Austria
Politischer Bezirk Gmunden

Top 10 Travel Destinations Politischer Bezirk Gmunden

Hallstatt, Austria

September 27, 2016 in Austria ⋅ ☀️ 16 °C

It took us 3 hours on the public bus to get to Hallstatt but it was totally worth it! The trip went by quickly even though we had to change buses 3 times since most of it was spent admiring the scenic drive through the mountains and small villages of the Austrian Alps. We also got to watch all the local kids get on and off the bus since we quickly realized they don't have traditional school buses.

Once we made it to Hallstatt we came upon such a tranquil and pristine view of the lake that surrounds the tiny town in the heart of the Alps. We rented a little cottage apartment right by the park where we got to sit out and enjoy the swans in the lake. The following day we had a little adventure where we went to the ice caves formed over 10 million years ago and hiked the Alps to get some amazing views and fresh air! We also discovered a new hobby we hope to take up one day.... paragliding! How cool would it be to soar about the mountains and experience things from another perspective!?

Wanderung im Almtal

April 11, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 18 °C

Heute bin ich mit meinen Gasteltern (Christian u. Raphaela) vom Almsee aus zu einem abgelegenen Wassefall gewandert, der leider noch wenig Schmelzwasser führte. Danach habe ich mich todesmutig in den Almsee gewagt.😉😂🐧🏔Read more

Op zoek naar zout

July 9, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 17 °C

Wegens nog ietsje te fris beslissen we om de duikplank van ons privé-strandje te houden tot morgen en we rijden naar Hallstat om de zoutmijn te hezoeken. Klaarblijkelijk waren we niet de enigen met dit idee. Alle parkeerplaatsen zijn bezet en afgezet. Juist als we aan plan B willen beginnen, ruimen enkele Chinezen een plaats voor ons. Weliswaar aan de rand van de afgrond, maar de Audi,past er netjes op. We laten het treintje omhoog voor wat het is en kiezen voor het echte werk, 883 meter stijgen langs een zigzag over de steile helling. Een uurtje later staan we voor de ingang van de zoutmijn, nemen afscheid van Mitzi en rijgen ons in een overall.Read more

Heenreis naar Sankt Wolfgang

July 8, 2019 in Austria ⋅ 🌧 14 °C

Na een lange autorit kwamen we ongeveer 12uur later aan in Sankt Wolfgang, onze eerste stop. Een gezellig dorpje, gelegen aan de Wolfgangsee en ook de perfecte uitvalsbasis om Salzburg te bezoeken.
    Veel zit er niet meer in ons programma voor vanavond, maar het dorp zelf denkt daar anders over. We worden namelijk gastvrij onthaald door een dorpsfestival, met livemuziek en vele eetkraampjes.
    We laten echter de drukte achter ons, gaan snel een hapje eten en maken een kleine wandeling op zoek naar een strandje aan het meer.
    Daarna trekken we ons terug in ons appartementje voor een deugddoende nachtrust.

Na 12 uur rijden eindelijk daar

July 8, 2019 in Austria ⋅ 🌧 15 °C

De heenweg verloopt redelijk vlot ondanks de vele wegenwerken. Twee keer stuurt de gps ons van de autosnelweg af om een monsterlijke stilstaande file te vermijden. In Sankt Wolfgang is het even zoeken wegens voetgangerszone, eenrichtingsverkeer en omtrekkende tunnels.
    Maar we komen, door een regenbui, toch in ons appartementhotel aan. Ons klein maar fijn hotelletje ligt aan de straatkant, in de hoofdstraat waar de muziek van de live bandjes omhoog dwarrelt tot ons balkon. Vandaag is het immers Summer Nacht mit Musik u. Kulinarischen Angeboten. We laten de pulled pork, paella en scampispiesjes aan ons voorbij gaan, en we proberen de spätzle in een echt restaurant. Daarna een kleine wandeling door het stadje op zoek naar het meer voordat we ons op ons appartementje terugtrekken na een lange vermoeiende dag.

