader was iets minder amused :) Boekjes lezen, kleuren en puzzelen zijn ook favoriet. Bij mij overigens ook! Lotte nogmaals bedankt voor het kleurboek ?
    Vrijdag had ik een dagje vrij en ben ik gaan zwemmen, geen overbodige luxe met zo'n 30+ graden elke dag :) Ondertussen las ik het boek 'The Alchemist' van Paulo Coelho. Ik stel voor dat iedereen deze nu even op zijn boekenlijst zet, want een zeer mooi, ogen openend boek ?
    In de avond zijn we met zijn allen Tapas gaan eten en als toetje werd ik getrakteerd op een super mooie zonsondergang. Heaven ✌️

Happyyy - awesome - update

January 29, 2015 in Australia

Halloooootjes

Update!!! wat mijn reisplannen betreft. Sommige van jullie wisten van mijn plan om samen met Dean te reizen, maar dit moesten we cancellen gezien hij aan zijn opleiding mocht beginnen.
    Dean bleek achter de coulissen alles in werk te hebben gesteld om toch met mij mee te kunnen reizen. Dit is hem gelukt en wij gaan de laatste drie weken samen reizen ??? :-D Uiteraard wist ik me de hele dag niet op te houden vanwege mijn enthousiasme!! Dit heb ik uiteindelijk maar gestopt in het uitzoeken van een ticket. Onze vluchten zijn geboekt! Dit vooruitzicht maakt ons gemis ook weer een beetje goed.

Verder twee hele leuke dagen met de boys gehad. Het was heel erg warm hier deze week, tegen de 40 graden, waardoor we ofwel binnen speelden of naar het zwembad moesten om verkoeling te zoeken. Afgelopen nacht heeft het knetterhard geonweerd. Awesome!

Liefs

Driving on the 'wrong' side of the road.

January 12, 2015 in Australia

OMG we survived!! Vandaag was mijn eerste werkdag en Arnoud stelde voor om naar de speeltuin te gaan met de auto zodat ik ook deze onder de knie zou krijgen. Met klamme handjes stapte ik in (Ron, ik snap hoe je leerlingen zich voelen) en waande ik mij als beginneling op de weg. In Aussie rijden ze namelijk links, daarbij is de auto ook nogs een automaat. Wennen dus. Na een paar straatjes oefenen en wat aanwijzingen hier en daar lukte het mij om op de plaats van bestemming te komen. Mijn tweede ritje, richting huis verliep al relaxed, hoeray!
    In de middag heb ik me aan een fietstochtje gewaagd richting winkel, beginnend aan de rechterkant van de weg werd het me al snel duidelijk dat ik verkeerd zat toen me een auto tegemoet kwam. Verder is het hier verplicht om met een fietshelm op te fietsen, charming!!
    Verder alles goed hierzo! Heerlijk weertje natuurlijk (32 graden) en een mooie omgeving. Me happy!

