Austria
Plöven

Naar de Pfarrachalm

July 13, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 8 °C

's Morgens even naar de plaatselijke Spar voor wat brood en yoghurt en we ontbijten op onze studio/hotelkamer. Daarna zetten we aan voor onze wandeling, achter het hotel de bergflank op, nipt tot de boomgrens waar de koeien de almen klingelend kaal houden. Voor de cijferaars onder ons, een wandeling van 12 km in het rond met 700 meters omhoog en natuurlijk ook daarna 700 meter omlaag. De hoogte speelt ons niet zo'n parten, wel de weergoden die in onregelmatig tempo en volgorde drukken op de knopjes mist, zon, regen, wind, warm en koud. In de Pfarrachalmhutte verkleumen we zelfs op het terras terwijl binnen het houtvuur brandt. Moe maar voldaan arriveren we terug in ons hotel om ons te verwarmen in de sauna. Snel even naar de Spar mondt uit in een onverwacht bezoekje aan het naburige dorpje wegens het vroege sluitingsuur in ons dorpje op zaterdag. Zo breien we er nog een extra uitje aan. Lang geleden dat ik nog 30.000 stappen op een dag heb gedaan. Na het avondeten is het onderuitgezakt voor de tv hangen in voorbereiding van de huttentocht morgen.Read more

Plöven, Ploeven