Austria

- mit der Gondel rauf zum Asitz
    - Bootcamp im Morgennebel
    - 15km Wanderung Saalbacher Höhenweg
    - Sauna
    - Huwis Alm beim Priesteregg (fäncy)

Samstag:
    - morgens 2,5km Trailrun (fix&fertig)
    - Wanderung zum Birnbachloch
    - Yoga und Core Workout auf den wunderschönen Waldplattformen
    - Sauna
    - Team BBQ (Veggie Deluxe)

Fieberbrunn Tirol Camping

July 21, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 21 °C

Am Frytig reisten wir nach Fieberbrunn zum Camping Tirol. Am Samtig erkundät mir dä Bikepark in Leogang. S‘Wätter isch bis jetzt sunnig und heiss gsi... ja gsi, dänn hüt Sunntig rägnäts... und ab hüt isch dä Silas im Bike-Camp...

Birnbachloch

November 22, 2018 in Austria ⋅ ⛅ -3 °C

Im Tal saß der Nebel und es sah eigentlich nicht danach aus als würde er sich heute noch verziehen. Dennoch machten wir uns auf den Weg. Unser Ziel war heute das Birnbachloch und der gleichnamige Gletscher, der auf 1350 m der niedrigste Gletscher Mitteleuropas ist.
    Von Leogang aus ging es los und schon 10 Minuten später hatten wir die Sonne im Gesicht. Mit dem Blick auf die imposanten Leoganger Steinberge ging es nach oben.Read more

Birnbachgletscher

November 22, 2018 in Austria ⋅ ☀️ 1 °C

Erstaunlich ist dieser Gletscher (Rest), der sich aus herabfallenden Lawinen bildet und nie ganz verschwindet. Von 1884 - 1900 wurde das Eis sogar gesprengt und bis nach München in die Brauerei-Keller zum Kühlen von Bier gebracht😮.

Op verkenning

July 23, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag eerst maar eens een dagje rustig aan gedaan om bij te komen van een dag rijden. We hebben de omgeving van Maria Alm en Leogang verkend, en gekeken wat er allemaal te doen is voor de komende dagen.

Dagje Bikepark

July 25, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag uiteindelijk de hele dag besteed in het bikepark. Esmée was een dagje mee geweest en heeft heerlijk ontspannen gelezen en gepuzzeld terwijl ik ondertussen op de kleine parcoursen van het park flink aan het oefenen ben gegaan. Deze parcoursen liggen allemaal compact bij het station van het bike park dus in het zicht van Esmée en kwam ik tussendoor even bij Esmée zitten om uit te rusten.Read more

Laaste dagje fietsen in Leogang

July 30, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag weer een volle dag in het bikepark doorgebracht. Een aantal keer met de lift omhoog gegaan en dezelfde trails gepakt. Met name de steinberg line. Helaas is het niet gelukt om de Scott Ransom ook nog te proberen omdat deze al was volgeboekt. Op zich, nu ik wat beter ben geworden kon ik ook prima uit de voeten met de Scott Genius maar het was toch leuk geweest om hem te proberen. Op het laatst nog de Schwarzleo trail genomen naar beneden. Dit was de eerste trail die ik hier had gevolgd en nu dus ook de afsluiter. Op het laatste nog een paar keer geoefend op de oefen parcoursen en dat was het dan.

Na lekker opgefrist te zijn, zijn we begonnen met voorbereiden voor de reis terug. Boodschapjes gedaan, getankt, nog een laatste keer gegeten bij hetzelfde gezellige restaurantje, en de tassen zoveel mogelijk ingepakt.

Leogang