Weekend - Australia day

January 28, 2015 in Australia

Vrijdag begon mijn lang weekend met een dagje zee met de boys. De jongens hadden er zin in en wilden snel in de zee zwemmen met hun swimsuit aan. Ik bekeek het schouwspel van een afstandje.. Gezien ik het aanvankelijk niet zo op heb met de zee. Kwallen en sabbelende vissen aan je teen zijn niet helemaal mijn ding. Verder bestaat er een website om te checken of er haaien gesignaleerd zijn bij de kust, wat mij ook geen chill gevoel gaf.. Arnoud overtuigde me ervan toch een duik in het water te nemen. Het was heerlijk! De temperatuur, de golven, de geur en de wind maakte het een ontspannen rustmomentje. Gelukkig geen kwal, vis of haai gezien ?
    Zaterdag ben ik eindelijk eens toegekomen aan het bezoeken van het CBD in Perth. Ik blijf een Dutchie dus ik nam de fiets. Wat mij al snel opviel was dat er nieuwbouw, pal naast oud gebouwd is. Ik bezocht twee musea, die hier vrijwel allemaal gratis zijn en de Art Gallery of Western Australia sprak mij het meeste aan. Stillevens, zoals de naam al zegt, doen mij vrij weinig, maar moderne hedendaagse kunst vind ik erg leuk. In het museum volop aanwezig :)
    Mijn kleren en schoenenverslaving blijk ik hier ook volop te kunnen voeden.. Zondag maakte ik een fietstocht van 15km voor een paar schoenen die ze in het centrum niet meer in mijn maat hadden.. In het winkelcentrum waar ik terecht kwam keek ik mijn ogen uit. Thuis bestelde ik nog twee high heels online, mooi Australisch merk, in NL niet verkrijgbaar dus ik moest wel... :)
    Australia Day is hier een heel begrip. Voor de vuurwerk show van 8pm liep de hele stad uit. Boven de Swanriver werden we getrakteerd op een half uur durende vuurwerkshow. In de midday barbecueden we samen met een ander Nederlands gezin. De straaljagers ter eren van Australia Day vlogen ons om de oren. Een erg geslaagd dagje!

Nu weer twee dagen met de boys :D

Liefs

Health - Sports - Australia

February 4, 2015 in Australia

Hey guys,

Been a while; so a new update!!

Ik heb het nog steeds enorm naar mijn zin in Australie. Het leventje hier al au pair is ondertussen gewend. De dagen met de boys zijn enerverend, gezellig en bovenal lachennnnnn. I really enjoy having them and myself a nice pleasent day. Tussendoor kook ik ook nog wat en probeer her en der wat op te ruimen. Help ik krijg afkickverschijnselen! Geen Orbis en geen Jan Steen om op te ruimen.. Soms zijn er van die dagen dat opruimen gewoon even chill is. Door iets te ordenen raakt mijn hoofd leeg. Niet dat het zo vol is, maar zoals Arnoud zegt gewoon erin houden ?

In de tussentijd vind ik het heerlijk om naar de gym te gaan: mijn grenzen verleggen, mezelf uitdagen en mensen bekijken :p Ik heb diverse sportscholen uitgeprobeerd (1 free day pass at every gym, woopie januari volledig gratis gesport!) en tot de conclusie gekomen dat hier vrij veel aandacht wordt besteed aan living the healthy life... Op elke hoek vindt je wel een sportschool of een personal trainer.. In de winkel zijn er ook een heleboel healthy foods te krijgen.. Meer dan in een Nederlandse supermarkt. De mensen ogen hier ook gezond.. Misschien komt dat ook wel omdat men hier heel veel buiten is, het hele jaar door is het hier lekker weer (op het onweer en de regenbuien van afgelopen tijd na dan).

De tijd dat ik hier ben geeft mij ook de ruimte om na te denken of ik nog verder wil studeren en waar mijn interesses liggen. Ik blijk het heel erg belangrijk te vinden om iets te doen wat ik echt leuk vind, iets wat ik met veel plezier doe. Iets wat voor mij belangrijker is dan het loonstrookje.. Vandaag ging ik met de kids naar een soort toddler gym paradijs. Ik vond het fantastisch, ik moest mezelf inhouden om geen gebruik te maken van de trampolines en andere attributen. Zoals ik al eerder zei interesseert sport mij zeer. Het zou voor mij een droom zijn om iets met sport en mijn pedagische achtergrond te combineren... Iemand suggesties??!

Tot snel ?

Life lessons

March 22, 2015 in Australia

Hey guys. Vandaag mijn laatste dag in Perth, die ik op mijn favoriete plekje heb doorgebracht, namelijk Cottesloe Beach.. Oe mijn dag werd overigens gemaakt door een paar dolfijnen die vrolijk aan het spelen waren in de SwanRiver!
    De rest van de week nam ik afscheid van Kingspark, de stad en bezocht ik Rottnest Island en ging ik uiteten in een Indiaas restaurant dat me erg aan Sri Lanka deed denken. Als kers op de taart werd ik gisteravond nog getrakteerd op vuurwerk.. Woepie wat heb ik een fijne tijd gehad bij het gezin! Ik ga mijn boeven zeker missen, zij mij ook maken ze mij duidelijk. Ze kunnen niet wachten om bij mij thuis op bezoek te komen en mijn huis, Dean en Mia te zien! Zo schattig :)
    Weer een beautiful experience rijker, waarin je jezelf weer tegemoetkomt, zowel posi als nega.

