Brazil
Catete

Here you’ll find travel reports about Catete. Discover travel destinations in Brazil of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

The Maze

September 2, 2016 in Brazil

Die letzten Stunden unseres Urlaubs geniessen wir am Strand, bevor es wieder zurück nach Rio geht.
    Von ZDF Kollegen haben wir den Tipp bekommen, in Rio einen Jazz Club mitten in einer befriedeten Favela im Stadtteil Catete zu besuchen. Nur alle 3 Wochen findet dort, hoch oben über der Stadt, im "The Maze" eine Jazz Nacht statt.
    Samy, Isa und Co sind schon da und kaum das wir gelandet sind, ubern wir uns mit unseren Rollkoffern durch die Stadt und auf den Berg.
    Der Club ist gut besucht von freundlichen, bürgerlichen Mittzwanzigern und so richtig scheinen sie nicht zum Musik hören gekommen zu sein, aber der Blick von der oberen Terrasse und die Location sind topp :-) - die verwinkelten Räumen und Treppen erinnern mich ein wenig an Hundertwasser...

Jazz im "The Maze":

Refugio Hostel

January 11, 2015 in Brazil

endelig! Hostelet jeg hadde sett på på nett og bestemt meg for at jeg ville bo på! en natt på 6 mannsrom så privat rom resten av oppholdet i rio! :D
    + at vi fikk bagasjen :D levert på døra! luksus :D

Hostel livet

February 4, 2015 in Brazil

Dagen i dag startet ganske bra, våknet tidlig og hosten (coutchsurfing) min tok meg med til å se farvelaen. Var trygt å gå der siden han holder på med et prosjekt der han hjelper barna som bor der. Så han kjenner de fleste. Dette er noe av tristeste jeg har sett, så mye fattigdom. Og som jeg skrev i går så ser man det så tydelig og det som er det verste er at du har en gate og på den ene siden så er det flotte svære hus som er innesperret med full sikkerhet. Og så har du den andre siden der hus er bygg opp etter hverandre og boss overalt. Man ser tydelig masse ledninger som henger og som de selv har koblet opp for å få (stjele) støm. Det samme gjelder med vannet. Er kjempe trist men samtidig helt utrolig hva de klarer å få til får å overleve. Tokk ingen bilder for hadde bare ikke hjerte til det, og hosten min fortalte at nå så har det kommet en slags turist attraksjon der man kan ta en bus som da kjører innom farvelaen. Der turister kan ta bilder og tro de er på en dyrehage. Jeg synes det er helt på trynet at det er kommet en slik attraksjon.Ingen liker vel å være til utstilling eller føle seg som dyr. Etter at han viste meg farvelaen dro jeg for å hente tingen mine får å så ta bussen til neste host. Var trist å måte si hade til jacob (host) for selv om jeg bare har vært med han i to dager så har han vært til stor hjelp og vært en utrolig god venn som har tatt vare på meg og vist meg rundt. Er evig takknemlig for å ha møtt han. Etter å ha sagt hade ble det en buss tur til Copacabana for å treffe neste host. Ventet i to timer på henne uten at hun dukket opp, prøvde å kontakte henne uten hel. Kjempe dumt å måte vente på en plass man absolutt ikke kjenner får å så oppdage at man ikke har nett for å søke hostel i nærheten. Etter å ha roet meg selv ned så funket plutselig nette og alt ordnet seg. Bestemte meg til slutt får å drite i helle drit hosten og tok taxi til et hostel Hannah anbefalte. Så nå siter jeg i i sengen med to andre jenter jeg deler rom med. Litt nedturer må man ha og nå så tar jeg det med et smil og tenker dette er mit første hostel adventure :)Read more

Refúgio Hostel

February 10, 2015 in Brazil

I dag gjorde jeg ikke på så mye, følte meg ikke så bra så tok det helt med ro ? tok meg flere turer bare rundt i området hostelet er, måte komme meg litt ut siden det er kjedelig å bare være innesperret i hostelet og hvertfall når det var så fint vær. Var sykt varmt og fin så en is og masse vann ble spist og drukket. Kjøpte meg en fin blomste greie man har rundt hodet å. På kvelden så drakk jeg litt vin sammen med nuria ?Read more

Catete