Brazil
Jericoacoara

Here you’ll find travel reports about Jericoacoara. Discover travel destinations in Brazil of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Jeri 1

September 24, 2016 in Brazil

Xavier a trouvé une super petite auberge de jeunesse avec des français, des argentins, des italiens... Des le premier soir les italiens ont fait un énorme plat de pates à l'arrabiata!
    Le lendemain nous avons fait du shopping car pour une fois nous avons trouvé un magasin qui vend des masques et tuba! Par contre à Jeri il n'y a rien a voir sous l'eau! Enfin, Geraldine à vu une sole et un poisson tout gonflé... Xavier a enfin acheté un sunga (maillot de bain masculin bresilien) Géraldine en avait marre de le voir se baigner avec ses calçon en cotton tous troué... 😂 En plus le sunga li va super bien!! 😍Read more

January 22, 2017 in Brazil

Schon lange geistert dieser Name in meinem Reisekopf herum. Jericoacoara ist bekannt als Aussteigerparadies, als Mekka für KiteSurfer und für einen wunderschönen Sonnenuntergang, zu dem sich täglich die Einheimischen und Touristen auf einer großen Düne treffen.

Sporty and chilli life!

January 8, 2017 in Brazil

Heute gab es eine weitere Kitesession von Daniel, dann eine SUP Tour durch die Mangrovenwälder. Da wir uns vorgenommen haben ordentlich Sport zu machen und eine challenge offen haben, gab es heute den dritten Tag Sport am Strand. Muskelkater inklusive. Aber am Strand mit Meerblick bringt das ganze ja gleich viel mehr spaß. Zum Abschluss dann Sonnenuntergang angucken von der berühmten Düne.Read more

Regentage in Jeri

January 20, 2017 in Brazil

Nun wollten wir noch ein bisschen die Gegend erkunden und fuhren wieder mit der Truppe nach Barrinha um dort zu kiten. Gerade als wir aufbauten hörte der Wind auf und die Wolken zogen auf. Wir entschieden uns in einem kleinen Restaurant zu essen um abzuwarten ob der Wind zurück kommt. Leider fing es an zu regnen und wir wanderten stattdessen durch die Dünen und guckten einem Fussballtraining zu. Am nächsten Tag sah es nicht besser aus und wir gingen auf eine Wanderung zum Pedra Furada einem großen Stein mit Loch. Dort standen die Leute sogar 🐍 um ein Foto zu machen. In dem Sinne waren die letzten Tage wie das Spiel vom HSV: besch*****

Guten Tag, wir haben fertig

Beachlife

August 1, 2016 in Brazil

Toen we eergisteren in Jericoacoara aankwamen, gingen we - na een lange douche - nog even het dorp in. Jericoacoara, ook wel Jeri genoemd, ligt ver weg van de bewoonde wereld. Het ligt in een natuurreservaat, tussen de duinen. Er wonen veel hippies en er zijn veel backpackers te vinden. Er is streetfood en overal staan karretjes waar cocktails worden verkocht. Er zijn geen straten, overal ligt zand. De sfeer is heel erg relaxd en de mensen zijn onwijs aardig. We belandden op een samba feest waar een local ons met korting naar binnen heeft gekletst. We hebben veel lol gehad 😀. Gister hebben gechilld op het strand. Tijdens de lunch hebben we genoten van super lekkere garnalen. Daarna gingen we terug naar het hotel om yoga te doen. De hoteleigenaar haalde voor ons de hangmat aan de kant, zodat we de ruimte hadden onder de veranda. Het was fijn om weer eens de tijd en de rust voor yoga te hebben. Eind het eind van de middag gingen we naar de zandduinen voor de zonsondergang. Alle mensen in het dorp kwamen daar op af, de duinen waren vol met mensen. Het was echt van de beste zonsondergangen die ik ooit heb gezien. 'S avonds gingen we na eten door naar onze favoriete cocktailshaker en hebben we gedanst op reggaemuziek. Het was weer een leuke avond!

Ik ben erg blij dat we hebben besloten de plannen om te gooien. Het is zo relaxd hier en de natuur zo mooi. Hier vermaken wij ons wel de komende tijd!