Zo kan ik mij prima zelf amuseren,
    kan ik gemakkelijk een paar dagen zonder internet en in plaats van met mijn neus op mijn telefoon geplakt te zijn, genieten van de wereld om mij heen,
    Word ik ontzettend gelukkig van dieren (alleen het zien van de Quokka's al ?)
    Ben ik de natuur nog meer gaan appreciëren
    Vind ik het soms nog steeds moeilijk om feedback te krijgen en deze te plaatsen
    Kan ik mij goed aanpassen aan andere mensen en hun wensen voorop zetten
    Goed en pedagogisch prima met kinderen omgaan, maar dat wist ik eigk wel al
    Weet ik hoe bijzonder het is om een tweeling te zijn en op te voeden
    Ben ik Dean nog leuker gaan vinden
    Weet ik dat ik geen heimwee krijg naar huis als ik lange tijd weg ben
    Heb ik nog steeds een beetje moeite met verandering en in het onbekende te treden
    Ervaar ik dat ik mijn vriendjes, vriendinnetjes en familie graag om mij heen heb en daarom lekker dichtbij hen in de buurt blijf wonen!

Verder heb ik wederom kennis gemaakt met verschillende culturen en treed ik deze mensen met een open blik tegemoet. We kunnen eigenlijk best wel wat leren van elkaar.. Zowel wij als Nederlanders van anderen als zij van ons. Zo ontmoette ik in de sportschool een Argentijn, waar ik een hapje en drankje mee deed. Deze zuid-Amerikaan maakte mij op zijn eigen wijze duidelijk dat ik niet zoveel moest stressen en vooral minder moest nadenken en doen wat mij gelukkig maakte. Deze gast kwam zonder geld naar Australië en wil graag de wereld rondreizen. Ondertussen verdient hij 75 dollar per uur op een construction site.. Hierdoor kan hij zijn reizen weer voort zetten.
    Nederlanders mochten wel wat meer relaxed leven en doen wat hen gelukkig maakt. Een voorbeeld. Zondagmorgen werd mij duidelijk gemaakt dat ik geen fruit meer mocht eten want dat moest allemaal mee op reis. Stiekem nam ik toch een mandarijntje gezien ik het een beetje overdreven vond. Later werd dit ontdekt en ontstond er paniek omdat er een mandarijntje ontbrak. Dit in de wetenschap dat er later die dag nog boodschappen gedaan zouden worden.. Sorry maar RELAX guys... Als men zich hier al druk om moet maken dan kijk naar de Argentijnen die elke zondag met heel de familie incl vrienden een gezamenlijk bbq houden, vooral vanwege het samenzijn. Voedsel is maar voedsel :)

Hee ho zo ga ik geheel relaxed, na een uitermate chill middagje zon op reis naar Melbourne, waar ik vast weer andere interessante figuren zal tegenkomen en mooie ontdekkingen zal doen!