Bootje varen

July 10, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag een iets rustiger dagje: stadje bezoeken, boekje lezen aan het meer, plonsje in het meer en bootje varen.
    Het is dezer dagen niet zo fantastisch goed weer in Sankt Wolfgang. Toch had ik me voorgenomen om minstens één keer in het meer te springen. Vandaag was het iets beter weer, rond de 22 graden. Dus ook de uitgelezen kans voor er in te springen. Helaas geen boei in de buurt van ons strandje om naartoe te zwemmen.
    Rond 16uur besloten we om een elektrisch bootje te huren. Mama heeft haar angst overwonnen en is mee aan boord gegaan, maar het meer dwars over varen ging haar toch een brug te ver.
    Ze voelde zich toch niet zo comfortabel, maar gelukkig heeft kapitein Katrien haar heelhuids weer aan land gezet.

Overgangsdagje

July 11, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Vanmorgen namen we afscheid van Sankt Wolfgang en zijn witte paard en zetten koers richting Stubaidal. De weg wordt steeds langer wegens toenemende files en regen. We besluiten om Innsbruck voor een zonnig dagje over te houden maar doen wel het plaatselijk winkelcentrum aan op zoek naar een muilkorf voor Mitzi, een powerpack voor de GSM's en wat landkaarten en zaklampen. Kwestie van volledig klaar te zijn voor het hooggebergte. We installeren ons in ons hotel en genieten van de wellness terwijl buiten de regen neertokkelt. Aangezien het geen otogenieke dag was, enkele foto's van de volksdansavond van gisteren op het dorpspleintje van Sankt Wolfgang.Read more

Skifahren am Kasberg

March 15, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 8 °C

Heute war der letzte Tag bevor das Skigebiet wegen Corona zumacht. Da bin ich nochmal ski gefahren auf bereits leeren Pisten. Wie wunderbar- könnte immer so sein. Aber die Wärme hat die Pisten bis zum Nachmittag teilweise unfahrbar gemacht. Trotzdem war's schön, nochmal ski zu fahren.🎿😇😊⛄🏔Read more

Wolfgangsee und Bad Ischl

December 28, 2019 in Austria ⋅ ☁️ -1 °C

Ach ja, wer uns folgt hatte ja schon gelesen das wir einen Tag weniger wollten, als was wir reserviert hatten. Heute früh war uns das Geld egal. Wir hatten alles gesehen was wir wollten. Nun noch mal reinfahren in die Stadt ( es gab eine Cacherunde) fehlte uns die Lust. Wir sattelten die Pferde und ritten um 11:00 Uhr von Hof.

Unser Weg führte uns am Wolfgangsee entlang nach St. Wolfgang. Ein hübsches Dorf, eine schöne Kirche. Das weiße Rössl hatte ich anders in Erinnerung.
    ACHTUNG: die Parkplätze kosten für Wohnmobile 10,00 Euro pauschal. ( bis 15 Stunden).
    Unser Ziel heute war das Sommerhaus von Königin Elisabeth ( Sisi) in Bad Ischl.
    Leider durfte man keine Fotos machen. Aber es war lohnend. Wobei 15,00 Euro pro Person wirklich nicht wenig sind.
    Danach liefen wir durch die Stadt, gönnten uns noch einen Punsch und bewunderten die schönen Häuser, ehe wir beim Griechen einkehrten und voll gefuttert Richtung Sofa ähhh Womo schlenderten.

Zoutmijn van Hallstatt

July 9, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 16 °C

Vanmorgen zijn we de dag rustig begonnen: beetje langer geslapen, rustig inkopen gedaan en ontbeten.
    Daarna vertrokken we naar Hallstatt, een dorpje gelegen aan een ander meer met een zoutmijn in de berg. We waren echter niet voorbereid op de vele dagjestoeristen die alle parkeerplaatsen al ingenomen hadden. Na 3 keer door het dorpje te rijden, hadden we het geluk dat er net een auto wegreed. De parkeerplaats lag weliswaar juist aan een afgrond en ik vertrouwde het toch niet helemaal, maar bon. Mama en tante Zee hadden er wel vertrouwen in en we vertrokken richting de mijn.
    We konden ofwel met de trein naar boven ofwel te voet. Wie ons een beetje kent, weet dat we voor optie 2 zijn gegaan.
    Tante Zee en ik waagden ons in de mijn, terwijl mama buiten bleef met Mitzi.
    De mijnbezoekers moesten een beschermingspak aan, daalden af met houten glijbanen en kwamen terug buiten met een treintje.
    Hierna wandelden we terug naar beneden en aten we aan het meer. Deze keer wel met een hugo!
    Gelukkig stond onze auto nog gewoon op zijn plek en was deze niet weggerold.

Politischer Bezirk Gmunden