Brazil
Rio De Janeiro

Ganz Brasilien ist stolz auf uns!!

February 27, 2019 in Brazil ⋅ ⛅ 31 °C

Was für ein schöner Spaziergang am Militärhafen...
      Auf einmal Sirenengeschrei!!! wooOOOoow wooOOOoow...
      Der Feind steht vor den Toren Rio's.

Ohne zu zögern rennen wir los und gehen mit dem längst ausgemusterten U-Boot "S22" auf Tauchstation .
      Durch das ganze U-Boot schallen Ramonas Rufe
      "FLUTET DAS DEEEEEECK IHR LANDRATTEN"
      Die Torpedos wurden scharf gemacht und wir gingen an das Teleskop um den Feind zu Orten.
      Aber so einfach gibt sich der Feind nicht zu schlagen, deswegen haben wir bei dem Zerstörer "Bauru" die Leinen los gemacht und uns an die Kanonen geschwungen.
      Wärend Ramona sich um die 76mm Kanone kümmerte hat Robby die Flugzeuge mit der Flag abgefangen.

ENDLICH... Der Feind dreht ab.
      Wir kehrten in den Hafen zurück und wurden mit Jubel empfangen.

Fertig von dem anstrengende Tag fielen wir in unsere Kojen und träumten vom Sieg.

Der Karneval davor

January 8, 2023 in Brazil ⋅ 🌧 23 °C

Rios Zentrum ist voll mit Musik. Es riecht nach gegrilltem Fleisch und die Hände sind feucht vom eiskalten Bier oder dem frisch zubereiteten Caipirinha. Plätze und Straßen sind gefüllt mit Menschen und Imbiss- oder Getränkewagen. Kleine Schirmchen schützen die Verkäufer auf den umgebauten Lasträdern üblicherweise vor der Sonne. Nur zeigt sie sich heute nicht. Der Regen aber auch nicht und warm ist es trotzdem.
      Das Ganze nennt sich inoffizielle Karnevalsparty. Ich kann mir nur vorstellen, was das für die offiziellen Partys bedeutet. Wir ziehen mit der Musik durch Rios Straßen. 🎶 Olé Olé Olé Ola - Lula, Lula 🎶 ist auch immer wieder zu hören. - [Hier scheint man froh über Bolzonaros Abgang. Lulas Vereidigung haben wir am Neujahrstag zusammen mit János Clique am Fernsehen verfolgt, auch die Favela nebenan hat nach seiner Rede zustimmend sämtliche Restbestände ihrer Feuerwerkskörper in die Luft geschossen]. - Am Rand und auf den Fensterbänken stehen einige Schaulustige, der Zug singt zu Trommeln und Trompeten. Es werden zwei Männer auf einer Erhöhung aufgefordert sich zu küssen. Die beiden schauen sich kurz an und entscheiden sich zu einem höchst dramatischen Zungenkuss - die Menge jubelt. Berauscht von diesem Erfolg richtet sich die Aufmerksamkeit auf den nächstgelegenen Balkon: drei Polizisten bekommen die selbe Aufforderung. Das Dreigespann löst sich daraufhin unheimlich schnell auf und zwei Uniformen flüchten in den Innenraum. Der Alleingelassene lächelt nur verschmitzt, alle sind amüsiert.
      Während einer Umzugspause auf einem geräumig und gut gefüllten Platz werde ich in ein Verkaufs-Gespräch verwickelt. Als ich mich umdrehe um zu gehen, spüre ich eine Hand in meiner linken Hosentasche. Ich packe noch das Handgelenk, aber zu spät - meine Tasche ist leer. Die flinke Hand ist nun um etwa 300g Tabak reicher. Mein Handy ist in der anderen Tasche - Glück gehabt. Gesünder ist es auch.

Rio de Janeiro

December 12, 2010 in Brazil ⋅ ☀️ 33 °C

Sunrise om 5,21 am.
      Vlug naar boven om de opkomende zon te fotograferen. We bleven samen kijken naar de prachtige zichten tot we bijna aanmeerden in Rio.

Vlug wassen, omkleden, ontbijten en naar de verzamelplaats voor onze uitstap: Jeep toer naar Corcovado.

Aanbieding:
      Verlaat de pier met de jeep en ga naar de heuvel van Corcovado, in het Tijucabos, het grootste stadsbos ter wereld. U zult de Christus van Rio kunnen bewonderen. Vanaf Corcovado ziet u de stranden van Copacabana, Ipanema en Leblon. De excursie komt langs Sta. Teresa, een traditioneel district met een mild klimaat en grote huizen die dateren uit begin vd vorige eeuw, hoofdzakelijk gebouw door Engelse spoorwegmanagers. Vandaag is het een kunstcentrum. Dit is het enige district waar je trolleys vindt in Rio.
      de werkelijkheid:
      Anderhalf uur rijden via de oude stad en langs de favellas en de wijk Sta. Teresia en zo door het tropische woud naar Corcovado de berg waar het beroemde standbeeld op staat... het was een aangelegde woud want de originele bomen waren gerooid om koffieplantages aan te leggen, pas in 1861 werd er terug bebost want de overstromingen in de stad door de ontbossing waren niet meer te stoppen!We stopten op een parking en werden met shuttlebusje naar de Corcovado gebracht waar we 50’ vrij hadden.

Echt de moeite waard, eerst met een roltrap tot aan de voet van Christo el Redemptor, er is een Mariakapel in de sokkel, en men deed juist een rondgang. Het beeld is niet te vatten in een normale foto en er is ongelofelijk veel volk! Het uitzicht is prachtig met de stranden en de bergen!
      Na de vrije tijd en de tocht via de souvenierstalletjes reden we via tunnels en de stad langs het beruchte Copacabana strand. we zaten achterin een open jeep en de omgeving was inspirerend. Achter ons reden auto’s en motoren en de mensen waren vriendelijk en uitgelaten. Dirk boog zich voorover om foto’s te nemen en één van de medepassagiers deed teken dat hij moest oppassen voor zijn camera uit schrik dat hij gestolen zou worden uit zijn handen. We zaten hoger en reden met een snelheid waarbij niemand zou in de wagen springen! Je hebt toch bange mensen! Het was een super trip, dooreengeschud en zonder veel uitstappen maar zeker de moeite waard.
      Later bij het diner vertelde Theo dat zij op eigen gelegenheid de oude stad hadden bezocht. Ze namen een taxi dan kon zijn rollator mee. Toen ze iets dronken op een terras vroeg de serveuse of zij in gezelschap waren, toe ze verklaarden dat ze een taxi genomen hadden en nog wat zouden rondwandelden zie de serveuse: niet doen, het is hier gevaarlijk om te wandelen en jullie zijn te groot doelwit als toeristen alleen! Ze stond erop zelf een taxi te bellen en hen te zien instappen, je ziet wel dat je inderdaad moet oppassen en rekening houden met de omstandigheden.
      Na het lekkere Mexicaans diner hebben we ingepakt want de valiezen moesten vòòr 12 u op de gang staan!

3ème jour a Rio

August 6, 2022 in Brazil ⋅ ☁️ 20 °C

Petite pause à la plage située en bas du pain du sucre avant de faire face à une tempête de vent.
      Ensuite direction copacabana à la
      Barraca rasta beach et voir quelques personnes dont des filles jouer au foot.
      Le soir rdv à pedra do sal pour aller boire des caipi et écouter de la musique brésilienne.
      Bon on a clairement pas encore le rythme dans la peau mais on y croit.
      Direction salvador :)

Rio De Janeiro