Groetjesssssss

Weekend

January 18, 2015 in Australia

My first weekend in Perth was very relaxing, hot and Dutchie. Zaterdag heb ik een uitstapje gemaakt naar Fremantle, een heel leuk havenplaatsje aan zee. Om er te komen maakte ik gebruik van de trein. Deze reed niet helemaal tot aan mijn bestemming waardoor ik moest overstappen naar de bus. Godzijdank bleven mij rampzalige NS-perikelen bespaard, wel zo chill bij 38 graden. In Fremantle ben ik naar the markets geweest waar ik mijn 'i love markets' hart kon ophalen. Deze overdekte markt deed mij een beetje denken aan de Camden Market in Londen, de overdekte markt in Göteborg of Barcelona. Verder liep ik langs de zogenaamde 'Capuccino Strip' waar veel leuke restaurantjes aan liggen. De gasten op het terras worden rond deze tijd verkoeld met nevel dat uit de overkapping komt, in Nederland zijn warmtelampen op dit moment nog niet genoeg, haha!
    Mijn Nederlandse roots kon ik ophalen in de Shipwreck Galerie, waar een gedeelte van de Batavia bewaard ligt. Er werd veel tentoongesteld over schepen ten tijden van de VOC. Als afsluiting at ik op aanraden van Wenneke en Arnoud op the foodmarket aan het strand. Allerlei popup tentjes verkochten er eten, tot aan poffertjes toe! Heeeerlijk Indiaas gegeten daarzo ?
    Zondag begon weer met een marktje waar we ontbeten. Wederom goed spul. Ik kan mijn Healty-Foodie hart hier ophalen, want er wordt hier vrij bewust en healthy gegeten. Me Happy! Zo at ik in de avond samen met het gezin in een strandtent genaamd Salt een delicious 'Superfood Salade'. Als toetje wederom een mooie zonsondergang, dit keer aan zee. Go aussie!!

Als jullie een berichtje op FindPenguin achterlaten, schrijf aub je naam erbij anders weet ik niet wie mij zo'n leuk berichtje stuurt :(

Liefs xx

Perth

January 13, 2015 in Australia

Verder niet zoveel tekst en uitleg nodig denk ik zo.... :p Ik heb de stad zelf nog niet bezocht. Vandaag was wel mijn vrije dag, maar ben ik toch thuisgebleven om mijn australische SIMkaart te installeren en heb ik wat boodschappen gedaan. Het was ook erg warm om wat te ondernemen.. 36 graden ongeveer dus een duik in het zwembadje leek me een beter idee :) Cheers!

(P.s. Dean watch the lovebirds)

Beachy life

February 12, 2015 in Australia

Heeee vriendjes!

Been a while again.. Ik houd mij voornamelijk bezig met chillen en voor de kids zorgen. Vrijdag staat er een trip op de planning dus dan heb ik wat spectaculairder nieuws te melden I guess..

Dit weekend was een beachy weekend. Zaterdag heb ik 45 km gefietst richting strand en terug. Fietsen vind ik heerlijk en ik ben van mening dat je dan veel meer ziet van de omgeving dan met de bus. Ik bezocht twee stranden: city beach en Scarborough. Het verschil met de eerste keer strand, met de boys, was dat het water hier veeeel onstuimiger was, oftewel hoge golven en genoeg vertier op zee.. Scarborough is hip and happenings en daar hangen veel jongeren rond, er zijn ook veel faciliteiten, maar ik geef de voorkeur aan citybeach. Rustig en genoeg te lachen met mijn matties de zeemeeuwen. Ik weet niet wat het is met die beesten, maar ik vind ze hilarisch. Hoe dom ze om een klein beetje eten vechten en hoe ze tegen de wind in proberen te struggelen wanneer het hard waait. Enig..

Verder heb ik nog opgepast bij een ander Nederlands gezin, expats. Oftewel mensen die leven in een bijzonder wereldje waarin men werkt bij een bedrijf dat je ieder moment naar een ander werelddeel kan sturen omdat daar meer werk is.. Dit kan overigens wel over jaren gaan, maar toch. Hoe bouw je in zo'n bestaan een leven op? Steeds een wisselende verblijfsplek, ander huis, andere gewoonte en andere mensen. Lijkt mij een vrij eenzaam leven. Alhoewel reizen natuurlijk fantastisch is..

Over de zee gesproken: deze week knutselactiviteiten met schelpen.. Er leuk!
    Verder: some backing with the boys ? cake en koekjes.. Vielen in de smaak.

Later!

Love