Belgium
Horstebeek

Dag 9: Hever - St.-Job-in-'t-Goor

August 8, 2017 in Belgium ⋅ 🌧 16 °C

Rillend van de kou een cafetaria ingedoken: 'We gaan pas over een half uur open meneer'. Ik antwoord: 'Ok, maar mag ik dan gewoon even binnen zitten?' Door de aanhoudende regen werd ik steeds natter, en dus ook kouder. Zeker toen er nogal wat wegomleggingen bleken te zijn in Antwerpen, waardoor ik wat moest zoeken en het tempo erg omlaag ging.
      Gelukkig was even binnen zitten geen probleem, en inmiddels, een half uurtje later, is er ook een schotel halve kip met warme appelmoes weggewerkt. 😊

Vandaag de mooie steden Mechelen en Antwerpen doorkruist, en het stuk ertussen, maar daar weet ik nu al niet veel meer van. Veel kanaal, fabrieken en troosteloos groen. Interessanter waren er de plaatsen Niel en Noeveren. Dat laatste is een soort gehucht rond een oude steenfabriek met waarschijnlijk nogal wat creatieve artistieke bewoners. Dit gaf wel wat te bekijken.

Een dagje afzien dus vandaag, maar wat heb ik nu al zin in een warme douche! Het weer is inmiddels wat opgeklaard, dus ik ga die maar eens opzoeken.

Horstebeek