Belgium

CP nördl. BRÜSSEL

August 30, 2023 in Belgium ⋅ ⛅ 16 °C

Heute morgen stand erst einmal Teil II des Obelink-Besuchs an. Anette brauchte noch "irgendwelche Klamotten". Und dabei bekam sie gleich auch noch einen Hut verpasst.

Anschließend ging es noch ca. 270 km weiter. Anette war noch nie in BRÜSSEL - da bietet sich doch ein Besuch an.

Leider hatte der stadtnahe CP keinen Platz mehr frei - so mussten wir wieder etwas rausfahren. Der Platz, auf dem wir schließlich landeten, ist wohl in erster Linie etwas für Dauercamper und Mobile-Homes. Die Rezeption war nicht besetzt, schön ist anders und günstig ist trotzdem nicht. Naja .....

July 10, 2020 in Belgium ⋅ ☁️ 16 °C

20km gehad en even een bankje gevonden bij een kerk. Het blijft een beetje miezeren, maar ik heb gehoord dat de zon vanmiddag misschien wel gaat schijnen! Duimen jullie mee?

De woefkes gaan héél dankbaar zijn !

April 29, 2016 in Belgium ⋅ ⛅ 9 °C

De oproep om ons een beetje te helpen om een mooie schenking aan het honden hulpproject in Ubud (B.A.R.C Bali (Dog) Adoption & Rehabilitation Centre) te kunnen doen is niet in dovemansoren gevallen. Het doet ons beiden enorm véél deugd om hier een totaal ontvangen bedrag van maar liefst 714 Euro bekend te kunnen maken.
      Zoals beloofd schenken wijzelf evenveel als de hoogste gift die we ontvingen, en dat is 75 Euro, er nog eens bovenop. Om het bedrag dan mooi rond te maken geven wij in totaal 82 Euro zodat we op een totaal van 900 Dollar (796 Euro) uitkomen.
      Om dit voor de iets minder jonge lezers in perspectief te zetten 796 Euro = 32.110 oude Belgische frank en helemaal te gek 796 Euro = 11.810.966 Indonesische Rupiah, een miljoenen schenking dus ;-)

Een héle grote dankuwel aan alle schenkers !!! Volg ons verder op deze blog om te weten te komen wat we met het geld ginds gaan doen.

Nadia en Luc

Nog 50 dagen

February 20, 2016 in Belgium ⋅ 🌧 7 °C

Nog 50 dagen en dan ben ik weer weg voor een volgende "Reis van mijn leven", nummer 6 al ondertussen. Deze editie een beetje anders want helemaal naar een andere kant van de wereld en niet alleen, maar samen met Nadia.
      Een eerste keer Azië, een totaal andere cultuur dan mijn geliefd Midden Amerika en ook een vreemde taal; met mijn Spaans ben ik er niets maar met mijn Engels zou ik toch ver moeten komen.
      Jullie zullen via deze weg samen met ons een beetje kunnen meereizen door regelmatige verslagjes en foto's.

Zoals jullie weten probeer ik op mijn verre reizen ook altijd "iets" voor een liefdadigheidsorganisatie te doen. Vorige keren was dit steeds rond kinderen maar op deze reis gaan we een project steunen dat rond de opvang van straathonden werkt.
      De organisatie BARC die volledig op vrijwilligers draait, vangt honden op, geeft ze de nodige zorgen zoals vachtverzorging, vaccinatie, sterilisatie, ed. Wanneer de dieren terug gezond zijn zoekt men hiervoor dan een pleeggezin.
      Zij hebben nu ook plannen om een plaats te maken waar ze zelf honden die niet geadopteerd kunnen worden zoals Jacko, die verlamd is aan zijn achterpoten, voorgoed zelf op te vangen.

De situatie voor de honden in Bali is echt schrijnend. De overheid voert aan de lopende band razzia's uit om zwerfhonden af te maken. Ze krijgen een dodelijke injectie in het hart, waarna ze bovenop elkaar gestapeld stuiptrekken totdat ze dood zijn.
      Deze dieren worden uitgemoord omwille van de toerist. De laatste jaren komt er meer en meer hondsdolheid voor in Bali en dat schrikt bepaalde toeristen af. De Balinese overheid heeft aanvankelijk meer dan 300.000 honden ingeënt. Echter, men wil nu alle verdwaalde honden meteen laten elimineren omdat het uitvoeren van vaccinaties te veel tijd en geld kost en de bescherming van toeristen prioriteit is.

