Austria
Hoher Burgstall

Dag 1; ik leef nog, en rest ook!! #zon

September 11, 2016 in Austria ⋅ ⛅ 7 °C

Sorry... Geen internet gisterenavond. Dus nu pas verstuurd.

Vanochtend ontbijtje gehad in het hotel en daarna doorgereden naar een parkeerplaats bij de start van onze route. De eerste foto is genomen vanaf de parkeerplaats. Als je midden tussen de grote wolken kijkt op die foto, zie je de hut waar we vandaag heen zijn gewandeld.

Vanochtend dacht ik dat ik het nooit zou halen. Het leek zó ver weg! En dat was het ook...

DE TOCHT
      We zijn vandaag in 6 uur 1.500 meter gestegen. Ik heb niet veel meer gezien dan de grond voor mijn voeten. Want iedere volgende stap moest weloverwogen gezet. Op rechts hadden we vaak een afgrond waar ik ook liever niet naar keek. Maar bij alle pauze's flink genoten van het uitzicht!

Ik voelde me vandaag hartstikke goed! Bij de lunch wat traantjes gelaten van opluchting. Maar toch ook van angst van wat nog gaat komen. Een knuffel van Marieke hielp😊

FOTO'S
      Vandaag tijdens de eerste 3 stops foto's gemaakt en met mijn vingers aangegeven welke stop het was. Geen idee waarom, leek heel logisch vandaag😂😂😂

Verder zie je een foto van mij en Evelien. Zij heeft mij vandaag uit het slijk getrokken waar ik niet zelf uit kwam. Ze vertelt me ook veel over hoe zij met haar diabetes omgaat als ik er naar vraag. Super fijn!!

Op die donkere foto zie je me over een hindernis klimmen. Geen idee waarom we die af en toe tegenkomen, maar het geeft wel afwisseling;-)

PS Bij nader inzien foto's verwijderd, want kreeg dit blog niet verstuurd. Hoop dat het werkt!

DE GROEP DIABEST
      We hebben elkaar er echt doorheen getrokken! Niet iedereen had het makkelijk... We hebben er ook langer over gedaan dan we dachten. Verzuurde benen, hypo's en hyperventilatie waren de uitdagingen van vandaag. Maar we zijn allemaal veilig boven gekomen!

PAUZES
      Om de 45 minuten stoppen we zodat iedereen zijn waardes kan checken. Ik doe dat met een reader en hoef dus niet steeds te prikken. Zo fijn dat ik de Free Style Libre gesponsord heb gekregen!!

Omdat een of ander onderzoek heeft aangetoond dat je door je hartslag af en toe flink te laten stijgen, je nachtelijke hypo's voorkomt... Doen we tussendoor ook sprintjes van 20 seconden op de plaats. Leuk....

DE HUT
      We liggen met zijn allen op een kamer in stapelbedden. Super gezellig!! Er ligt een vreemde meneer op onze kamer. Naast mij! Dus.

Die arme meneer weet niet wat hij meemaakt vanacht met al die alarmpjes en wekkers. En al het geritsel van de Dextro's. Vinden we grappig, dus wij zeggen niets.

Op naar de dag van morgen! We ontbijten om 06:30 uur😱

DIABETES
      Vanochtend niet gespoten, gezien de inspanning die we zouden gaan leveren. Flink gestegen, maar tijdens het lopen zakte het weer. De hele dag rond de 7 gezeten en niks gespoten. Fijn!! Bij het eten iets minder gespoten dan normaal. Nu liggen we in bed en iedereen is aan het zakken. Dus wat wekkers gezet voor vanacht om eventuele hypo's weg te kunnen werken. Dextro en Snelle Jelle liggen klaar!!

Starkenburger Hütte

July 1, 2012 in Austria ⋅ ☀️ 19 °C

Stubaier Höhenweg - Etappe 2

Ausgangspunkt:
      Startpunkt der Tour ist die Starkenburger Hütte

Einkehrmöglichkeit:
      Es gibt als einzige Einkehrmöglichkeit auf der Strecke die Seduck Hochalm

Beschreibung:
      Die Tour beginnt an der Starkenburger Hütte, direkt mit einem kurzen Aufstieg zum Burgstall. Schon nach wenigen Gehminuten öffnet sich das Oberbergtal und man hat einen wunderbaren Ausblick über die dahinter liegenden Berge. Über schmale Wege durch grobe Geröllfelder geht es weiter bis zum Sattel unterhalb der Seespitze. Von hier aus hat man einen herrlichen Blick auf das Senderstal, sofern das Wetter dies zuläßt.
      Entlang des Grades und immer mit Blick auf den Habicht geht es weiter Talauswärts, weiter auf dem gut rot-weiss markierten Weg. Dieser führt meist Talabwärts durch grüne Hänge an denen zahlreiche Bäche hangabwärts fleissen. Nach etwa 2/3 der Tour erreicht der Wanderer die bewirtschaftete Seducker Hochalm. Auf der Terasse kann man entspannen, es werden Kleinigkeiten zu Essen angeboten und der Wirt ist ganz sicher für ein kleines Schwätzchen gut.
      Von hier aus führt der Weg nun zur Viller Grube und dann weiter stets Richtung Franz-Senn Hütte, die bereits von hier aus zu sehen ist. Am Ende des Oberbergtals liegt die Hütte, die in ihren Grundzügen bereits 1885 erbaut wurde.

TAGS:
      Starkenburger Hütte, Franz-Senn Hütte, Seduck, Stubaier Höhenweg, Stubaital

Bergwandern

September 5, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 11 °C

Wandertag! Anstrengend ist dafür fast kein Wort. Aber wir wandern bis in die Gipfeln von Tal aus und auch wieder zurück. Wunderschöne Ausblicke. Ein Bergsee und tolles Panorama

Hoher Burgstall