• Day 29

Pakse en de tempel Wat Phou

November 28, 2017 in Laos ⋅ ⛅ 6 °C

Na Don Det zijn we met de bus doorgereden naar Pakse.
    Vanaf hier hebben we een van de populairste tempels van Laos kunnen bezoeken, de Wat Phou, en zijn we in groot winkelcentrum in geweest waar ze zelfs een kerstboom hadden staan!

Wat Phou is een tempel gelegen op een berg bij de plaats Champassak, dus om er te komen moesten we eerst een aantal oude trappen op klimmen. Naast te tempel hadden ze boven op de berg ook een heilige bron, de voetafdruk van Budha en een afdruk van een krokodil.

Hiervoor hadden we een tuk tuk gehuurd die ons er netjes heen bracht en weer terug.
    Op de terug weg maakte de tuk tuk voor ons nog een tussen stop bij een berg met een grote gouden Boeddha. De trap om deze berg te beklimmen was een stuk stijler en langer dan de tramp naar de Wat Phou tempel. Maar we hebben het gehaald en hadden vanaf de berg ook prachtig uitzicht.

Verder is er in Pakse niet heel veel te doen, dus hebben we al gauw de sleepingbus naar Vientiane geboekt.