Brazil
Praia do Camburi

Terugreis +1

January 31, 2019 in Brazil ⋅ ⛅ 28 °C

De dag van de terugreis is natuurlijk onvermijdelijk, helaas! De rode modder hadden we van de huurauto laten schrobben en de als souvenir gekochte sprei en koffie had ik al in mijn koffer gepropt. Het afscheid nemen van de familie is natuurlijk niet leuk, vooral voor Silvania moeilijke momenten. Gelukkig hadden we er wel goed de tijd voor en hebben we bijna iedereen nog kunnen zien de laatste dag.

Het inchecken op het kleine vliegveld in Vitória gaf geen moeilijkheden en we zaten snel in de vlucht naar São Paulo Guarulhos. Daar ging het echter wel helemaal mis. We vergisten ons in de tijd en, ondanks veel haastgedoe, kwamen we te laat aan bij de gate. Hierdoor misten we de vervolgvlucht naar Parijs. En ja, wat dan he?

Gelukkig is alles goed geregeld bij Latam, onze vliegmaatschappij. We moesten ons melden bij een balie een stukje verderop. De jongens daar gingen een oplossing voor ons vinden. Wij moesten maar even wachten op een bankje. Hier hadden we mooi de tijd om de rust terug te vinden en te bidden voor een oplossing. Die kwam er, en hoe! We kregen een hotelovernachting en een andere vlucht de volgende dag. En als we het goed hebben begrepen, zonder extra kosten. Halleluja! Supergoed allemaal.

Dus, wij weer naar buiten door de douane en op zoek naar een transfer richting het hotel. Het vliegveld is nogal groot en die transfer vinden veel helemaal niet mee. Uiteindelijk was het al ver na middernacht toen we de plek vonden waar die zou moeten zijn. Hij was alleen net weg en zou over 40 minuten pas terugkomen. Dan maar een taxi en binnen een half uur zaten we goed en wel op onze prima kamer in hotel Monaco.

Het hotel viel zeker niet tegen. Bedden goed, ontbijt en lunch meer dan prima. Rustig en vriendelijke mensen. We hebben er eigenlijk gewoon van het extra dagje zitten genieten. Lekker geluierd.
      De volgende dag waren we natuurlijk ruim van te voren weer terug op het vliegveld voor de lange vlucht naar huis. Dat is een lange zit, daar is niks aan te doen. Na een korte overstap in Barcelona kwamen we aan in Amsterdam. Hier moesten we nog wat regelen voor onze bagage, die was ons al vooruit gereist.

Dat dachten we althans. Bij aankomst in Amsterdam bleek de bagage daar niet te zijn. Dus hebben we een formulier ingevuld om deze terug te vinden.

Zo eindigde onze relaxte vakantie met wat gedoe, maar we kijken terug op veel mooie dagen en momenten in Brasil!

Praia do Camburi, Q22047060