Brazil
Ilha Grande

• Day 385

Ilha Grande

May 24, 2010 in Brazil

Na een heerlijk weekend Rio stond vanmorgen om 4.30 uur de taxi voor de deur om ons naar de terminal te brengen. Normaal was dit de tijd dat we naar bed gingen....dus was het even omschakelen...
      Op de terminal konden we nog snel even geld pinnen voordat we de bus ingingen. Pinnen is nergens zo lastig geweest als hier in Brasil....veel banken...maar weinig Cirrus. Enfin....we hebben nog 500 real extra kunnen opnemen. We zijn erg voorzichtig met het meenemen van geld en kostbare spullen over straat...en naar het strand. We horen regelmatig verhalen over berovingen en hebben zaterdag een diefstal op het strand meegemaakt. Iemand had al zijn bezittingen meegenomen naar het strand....beetje dom ook!! We kunnen het niet voorkomen.....maar zijn wel alert!
      De bus bracht ons in drie uur naar de haven...en een uurtje later waren we op Ilha Grande. De eerste indruk is erg goed.....een heel mooi eiland....geen auto´s....en mooie bergen en stranden.
      Na een kwartiertje lopen door het gezellige dorpje kwamen we uit bij Hostal Hollandes...aan de rand van het dorp...tegen de berg. De Hollandse eigenaar heeft er een mooie stek gebouwd met kleine cabanas voor twee tot drie personen....en erg luxe. Nadat we ons ingeschreven hadden zijn we op verkenning gegaan...en zit ik nu even de mail te checken en dit berichtje te schrijven....met uitzicht op zee.
      Het plan is om hier een dag of drie a vier lekker te relaxen en dan vóór het weekend weer terug te gaan naar Rio om daar de laatste dagen door te brengen. We hebben gisteren de hippiemarkt bezocht bij Ipanema en daar willen we volgende week beslist nog een keer heen. Tevens heeft Paul, de eigenaar van Villa Leonor, nog wat leuke tips gegeven...dus we kunnen nog leuke dingen doen tot donderdag...de dag dat we naar huis gaan.....bleighhhh, we hebben helemaal geen zin!! Wel om de familie weer te zien, en veel lekkers te eten zoals drop, skitaart, kaas, enz....Maar ja....wie gaat er nu 400 dagen met vakantie?

Nog tien dagen....
      Normaal heeft iemand drie weken zomervakantie.....dus zijn wij halverwege.