Bolivia
Huaykho

Tour Uyuni dag 2

March 8, 2010 in Bolivia

Dag twee van de tour naar Uyuni.

Ik heb niet geslapen! Het was warm in bed met het thermo ondergoed...en ik heb geen oog dichtgedaan! De wekker stond op 5 uur...kort nachtje.

Na het ontbijt met cocathee met kruiden, een sapje en broodjes met jam hebben we de truk weer beladen met onze rugzakken en keukengerei. Wallis had een goede nacht gemaakt en kon alweer wat eten...een goed teken!

We zijn begonnen bij laguna ammarillo...en ook deze keer was ie niet geel. Weer het verkeerde moment van de dag...hahahaha. We gingen in de richting van Volcano Uturunco met een hoogte van 6008 m. en passerde het kleine dorpje Quetena Grande...hoe toepasselijk! Onderweg liep een mooie Zoro voor de auto welke even op de foto werd gezet. Alle lunchspullen zaten achterin, we hadden nog geen vlees....hij had pech. Vandaag was het Laguna dag...eerst de laguna Hedionda...hier zagen we de eerste flamengo´s...altijd bijzondere dieren, dan laguna Kollpa...een meer met Borax, gebruikt voor zeep en waspoeders, en als laatste laguna Verde....een meer om beter niet in te duiken. inderdaad groen....van de arsenicum en magnesium...geen lekkere cocktail, maar wel echt groen!! Er was in de weide omtrek ook geen teken van leven!
      We stopten onderweg bij een mooi meer met hot springs. Hier hebben we een heerlijk warm bad genomen....moest ook wel want de hostels hebben geen sanitaire voorzieningen. Het was heerlijk warm water....graad of 30. En daarna had Anna een heerlijke lunch gemaakt met geblancheerde groente, pasta en kleine gehaktballetjes. We waren overigens niet de enigen die daar stopten om te lunchen.
      Op andere plekken onderweg kom je weer zuiver grondwater tegen van de vulkanen....met mooie beplanting, en leuk om met de jeep doorheen te rijden! Wat een bijzonder reisdag!!
      Vervolgens bezochten we de vulcano Licancabur op 5950 m op de grens met Chili. Deze vulkaan hadden we ook reeds gezien vanuit San Pedro de Atacama. De ene helft is Chileens en nu zagen we de Boliviaande helft....en volgens Edgar was deze mooier....tuurlijk!
      Als laatste stop voor vandaag...de geisers op 5000 m. Echt hete stoom...en ook leuk spelen met flessen water.
      We reden door naar Huayllajara...de plek waar we gaan overnachten. Een hostal iets luxer dan de vorige nacht en iets groter. Met een overdekte varanda waar iedere groep een eigen tafel had om te eten....met toiletten en een klein winkeltje om wijn te kopen. Wij hadden een fles rode wijn bij ons...en Walllis voelde zich weer beter. Er was een andere jeep met 5 Israeliërs toegevoegd aan de hostal....een touroperator Valle Hermosas. Wederom werd er gesleuteld aan de jeeps...vooral aan die van Valle Hermosas.
      Na de cocathee kregen we lekkere groentesoep....en kip met verschillende zoete aardappelen uit de oven, rijst en bananen uit de oven.

We speelden Uno en dronken wijn....en we legen weer bijtijds in bed. De wekker stond op 4.30 uur.

Huaykho