Bosnia and Herzegovina
Hotonj

Stage 10 Kotor - Sarajevo (BiH) 386 km

August 27, 2021 in Bosnia and Herzegovina ⋅ ⛅ 18 °C

De volgende dag starte onze Road missie met 25 haarspeldbochten met een fantastisch uitzicht over de baai van Kotor (MNE), ook wel de fjorden van het Zuiden genoemd. Niet voor niets maakt Kotor deel uit van het UNESCO wereld erfgoed.
      Vanuit Kotor hebben we stuk langs de baai gereden en bij Perast, een oud vissersdorp aan de baai, zijn we in noordwestelijke richting naar de Bosnische grens gereden. Langs deze weg wordt heel goed duidelijk waarom Montenegro (letterlijk: zwarte bergen), Montenegro heet.
      In Bosnië werd de weg vervolgt naar Bileca en verder in noordwestelijke richting naar Sarajevo. Sarajevo ligt 518 meter boven zeeniveau en is gelegen in een vallei in het midden van de Dinarische Alpen. De Road missie van vandaag was het vinden van de overblijfselen van de Olympische Winterspelen van 1984, de ski-spring schans en de bobsleebaan.

Route informatie:

Totaal afstand: 4.412 km
      Rally afstand: 3.523 km

A4 Offroad rijden met de familie

August 29, 2021 in Bosnia and Herzegovina ⋅ ☁️ 11 °C

Gisterenmiddag zijn we vanuit Sarajevo doorgereden naar Vogosca, waar mijn zwager en schoonzus wonen. De voor vandaag geplande route van Sarajevo naar Brela in Dalmatie (HR) combineren we met de route van morgen, zodat we vandaag een soort van rustdag hebben, die we met de familie en hun kinderen en kleinkinderen hebben doorgebracht. De dagafstanden zijn de komende dagen wat korter en het tijdschema staat ons toe om Stage 11 en Stage 12 morgen in een dag te volbrengen.

Vandaag hebben dus gebruikt om leuke dingen met de familie te doen, maar uiteraard hoorde daar ook een offroad ritje met de mannen bij.

Reisinformatie:

Dagafstand: 100 km (buiten het roadbook)
      Rijtijd: 4 uur
      Brandstofverbruik: 14,5 liter