Belgium
Fond

• Day 14–15

Esneux Belgien

December 8, 2023 in Belgium ⋅ ☁️ 5 °C

Belgien, Heimat aus Kindertagen 😁Nasskaltes Wetter überzeugt uns nicht auf den schönen aber matschigen Plätzen in den Ardennen zu übernachten. Statt dessen genießen wir ein Hotelzimmer in Esneux, einem kleinen knuffigen Örtchen kurz vor Liege. Heute geht es nach Hause 😢Read more

De Prins en Prinses in hun Paleis

September 14, 2020 in Belgium ⋅ ☁️ 29 °C

Aaaah, laatste stop van onze vakantie. En wat voor eentje! Gespot op AirBnB, grondig bestudeerd (grondiger dan het vorige verblijf alleszins), gegoogled om te zien of het wel klopte, en dan ook nog eens beschikbaar op het moment dat wij erin willen zitten: soms klopt het plaatje volledig. Zo voelt het hier voor ons toch aan.

We krijgen een warme ontvangst van Maud, die popelt om ons alles te tonen, en dat snappen we ook! Het is hier ontzettend mooi, de tuin is een droom, met een verwarmd zwembad, een jacuzzi en houtgestookte sauna, verschillende terrassen (zelfs aan de boord van Ourthe - what a dream)... en dit is nog maar enkel het gemeenschappelijke deel!

Ons eigen plekje is een heus appartement in het kasteel zelf, met groot privé-terras mét BBQ, ligbedden, eettafeltje, alles is er. We beschikken over een keuken, woonkamer, eetkamer, privé sauna, bad in de slaapkamer... en heel het interieur is met zoveel smaak en gevoel voor esthetiek ingericht, we denken stiekem dat we met een instagram influencer te doen hebben.

Onze eerste avond brengen we door met uitgebreid aperitieven op ons eigen terras, we waren wat moe van het slepen van onze bagage (we hebben moeten werken voor ons uitzicht !), en chillen is ons credo nu we hier zijn aanbeland.

Lezen, luieren, zwemmen, aperitieven, misschien nog een boodschapje doen met de fiets, maar veel zal het toch niet meer zijn! Genieten met grote G. 🤩

Duizend terrassen

September 15, 2020 in Belgium ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag lekker lang uitgeslapen, geen “ontbijtverplichting tegen dat uur” want dat maken we zelf. Alles heeft voor- en nadelen!

Omdat het een warme dag wordt, besluiten we geen poot te verzetten en ons neer te vleien op de duizend terrassen van ons kasteel. We beginnen op ons eigen terras met het ontbijt. Wat een geweldig uitzicht. We vermaken ons met het zicht op de tientallen eenden en ganzen die in de Ourthe meedrijven en telkens terugzwemmen. Het is een bezigheid. Ineens is er consternatie binnen de gemeenschap van waterkiekens... ze vliegen op, in hele zwermen effenaf, en we turen om de oorzaak te vinden. Ah, er ligt een zwarte hond in het water die probeert om zo’n kip te vangen, maar zijn pogingen leiden tot niks. Het ziet er uit als een spelletje tikkertje, maar dan in het water en met dieren.

Na het ontbijt dalen we af naar het zwembad, en installeren we ons daar op het terras. Een goed boek bij de hand, zonnecrème factor 50 gesmeerd, dit wordt een topdag. We blijven er zowat de hele dag liggen, afgewisseld met een frisse duik, enkel onderbroken door de lunch die we helemaal beneden aan de Ourthe hebben (nog een ander terras). Heerlijk!

We vragen ons af of er andere gasten zijn op het terrein, we zien de hele dag helemaal niemand. Voor de zekerheid reserveren we toch maar een tijdslot voor de wellness (sauna en jacuzzi op het terrein), en gelukkig maar, want rond 17 uur komen er dan toch nieuwe gasten aan. Gasten? Ik vind het indringers, want het was wel leuk zo zonder mensen in dit kasteel! Verdorie toch!

Het diner maken we opnieuw ook gewoon zelf, en smikkelen we op boven op ons terras, waar we wegdromen bij de zonsondergang en we ganzen weer op stok zien gaan. Het laatste gaatje van de dag brengen we door in de jacuzzi en sauna, geheel ontspannen kruipen we ons bed in en dromen we zoete dromen.

Fond