Wij gaan deze organisatie dus een bezoekje brengen en willen natuurlijk niet met lege handen aankomen. Zij hebben nood aan een ganse waslijst van zaken maar ook aan cash geld. Nu, ik ben géén voorstander om geld te geven aan iemand die ik van haar nog pluim ken want je weet maar nooit. Maar... als er mensen zijn die een bijdrage willen leveren, hoe klein dan ook, is dit zeker welkom. Wij gaan met het geld dat we krijgen ter plaatse zelf spullen voor de honden kopen (waarschijnlijk eten?) en dat geven we dan aan de organisatie.
      Wij hebben ook nog wat plaats in onze rugzak en wat ginds ook altijd welkom is en makkelijk transporteerbaar, zijn beentjes om op te kauwen.

Links:

Inpakken

April 24, 2016 in Belgium ⋅ 🌧 7 °C

Gisteren ingepakt of tis te zeggen alles al in dozen en bakjes bij elkaar gezet; het is toch altijd schrikken als je dat allemaal bij elkaar ziet staan... moet dat allemaal mee? ... gaat dat allemaal wel in de rugzak geraken?
      Uit ervaring weet ik dat alles wel in de rugzak zal passen maar evengoed weet ik nu al dat ik onderweg weer veel de vraag zal stellen of het zinvol is dat ik dat allemaal meesleur.

Het vetrek komt nu echt wel heel dichtbij. Als a)de luchtverkeersleiders niet te "ziek" zijn, b)de bagageafhandelaars of politie niet staken, c)er geen terroristisch aanslag plaats vind, d)enz. , dan stijgen wij zaterdagmiddag om 13:30 op vanop Zaventem om na een vlucht van 11 uur in Bangkok toe te komen. Daar dan een kleine 4 uur overstaptijd en dan de vlucht van 4,5 uur naar Bali waar we zondagmiddag rond 15 uur plaatselijke tijd toekomen.
      Daarna nog een taxirit van een klein uurtje en tegen dat we dan in ons hotel toekomen zal ons bobijntje wel ver af zijn maar traditiegtrouw wil ik de eerste avond toch zeker nog even de straat op om de "couleur locale" al even op te snuiven.

ps.: tog nog even vermelden dat wanneer jullie een commentaartje plaatsen, jullie er je naam best bijzetten anders weten wij niet wie die commentaar plaatst tenzij je anoniem wil blijven natuurlijk ;-)

Schattenjacht op zolder

April 15, 2016 in Belgium ⋅ 🌧 11 °C

Gisteravond het zalige moment om eindelijk weer eens de rugzak van zolder te halen... 'het' teken dat het vertrek naar weer een nieuw reisavontuur niet meer veraf is.
      Hier en daar nog wat spullen bij elkaar gezocht met de nodige 'ontdekkingen' -> "tiens wat zit hier in die zak, 6 lichtgewicht onderbroeken". "Ja" zegt Nadia, "die hebt ge 2 jaar geleden speciaal opzij gelegd om enkel op rugzakreizen te gebruiken". :-)
      Ook trekking t-shirts en broeken worden weer gepast en, ondanks enkele "Duvel-kilo's" extra, toch goed bevonden.
      Morgen op shoppingtocht want we hebben nog wel wat zaken nodig waaronder een degelijke rugzak voor Nadia en nieuwe wandelschoenen voor mezelf.

Na de persoonlijke brief van Nadia zijn de giften voor ons goede doel project aardig beginnen oplopen. Alvast al een hele dikke merci aan de gevers, dat doet ons echt deugd! Wie wil kan nog altijd iets schenken, hoe klein het bedrag ook is. Stuur ons gewoon even een mailtje ofzo en wij sturen je dan ons rekeningnummer.
      We zullen later het totaalbedrag hier laten weten maar nu staat de teller al boven ons verhoopte bedrag. De ex-straatwoefkes in Bali zullen jullie dankbaar zijn.
      Ik had eerst het idee om het totaalbedrag te verdubbelen maar... dat gaat niet meer door hoor want dat zou een te grote hap uit ons reisbudget nemen; wel gaan wij evenveel schenken als de hoogste gift die we van jullie ontvangen hebben.

Tot laters, Luc & Nadia