Austria
Hairlachbach

Terug naar de camping

July 26 in Austria ⋅ 🌧 16 °C

Daarna begin ik aan de afdaling. Het eerste gedeelte is lastig met veel steenslag en ik merk dat mijn knieën nog moeten wennen aan het afdalen. Daarna volgt nog een stuk door het bos. Op een gegeven moment is er een omleiding omdat ze in het bos aan het werk zijn. Ik neem nog wel een stukje afgesloten weg, maar er liggen veel omgezaagde bomen op het pad en de route is moeilijk te volgen.

Ik kom gelukkig weer op het pad uit en loop het laatste stuk terug naar Niederthai. Op de terugweg naar Umhausen doe ik wat boodschappen, maar het is al vrij laat en ik heb geen zin meer om eten te koken. Ik ga een schnitzel eten bij het restaurant van de camping. Daarna douchen en nog even bij de tent zitten.

Naar het Ötztal in Oostenrijk

July 25 in Austria ⋅ 🌧 20 °C

Ik ga alleen op vakantie naar het Ötztal in Oostenrijk. Om 4:00 ben ik uit Oss weg gereden en de reis verloopt voorspoedig. Na 3 uur rijden eet ik mijn kwark op in een bosje, een klein stukje van de snelweg af. Daarna nog een paar keer gestopt en onderweg koffie gezet. In Oostenrijk begint het steeds harder te regenen en staan er veel files. Ik neem een weg binnendoor, maar dat gaat ook heel langzaam. Toch ben ik rond 14:30 in het dal, dus dat valt mee. Het regent nu niet meer en ik rijd eerst naar een natuurcamping. Helaas is daar geen plaats meer. Een andere camping in Längenfeld ziet er helemaal niet leuk uit. Als laatste kom ik bij Camping Ötztal Arena in Umhausen, een klein dorpje in het midden van de vallei. Er is nog een plaatsje vrij waar ik tot zaterdag kan blijven staan.

De camping staat langs een riviertje en is lang en smal. Mijn plaatsje is bijna op het einde van de camping. Ik ga de tent opzetten, wat wel even werk is omdat de haringen niet altijd goed de grond in gaan. Maar uiteindelijk staat de tent. Ik heb zin om een stukje te wandelen en niet ver van de camping ligt de Stuibenfall, de grootste waterval van Tirol.

Het is niet zo ver lopen, maar wel een hele klim. Ze hebben er een grote hangbrug gemaakt zodat je de waterval goed kunt zien. En het ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Omdat ik wat later op de middag ben, is het nu erg rustig. De wandeling terug, langs de berghelling, is ook mooi, met regelmatig mooie uitzichten over de vallei en het dorp. De route komt uit in het dorp en ik zoek een restaurant om iets te eten.

Warten auf Gewitter

July 10, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 25 °C

Nach einer frischen, gut durchschlafen Nacht und der organisierten Erstversorgung mit Kaffee ging es etwas unorganisiert an die Frühstückssuche. Dafür sind wir bis nach Oetz, nettes Städtchen mit tollen alten Hotels im ländlichen Stil, aber leider auch enormem Durchgangsverkehr. Da Gewitter kommen gab es dann nur einen kurzen Spaziergang mit Panorama auf Umhausen und den Stuibenfall. Die Wartezeit auf das Abendessen, Lunge und Herz vom Kalb 🤤, verbringen wir mit der Bewachung des Zelts und dem Warten auf die Gewitter.Read more

Auf Ötzis Spuren

July 13, 2020 in Austria ⋅ ☁️ 18 °C

Nach der ungewohnten Anstrengung gestern gehen wir es heute ruhiger an. Nach Frühstück im Zelt gehts in 15min zum Ötzi-Dorf wo es nicht nur jede Menge Infos zum berühmten Eismann, sondern auch zum Leben der Menschen in der Jungsteinzeit gibt. Zwischendurch können wir in einer "Flugshow" Greifvögel bewundern. Insgesamt zählt Annas Smartwatch gegen Ende desTages doch noch fast 9000 Schritte, allzu faul waren wir nicht.Read more

Ötzidorf + Greifvogelpark

June 28, 2018 in Austria ⋅ 🌧 11 °C

Da das Wetter auf den Bergen nicht so besonders war, wollten wir etwas über das Leben und den Fund von Ötzi erfahren. Zeitlich fand in dem angrenzenden Greifvogelpark eine Flugvorführung statt. Diese war sehr unterhaltsam und interessant. Im Anschluss konnten wir die letzte Führung im Ötzidorf wahrnehmen. So gewannen wir einen Einblick in das Leben des Ötzi in der Steinzeit.Read more

Regen...

July 11, 2020 in Austria ⋅ 🌧 13 °C

... und deshalb gibt es Nichts zu erzählen, außer das das Zelt gut trocken hält.

Hallo, Ihr Lieben, hab mich sehr über den Anruf heute gefreut! Und morgen scheint wieder die Sonne, gebt nicht auf! Den vollen Teller hab ich bekommen, hat's geschmeckt, Thomas? Eine schöne Zeit Euch Beiden! Mutti [christel jany]

7/11/20Reply

Hairlachbach