Australia
West Crediton

Here you’ll find travel reports about West Crediton. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

2. Schnabeltiersichtung :) @ Eungella NP

September 24, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

Nachdem eus es päärli ufem Katamaran de tipp geh het, simmer nach Airlie Beach in Eungella natinonal park zum namal es paar Schnabeltier z'gseh. Dasmal richtig nöch! :) en Kookaburra/ lachende Hans hemmer denn au no vord Linse bracht, bevor eusi Kamera mal temporär de geist uf gäh hett...

After Airlie Beach we drove to Eungella national park to see some more Platypusses. This time from a closer distance! We also took a picture and heard the laughing Kookaburra. (they are soo loud! ;) )

Eugnella

April 17, 2016 in Australia ⋅ 🌙 19 °C

Geen al te lange rit vandaag. We vertrekken rond 10:00 uur en onze eerste stop is de 'Woolies' oftewel de Woolworth. In Australië kun je blijkbaar overal '-ies' of '-y' achter plakken; zo is een 'breakfast' ook een 'brekkie'. Weer volledig voorzien van voorraden gaan we verder. Niet veel later gaan we weg van de snelweg, het binnenland in. De wegen slingeren wat meer en worden steeds smaller. Na een klein uurtje komen we langs borden die waarschuwen voor zeer steile hellingen. Dan beseffen we dat we de berg - waar we al die heen reden - ook over moeten. Langzaam tuffen we het steile weggetje omhoog. Bovenop de berg ligt direct het mini-dorpje Eugnella. We zetten de camper op een uitzichtpunt, maar voor we goed en wel zitten te lunchen, staan we letterlijk in de wolken, met alle nattigheid van dien. Uitzicht is dus even niet beschikbaar. De reden van ons bezoek hier is niet het pittoresk Eugnella, maar de nabijgelegen platypus uitkijkpunten aan Broken River. We zetten daar de camper neer en lopen een van de wandelpaden door het natuurpark. Het is een korte wandeling want het begint weer te spetteren en Michelle weet in korte tijd 10 bloedzuigers te verzamelen op haar benen en voeten. Even omkleden dus. Als de juiste platypus-spot-tijd aanbreekt, gaan we weer op zoek, maar zonder succes. Wel zien we veel schildpadden. Voor het donker zetten we camper op de camp site - eveneens - aan de rivier. Daar worden we getipt over een platypus en zien we zowaar het merkwaardige diertje in het wild! De tip kwam van een gezellig Nederlands stel dat naast ons staat. Nadat hun lekke band met behulp van ongeveer iedereen op de camp site is opgelost, nodigen we ze uit in onze camper zodat ze een beetje normaal hun eten op kunnen eten. Het wordt een leuke avond, waarbij we gezellig belevenissen en tips uitwisselen.Read more

Eungella Nationalpark

January 10 in Australia

In der Hoffnung mal frei lebende Schnabeltiere, in Australien Platypus genannt, zu sehen, bin ich in absolut strömenden Regen zum Eungella Nationalpark gefahren. Dort gibt es einen sehr nur 500 m langen Platypus-Walk, bei dem man entweder zu Sonnenauf- oder untergang meist Schnabeltiere sehen kann. Eines hab ich entdeckt, leider hat es sich immer gut versteckt und bei dem strömenden Regen hat es auch generell nicht so viel Spaß gemacht, Aber einen Versuch war es zumindest wert.Read more

Eungella National Park

July 28, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

On the recommendation of Steve and Mary we decided to visit Eungella National Park on the way from Yeppoon to Airlie Beach. Tracey managed to find accommodation in a cabin at Eungella Chalet. We drove past a lot of canefields before the steep climb up to Eungella. The next morning we did some walks in the rainforest near Eungella, mainly at Broken River. After an early lunch we drove down to Finch Hatton Gorge for more walking and clambering over rocks.Read more

West Crediton